فیلمهای ترسناک پای ثابتِ جنجال هستند؛ سینماروهای کژوال با انتظارِ دیدنِ یک فیلم مرسوم به سینما میروند و زمانیکه با چیزی که خلافِ جهت رودخانه شنا میکند مواجه میشوند، خشمگین میشود. شاید زمانیکه تری ادوارد شولتز اسمِ فیلمش را...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
«تقرییا هیچکدوممون خودکشی نمیکنیم، ولی تقریبا همهمون دست به خودویرانگری میزنیم. بالاخره روزی میرسه که الکلی میشیم، یا مواد مصرف میکنیم یا به شغل و ازدواجی که ازش راضی هستیم گند میزنیم». بشریت به فنا رفته است؛ در طولِ تاریخ، جامعهها، ازدواجها،...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
دههی گذشته میزبانِ فیلمسازانِ تازهکار اما کاربلدِ متعددی بود که اولین تجربهی کارگردانیشان در چارچوب ژانرِ وحشت رُخ داد و همان طوفانِ فیلم اولشان کافی بود تا بلافاصله خودشان را بهعنوانِ نامِ هیجانانگیزی در این ژانر اثبات کنند. آری اَستر یکی از آنهاست. اگر فقط...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
«سوسپیریا»، ساختهی لوکا گوادانینو، همان نقشی را در ژانر وحشت دارد که «بلید رانر ۲۰۴۹» در ژانر علمیتخیلی دارد؛ هر دو مأموریتِ دشوارِ ریبوت یا دنبالهسازی برای فیلمِ کلاسیکی را که به جایگاهی اسطورهای در ژانرِ خودشان دست یافتهاند برعهده داشتند و از انجامِ...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
«مندی» فیلمی است که درحالیکه هرویین در رگهایش جریان دارد و قرصِ روانگردان در معدهاش هضم میشود، در استخرِ اسید شیرجه میزند. دههی گذشته میزبانِ فیلمهای ترسناکِ دههی هشتادی متعددی بود؛ از بازگشتِ زیرژانرِ جالو با «سوسپیریا» تا بازآفرینی المانهای بیموویهای...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
«یک مکان ساکت» دقیقا اولین فیلم ترسناکی نیست که یکی از خصوصیاتِ ثابتِ این ژانر (سکوت) را اینگونه علیه تماشاگرانش به کار میگیرد؛ «نفس نکش» قبلا با گرفتار کردنِ یک مشتِ دزدِ نوجوان در خانهی یک پیرمردِ قاتلِ نابینا، از استراتژی مشابهای استفاده...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
مگر میشود دربارهی وحشت حرف بزنیم و اسمی از لارس فون تریه، یکی از بهترین معمارانِ آن نیاوریم؟ فیلمهای فون تریه آدم را به مبارزه میطلبند؛ انگار که فیلم بهمان میگوید اگر جرات داری منو تماشا کن و هر چندتا فیلم هم از این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
بعد از موفقیتِ هنری و تجاری غولآسای «برو بیرون»، جوردن پیل از فیلمسازی که بیهوا مچمان را گرفته بود، به فیلمسازِ سوپراستاری که حالا برای فیلمِ بعدیاش لحظهشماری میکردیم تبدیل شده بود؛ آیا فیلمِ دومش میتوانست نبوغِ اولین تجربهی کارگردانیاش را تکرار کند؟ «مـا» با شعارِ...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
پایانبندی «میدسُمار» به دو دلیل بهمعنی برداشته شدن بارِ سنگینی از روی دوشِ طرفدارانِ آری اَستر بود. از یک طرف بعد از بیش از دو ساعت و سی دقیقه قرار گرفتن در معرضِ تهاجمِ آزاردهنده اما همزمان تصفیهکنندهی دومین تجربهی کارگردانی آری اَستر، تیتراژ بهمعنی باز...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
دومین تجربهی کارگردانی رابرت اِگرز بعد از «جادوگر»، روندِ کاری او در زمینهی جستوجو در گذشته برای استخراجِ وحشتِ روانکاوانهای که از لحاظ پایبندی به واقعیت، بهطرز وسواسگونهای پُرجزییات و طبیعی است را ادامه میدهد. اینبار داستان دربارهی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.