یادداشت| شکست برخی برنامه‌های تلویزیونی با "اتفاق‌"هایی که مخاطب ندارند!| فرهنگی و هنری

  • نویسنده موضوع ꜱᴀʜᴇʟ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 208
  • کاربران تگ شده هیچ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,504
پسندها
32,574
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #1
تلویزیون در ماه مبارک رمضان و برنامه‌سازی‌های اخیرش ما را با این ضعف و معضل روبرو می‌کند که چرا برخی از برنامه‌هایی که مجریانشان شناخته شده و اصطلاحاً مدیران بدون اینکه به ساخت و تولید برنامه‌ای جدیدِ با محتوا و خوش فُرم بیندیشد سراغِ سلبریتی‌ها را می‌گیرند؟ یا برنامه‌ها را به دستِ تهیه‌کنندگانی می‌سپرند که هیچ ایده‌ای ندارند و در نتیجه تلویزیون را با چالشِ جذب مخاطب تنها می‌گذارند. متأسفانه مدیران برای اینکه بخواهند جدول پخش برنامه‌هایشان را پُر کنند به شخصیت‌هایی رو می‌آورند که فالوور بیشتری دارند تا بتوانند توجه مخاطب را به خودشان جلب کنند. اما وقتی خالی از ایده و خلاقیتند و از فُرم و تاکتیک برنامه‌سازی چیزی نمی‌دانند نمی‌توانند موفق شوند مثل "اتفاق" و حتی مسابقه‌هایی همچون "ایران"...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,504
پسندها
32,574
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #2
پاسخ خیلی از این سؤال‌ها، منفی است واقعاً این اطلاعات و معلومات را نداشته باشند تجربه‌هایشان ممکن است مؤفق باشد. در این حد قبول داریم و تخفیف می‌دهیم که آن مدیر تلویزیون، رشته دیگری هم خوانده باشد اما از تجربیات قابل دفاع، کارساز و تأثیرگذار برخوردار باشد؛ در این صورت برنامه‌ای سیاستگذاری شود و در جریان تولید قرار بگیرد یا تهیه‌کننده‌ای برگزیند، برنامه قابل دفاع‌تری از آب درخواهد آمد. برخی اوقات حجم تجربه‌ها بالاست اما آن خروجی خوش‌کیفیت وجود ندارد؛ در این صورت برنامه‌ای که زیردستِ سفارش‌دهنده و سیاستگذار بیرون بیاید نتیجه خیلی قابل‌دفاعی ندارد.

باید در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مقداری بیشتر از گذشته به فُرم برنامه‌سازی توجه شود؛ هرچه قدر مدیر و تهیه‌کنندگانِ تلویزیون چشم‌شان را روی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا