آموزشی آموزش عنوان نویسی | 19 گام نوشتن یک عنوان جذاب

  • نویسنده موضوع Armita.sh
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 23
  • بازدیدها 377
  • کاربران تگ شده هیچ

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #1
آیا تابه‌حال برای‌تان پیش آمده که در کتاب‌فروشی به‌دنبال یافتن یک کتاب باشید و ناگهان اسم روی جلد کتابی دیگر جذب‌تان کند؟ عنوان نویسی مشابه همین عمل می‌کند. به‌طوری‌که مخاطب ابتدا عنوان را می‌بیند و اگر جذبش شد، ادامه مطلب را می‌خواند. شما کاربران، هرقدر هم که زمان صرف انجام کار کرده ‌باشید و محتوای‌تان بسیار عالی باشد، اگر عنوان مناسبی را برنگزیده باشید، تمام زحمات‌تان هدر می‌رود. بنابراین حالا که متوجه اهمیت تیترنویسی شده‌اید و دل‌تان می‌خواهد آن را یاد بگیرید و یک‌بار برای همیشه خیال‌تان از این موضوع راحت شود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #2

عنوان نویسی چیست؟​

تیتر، قالبی‌ست که موضوع اصلی مقاله را به کاربر انتقال می‌دهد. نویسندگان هدفمند بیشتر از هر موضوعی وقت خود را روی عنوان‌ها می‌گذارند. دلیل اهمیت تیترنویسی این است که عنوان، دروازه ورودی محتوای شماست. اگر عنوان شما خواننده را جذب و ترغیب به کلیک کردن کند، به شما تبریک می‌گوییم؛ شما عنوان مناسبی را برگزیده‌اید. با نوشتن عنوان می‌توان درک کاملی از مطلبی که نوشته‌اید، به مخاطب انتقال دهید.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #3

چرا عنوان نویسی اهمیت دارد؟​

تابه‌حال توجه کرده‌اید که وقتی برای خرید حضوری به فروشگاه می‌روید، اگر ویترین ارزش و زیبایی لازم را داشته باشد تصمیم می‌گیرید از اجناس داخل مغازه هم دیدن کنید؟ عنوان ‌نویسی برای مقاله، شبیه ویترین مغازه است. به عبارت دیگر، اگر عنوان جذاب باشد، مخاطب وارد وبلاگ شما شده و محتوا را می‌خواند. در این صورت نرخ کلیک افزایش یافته، مقاله شما کاندید جایگاه‌های اول موتور جستجو می‌شود و تعداد بازدیدکنندگان مقاله و در نهایت سایت شما بالا می‌رود.

قانون ۲۰-۸۰ نشان می‌دهد که ۸۰ درصد مردم عنوان مطلب را می‌خوانند، اما تنها ۲۰ درصد افراد محتوا را مطالعه می‌کنند. این قانون، حکایت از اهمیت یک نوشتن تیتر جلب‌توجه‌کننده دارد که پیام کلیدی و ارزش پیشنهادی محتوا...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #4

آموزش قدم‌به‌قدم تیترنویسی​

دیوید اگلیوی، پدر علم تبلیغات، می‌گوید: «اگر ‌نتوانید یک عنوان جذاب بنویسید، حتی اگر بهترین محتوای دنیا را هم داشته باشید، هیچ‌کس به آن توجه نخواهد کرد.» در این‌جا، اهمیت نوشتن تیتر حرفه‌ای بار دیگر مشخص می‌شود. در این بخش، 18 گام آموزش عنوان نویسی را به شما می‌آموزیم و برای فهم بیشتر، در هریک از توضیحات مثال‌هایی آورده‌ایم. برای یادگیری این قواعد همراه ما باشید
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #5

1. مخاطب خود را بشناسید​

اولین گام در عنوان نویسی، شناخت مخاطب است. بدین معنا که جنسیت، علایق، وضعیت مالی، شغل، چالش‌های زندگی و نیازهایش را بشناسید. سپس متناسب با آن، عنوانی برخاسته از شرایط او بنویسیم. برای مثال، اگر مخاطب برای رفع چین‌وچروک پوست خود به‌دنبال درمان خانگی‌ست، تیتر خود را «درمان خانگی رفع چین‌وچروک پوست» می‌نویسیم.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #6

2. مشکلی را حل کنید​

خیلی از افراد می‌خواهند از شر مشکل‌شان خلاص شوند. وقتی عنوان‌های خود را با در نظر گرفتن این راهبرد می‌نویسید، خواننده را مجذوب خود خواهید کرد. چرا که مخاطبان، علاقه‌مند به دانستن راز حل کردن مشکل‌شان هستند و برای رفع مسئله در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. تیتری که خبر از رفع این مشکل می‌دهد، خواننده را برای کلیک کردن متقاعد می‌کند. «چگونه نرخ پرش سایت خود را کاهش دهیم؟» نمونه‌ای از قواعد تیترنویسی است. در این مثال، مخاطب در پی حل مشکل خود، یعنی نرخ پرش کاربران، این عنوان را در موتور جستجو سرچ می‌کند.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #7

3. احساسات را دست‌کم نگیرید​

ترس و نگرانی، دو احساس قدرتمند در درون همه انسان‌ها هستند. این دو عامل، براساس عوامل خارجی برانگیخته شده و انسان را وادار به تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌هایی می‌کند. اگر از چیزی ترسیده باشیم از آن دوری می‌کنیم و اگر چیزی ما را نگران کند، به‌دنبال راه‌حل می‌رویم. بیایید این دو احساس را در عنوان نویسی خود به کار گیریم تا احساس ترس را در مخاطب بیدار کنیم و از طرف دیگر، برای برطرف کردن این نگرانی با او همراه شویم. «11 نکته که پیش‌از زدن آمپول بتامتازون باید بدانید»، نمونه‌ای از فرمول‌های عنوان نویسی به شمار می‌رود.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #8

4. کوتاه و ساده بنویسید​

در حالی‌که آرایه‌های ادبی عنوان ‌نویسی را جذاب‌تر می‌کند، نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید. به عبارت دیگر، تیتر را ساده و تا جای ممکن کوتاه بنویسید. منظور از ساده‌نویسی آن است که از کلمات تخصصی که قابل فهم برای مخاطبان هدف‌تان نیست یا کلمات ثقیل استفاده نکنید. هم‌چنین، منظور از کوتاه‌نویسی آن است که در بهترین حالت، تعداد کلمات تیتر شما حدود 4 تا 10 کلمه باشد. چرا که درصورت طولانی بودن، عنوان به‌صورت کامل نمایش داده نمی‌شود و مخاطب درک درستی از موضوع مقاله پیدا نخواهد کرد. بنابراین در نوشتن عنوان خود، به تعداد و ظاهر کلمات توجه کنید.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #9

5. از قدرت کلمات غافل نشوید​

آیا می‌دانستید 59 درصد مردم بدون این‌که ابتدا مطلبی را بخوانند، آن را به‌اشتراک می‌گذارند؟ اگر می‌خواهید مخاطب محتوا‌تان را بخواند، دلیل خوبی برای خواندن به او دهید. به عبارت دیگر، کلماتی در آن به کار ببرید که جذاب باشد. برای مثال فاطمه حین گشت‌و‌گذار در فضای مجازی به پستی با عنوان «5 ایده شگفت‌انگیز برای کادوی روز ولنتاین» برمی‌خورد. او این پست را برای یکی از دوستانش که دغدغه این خرید را دارد می‌فرستد، بدون این‌که خودش محتوا را بخواند. استفاده از کلماتی مانند نکات، دلایل، رایگان، ترفند، روش، اصول، حقایق و ایده نمونه‌ای از فرمول‌های عنوان نویسی به حساب می‌آید.
 

Armita.sh

منتقد ادبیات + کاربر فعال سرگرمی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار کتاب
تاریخ ثبت‌نام
3/6/22
ارسالی‌ها
2,341
پسندها
19,299
امتیازها
46,373
مدال‌ها
40
سن
14
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #10

6. کنجکاوسازی کنید​

وقتی سوالی ذهن‌مان را درگیر می‌کند، برای یافتن پاسخش گوگل را زیرورو می‌کنیم. در عنوان ‌نویسی هم به‌گونه‌ای عمل کنید که ذهن مخاطب را به چالش بکشید تا برای گرفتن پاسخ روی تیتر مقاله شما کلیک کند. این کار، به‌واسطه کنجکاوسازی صورت می‌گیرد. برای مثال، تیتر «چگونه محصول‌نویسی کنیم؟» شما را کنجکاو می‌کند تا آموزش محصول‌نویسی را بیاموزید، از طرفی هم شما را برای یادگیری این موضوع ترغیب می‌کند. کنجکاوسازی مخاطب در عنوان، سبب کلیک کردن و در نهایت افزایش تعامل می‌شود.
 

موضوعات مشابه

عقب
بالا