آموزشی معماری منظر چیست؟

Narges_D

کاربر سایت
کاربر سایت
تاریخ ثبت‌نام
25/6/18
ارسالی‌ها
1,259
پسندها
20,502
امتیازها
48,373
مدال‌ها
23
سطح
28
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
معماری منظر دلالت بر حرفه ای دارد که قصد آن طراحی و ساماندهی منظر است؛ بنابراین تعریف مفهوم منظر به شناخت دامنه فعالیت این حرفه کمک خواهد کرد.
منظر به یک معنا محیط پیرامون است و بر فضای ملموس و رویت پذیر اطلاق می‌شود اما در معنای دیگر دلالت بر ذهنیتی دارد که در انسان به واسطه مواجهه با این فضای کالبدی، نقش می‌بندد. در حالتی دیگر می‌توان منظر را ترکیب این دو یعنی پدیده‌ای مرکب از ذهنیت و عینیت تعریف کرد.
در تعریف ساده و ابتدایی از معماری منظر گفته می‌شود که این رشته تلفیقی از علوم مهندسی شهرسازی و مهندسی معماری است که به طراحی و فضاسازی در محیط باز می‌پردازد. معماری منظر می‌تواند مربوط به یک بنا، پارک (بوستان) و غیره باشد.
اما واقعیت این است که چنین تعریفی احتمالاً در آمریکا طرفدارانی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Narges_D

Sepideh.T

معلم زبان
ویراستار انجمن
تاریخ ثبت‌نام
20/4/19
ارسالی‌ها
2,744
پسندها
20,130
امتیازها
53,173
مدال‌ها
28
سطح
29
 
  • #2
مریم یوسفی



با این پیش زمینه برای تاثیر گذاری معماری منظر در معماری و شهرسازی امروز ایران به نظر نخستین قدم احترام به جایگاه تخصصی این رشته در میان فعالیت های مرتبط با خلق فضا در مقیاس معماری یا شهر است. اتفاقی که در سال های اخیر با افزایش پروژه های موفق از سوی معماران منظر در حال گسترش است و فضای کار را برای فعالیت این رشته مساعد تر نموده است. به گونه ای که شاهد حضور معماران منظر در پروژه های خصوصی یا عمومی در قالب دفاتر و یا شرکت های مشاور هستیم. اما از سوی دیگر برای تاثیر گذاری این حرفه در شهر نیازمند نوعی تغییر نگرش از سوی کارفرمایان پروژه های عمومی و شهری به ویژه در سازمان هایی مانند شهرداری، به موضوع طراحی منظر و ساماندهی فضاهای باز و یا طبیعی هستیم. بازنگری و...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا