خط خط عبری

  • نویسنده موضوع Bita
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 149
  • کاربران تگ شده هیچ

Bita

مدیر ارشد بازنشسته + نویسنده ادبیات
نویسنده ادبیات
تاریخ ثبت‌نام
14/1/19
ارسالی‌ها
5,103
پسندها
25,177
امتیازها
67,173
مدال‌ها
51
سطح
29
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
الفبای عِبْری یا الفبای عِبْرانی (به زبان عبری:آلف بت אָלֶף־בֵּית) در نوشتن خط عبری و نیز برخی نشانه‌های علمی و ریاضی بکار می‌رود. دو دستور خط پالئو و استاندارد (منظم) را شامل می‌گردد که نوع دوم که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد از رسم‌الخط آرامی شکل گرفته است.

عبری یک زبان باستانی و منحصر به فرد است. ۱۵۰ سال پیش، پس از گذشت قرن ها، زبان عبری به عنوان یک زبان مدرن احیا شد و امروزه در اسرائیل و اطراف به این زبان سخن می گویند. عبری به عنوان زبان کتاب مقدس، توجه مردم سراسر دنیا را به خودجلب کرده است.
 

Rigina

مدیر بازنشسته کمیک + گردشگری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
11/5/21
ارسالی‌ها
4,164
پسندها
41,359
امتیازها
74,373
مدال‌ها
61
سن
18
سطح
38
 
  • #2
حدود ششصد سال قبل از میلاد مسیح، بنی‌اسرائیل استقلال سیاسی داشتند و عبری چندان تحت تأثیر دیگر زبان‌ها نبود. عبری در این دوره با خط کنعانی نوشته می‌شد. این خط که تفاوت کمی با خط فنیقی داشت را «عبری قدیم» می‌نامند. از آثار این دوره که به خط عبری قدیم نوشته شده می‌توان به سنگ‌نوشته سلوان اشاره کرد. در عهد معبد دوم اورشلیم، «خط آرامی» جایگزین خط عبری قدیم شد که تا امروز نیز عبری‌زبانان از این خط استفاده می‌کنند.

خط آرامی به دلیل شکل ویژه حروفش به خط مربع مشهور شد. بعدها در قرن نوزدهم، یهودیان خط جدیدی را برای نوشتن‌های غیر رسمی اختراع کردند که از آن پس خط مربع در تایپ و خط جدید برای نوشتن با خودکار استفاده شد. زبان عبری نیز مانند خط عبری فراز و نشیب‌های فراوانی را متحمل شد تا جایی که در سال...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATEMEH ASADYAN

منتقد انجمن + مدیر بازنشسته
طراح انجمن
تاریخ ثبت‌نام
14/2/22
ارسالی‌ها
2,239
پسندها
26,104
امتیازها
51,373
مدال‌ها
44
سن
19
سطح
28
 
  • #3
کلیات

عبری زبان رسمی ایالتی اسرائیل است. این یک زبان سامی است که توسط یهودیان و یکی از قدیمی ترین زبانهای زنده دنیا سخن گفته شده است. 22 حرف در الفبای عبری وجود دارد و زبان از راست به چپ خوانده می شود.

در اصل، زبان عبری با واکه نوشته نشده بود که نشان دهد چگونه یک کلمه باید تلفظ شود. با این حال، در اطراف قرن هشتم به عنوان یک سیستم از نقاط و خطوط توسعه داده شد که در آن علائم قرار داده شده بود زیر حروف عبری قرار داده شده به منظور نشان دادن واکه مناسب است.

حروف صدادار امروز معمولا در مدرسه و کتاب های دستور زبان عبری مورد استفاده قرار می گیرند، اما روزنامه ها، مجلات و کتاب ها عمدتا بدون واکه نوشته می شوند. خوانندگان باید با کلمات آشنا شوند تا آنها را به درستی تلفظ کنند و متن را درک...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا