فال شب یلدا

معماری مصاحبـه با معمـاران

  • نویسنده موضوع Sepideh.T
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 22
  • بازدیدها 2,512
  • کاربران تگ شده هیچ

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #11
ر.ک: هیچوقت نفهمیدم منظورشان از نظریه در معماری چیست. همین مسئله را در مورد کتاب "نیویورک در هذیان" هم می گفتند ولی چهل سال بعد به عنوان بخشی از نظریه مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین به باور من نهایتا برخی اثرات خردورزانه را با خود به همراه خواهد داشت.
آ.ا: می توان این دوسالانه را به مثابه دریافتی منفی از وضعیت حال حاضر معماری و نگرانی از این وضعیت مورد خوانش قرار داد که اگر اینطور باشد تلاشی خواهد بود در جهت شروع دوباره.
ر.ک: واقعا اینطور احساس می کنی؟
آ.ا: البته می توان خوانشی هم از آن داشت به مثابه تلاشی خوش بینانه درجهت نشان دادن غنا و خرد دیوانه وار معماری.
ر.ک:من دقیقا با احساسی بدبینانه شروع به کار کردم؛ اما در عین حال با...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #12
ر.ک:نظر خودت چیست، آیا پاسخی برای این مسئله وجود دارد؟
ب.ک: خوب، در شکل انباشته شده اش [aggregate] ، معماری توانایی چنین کاری را دارد.
آ.ا: وقتی از مردم برای مشارکت در این برنامه دعوت می کردیم، به سختی می شد کسی را پیدا کرد که مایل باشد رابـ ـطه ای مثبت بین معماری و دولت را حتی درنظر آورد.
ر.ک: و چطور این موضوع را تشریح می کنید؟ خیلی جالب است که این دوسالانه در حقیقت با برخی اعتقادات محکمی که امروزه هنوز پابرجایند، روبرو می شود، اعتقاداتی که به این سمت می روند که عمیقا جاافتاده شوند، وحشتناک است؛ پیش داوری در مورد چیزی که معماری می تواند یا نمی تواند انجام دهد. درنتیجه نئولیبرالیسم یا جهانی سازی نگاه بدبینانه ای نسبت به معماری به...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #13
Beatrice Galilee: فکر می کنید که تا چه اندازه ای موفقیت شما مربوط به طرز تفکر شما درباره کارتان است – توانایی شما در صحبت کردن درباره معماری به گونه ای که بسیار متقاعدکننده و وادارکننده است؟
Bjarke Ingels: یکی از شرایط معماری این است که یک ساختمان باید به خودی خود قادر به ارائه زندگی باشد. یک ساختمان نباید وابسته به فردی باشد که درباره آن تعریف کند. ساختمان باید خود درباره خود سخن بگوید. اما مشکل این است که همواره قبل از ساخت، درباره آن قضاوت می شود.
سایر شکل های هنر می توانند به نوعی تحقق یابند، یک نقاش می تواند در حقیقت یک نقاشی را ترسیم کند و شما می توانید نسبت به کار انجام یافته قضاوت کنید. ساختمان در معماری بسیار پر هزینه بوده...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #14
راس ساعت ده در لابی هتل نشسته است، کافه ای در حاشیه بلوار راسپایل در پاریس را محل گفتگوبا سِرپیترکوک قرار دادیم، گفتگوی زیر در فاصله صرف صبحانه ای ساده صورت پذیرفت، سِرپیترکوک معماری است که دیگر به کهنسالی پای گزارده اما در عین حال بسیار دقیق و هوشیار بنظر می رسد، تصویری بی نقص بود از کلیشه یک انگلیسی زیرک در وجدان ما ایرانیان معاصر. از نشانه های دونسل ستاره های بین المللی معماری استفاده می کند، عینک گردوپلاستیکی سیاه، یادآور معماران نیمه نخست قرن بیستم و لباسی سرتاپا مشکی نشانه معماران برجسته دهه پایانی قرن بیستم وسال های اخیر، شاید این از مزایای زیستن در فاصله دو دوره متمایز معماری باشد. مصاحبه با او راحت نیست نه فقط به خاطر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #15
یعنی می خواهید بگویید شش نفر که در یک دفتر کار می کردند اما هریک شخصیت مستقل خود را در طراحی و ارایه کارهایشان حفظ می کردند؟
گاهی اوقات اینطور بود، چون ما در همه پروژه ها با هم نبودیم، من فکر می کنم که این شیوه مفید هم بود، ما امیدوار بودیم که بتوانیم بر همدیگر هم تاثیر گذار باشیم تا این استقلال موجب فاصله گرفتن اعضای گروه از محوراصلی فعالیت های آرکیگرام نشود. فکر می کنم که ما موفق شده بودیم فضای خلاق یک مدرسه معماری را در مجموعه خودمان حفظ کنیم، چون می دانید بعد از خارج شدن از فضای خاص مدارس معماری آرام آرام با پذیرفتن ضوابط و احکام فضای حرفه ای شما به جمع کردن اصول حاکم بر بازار می پردازید ، چیزی که شما را بکلی تغییر می دهد.

می خواهید...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

Sepideh.T

کاربر برتر
سطح
30
 
ارسالی‌ها
2,443
پسندها
18,981
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
  • نویسنده موضوع
  • #16
چنین نگاهی در حیطه معماری تجاری می تواند بسیار مفید باشد ولی شما را نمی توان درزمره این دسته معماران قرار داد.
(باخنده) آرزو می کردم که می بودم، این نکته برای من جالب است که برغم سال ها حضور در فضای حرفه ای معماری از شما در حوزه معماری تجاری اثری نمی بینیم، بطور مثال در مقایسه با معمارانی چون فاستر و حدید.


بگذارید نکته ای را درمورد فاستر بگویم، او دانشجوی بسیار درخشانی بود، پژوهشگر خوبی هم بود، باهوش و پرکار. بخوبی توانست خود را در رقابت های سخت متمایز کند. توانایی برجسته او دراین بود که می توانست به قدری باورنکردنی بر موضوعی تمرکزکند. در مورد...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

MAHSA ESLAMI

مدیر بازنشسته
سطح
38
 
ارسالی‌ها
1,719
پسندها
40,941
امتیازها
61,573
مدال‌ها
21
  • #17
مصاحبه با پویا خزائی پارسا:

1. تعریف شما از «معماری پایدار» چیست؟

هدف معماری پایدار، عموماً، به حدّاقل رساندن تأثیرات منفی ساختمانها بر محیط (اکولوژی) است که به دو صورت می‌تواند میسّر شود: الف. طرّاحیِ تکنولوژی ساخت بر پایه‌ی استفاده از مصالح قابل بازیافت و یا قابل بازگشت به چرخه‌ی طبیعت. ب. طرّاحیِ نحوه‌ی تولید انرژی در ساختمان بدون تولید گازهای آلاینده و بدون استفاده از سوختهای فُسیلی. هر چند به نظر من در ترجمه‌ی ‘sustainability’ به «پایداری» دقّت کافی صورت نگرفته است، چراکه با شنیدن عبارت «معماری پایدار» مفاهیمی غیر از ‘sustainable architecture’ به ذهن مُتبادر می‌شود و بهتر است قبل از آنکه دیر شود، جایگزین مناسبی برای آن بیابیم.

2. دغدغه‌ی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
امضا : MAHSA ESLAMI

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,916
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • #18
استیون هال : من به گونه ای از معماری که با روح صحبت می کند، علاقه مند هستم.

تحریریه معماری آرل
ساختمان جدید استیون هال قطعاتی برجسته و هماهنگ دارد که مدت هاست به خاطر هنر و توانایی شان و دلپذیر بودن از هر نظر، شناخته شده اند. با این وجود این کار بسیار آرام است. طاق های جسورانه، اشکال کروی، رنگ و حتی استخر با انعکاسی از آب وجود ندارد که در فرآیند طراحی به ارزش های تاسف آور مهندسی ارزش تسلیم شود، همانطور که رویه اصلی با روکش آلومینیومی، با رنگ نقره ای جایگزین شد. با این حال ، ساختمان در زمین خود ایستاده است. این ساختار به یادماندنی ، سرسختانه و سخت و محکم است که تنها با کاوش در فضای داخلی منحصر به فرد غار مانند آن در چندین سطح از کتابفروشی های باز و بهم پیوسته که...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,916
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • #19
آی.ام.پی معمار هرم شیشه‌ای موزه لوور در ۱۰۲ سالگی درگذشت

تحریریه معماری آرل
آی.ام.پی، معمارسرشناس آمریکایی-چینی و خالق هرم شیشه‌ای موزه لوور در ۱۰۲ سالگی درگذشت. نام او یادآور طراحی ساختارهای نمادین در سراسر جهان است.
تمرکز آقای پی در طراحی‌هایش بر هندسه دقیق، سطوح صاف و نور طبیعی بوده است. او حتی در سنین کهنسالی هم به کارش ادامه داد. موزه هنراسلامی در دوحه قطر یکی از مشهورترین آثاری است که او در دهه ۸۰ زندگیش طراحی کرد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,916
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • #20
مصاحبه با سینو زوچی معمار مطرح ایتالیایی

با رویکردی خاص در مورد تغییرات سریع در اروپا و یافتن راه حل های مناسب با چشم انداز اروپا، سینو زوچی از گروه CZA پروژه های بسیاری را در اروپا و خصوصا در کشور خود، ایتالیا انجام داده است. در میلان، این گروه، پروژه هایی را در زمینه های عمومی، چشم اندازهای طبیعی، تجاری و مسکونی به پایان رسانده و به عنوان یک نمونه بارز در میان دیگر کارهای مشابه بوده است.
در مصاحبه اخیر با سینو زوچی، او درباره نحوه مطالعه خود درباره معماری، رویکرد طراحی، کارهای این گروه و همچنین روش های به کار گرفته، عشق او به موسیقی و پروژه های اخیر خود صحبت می کند.


چه چیزی باعث شد که شما به معماری علاقمند شوید و در این رشته مطالعه کنید؟

من به معماری علاقمند شدم چون نمی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا