متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

مشاوره مقابله با بدقولی افراد با ۵ توصیه نتیجه‌بخش

  • نویسنده موضوع Gԋαȥαʅ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 429
  • کاربران تگ شده هیچ

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
سطح
6
 
ارسالی‌ها
1,626
پسندها
1,758
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
  • نویسنده موضوع
  • #1
می‌گویند دیگران همان‌طور با ما رفتار می‌کنند که بهشان یاد می‌دهیم. اما وقتی صحبت از خوش‌قولی و مسئولیت پذیری باشد، ماجرا کمی پیچیده است، چون ساده‌ترین کار این است که اگر خطایی از دیگران دیدیم، هیچ نگوییم یا حتی خودمان دست‌کم در کوتاه‌مدت، همان رفتار را پیشه کنیم. وقتی فرد را به‌خاطر بدقولی و مدیریت ناکارآمدِ تعهداتش بازخواست نمی‌کنیم، خودمان هم به بخشی از مشکل تبدیل می‌شویم. دراین‌صورت، بی‌شک باید انتظار بدقولی‌، بدعهدی، کارهای سرسری، بهانه‌های بیهوده‌ی‌ بیشتروبیشتر و درنتیجه اضطراب، سرخوردگی و دل‌زدگی افزون‌تر را داشته باشیم

افراد بسیاری به تعهدات‌شان پایبند نیستند و ارزشی هم برای قول‌شان قائل نیستند. درمقابل، برخی افراد در مطالبه‌گری از دیگران ضعف دارند، ترجیح می‌دهند حرفی نزنند و...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Faranak

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
سطح
6
 
ارسالی‌ها
1,626
پسندها
1,758
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
  • نویسنده موضوع
  • #2
۱. از پیش مشخص کنید چه می‌خواهید
نتیجه‌ی ضعیف مایه‌ی شکایت بسیاری از مدیران است، به‌خصوص مدیرانی ‌که در پایان کار متوجه می‌شوند خواسته‌های‌شان را از همان آغاز دقیقا مشخص نکرده‌اند. بنابراین پیش از پذیرفتن تعهدی یا اقدام به سین‌جیمِ کسی، باید خواسته‌ی خود را به‌صورت کاملا شفاف مشخص کنید. باید تعیین کنید در چه صورتی خروجی را موفقیت‌آمیز می‌دانید. وقتی خودتان مردد هستید، چه انتظاری از دیگران دارید؟

۲. انتظارات را شفاف بیان کنید
expectations-.jpg


گاهی می‌توان با توضیحی ساده در آغاز کار، از سوءبرداشت‌های آینده جلوگیری کرد. بنابراین همیشه مطمئن شوید دیگران به‌روشنی می‌دانند «چه» می‌خواهید و «چه‌مدت» زمان برای انجام آن در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Faranak

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
سطح
6
 
ارسالی‌ها
1,626
پسندها
1,758
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
  • نویسنده موضوع
  • #3
۳. بر بایدها تأکید کنید نه نبایدها
آدم‌های بسیاری عادت دارند به‌خاطر رفتارها و کارهایی که نمی‌پسندند، غر بزنند. در این مسیر، آنها معمولا فراموش می‌کنند پسند خود را می‌خواهند مشخص کنند.

۴. پیش از متهم‌کردن، اجازه‌ی توضیح‌دادن بدهید

در رویارویی با فردی که کارش را به‌خوبی انجام نداده است، در گام نخست به او فرصتی دوباره بدهید؛ شاید مشغله‌اش خیلی زیاد بوده است و به‌گمانش وظایف دیگرش اولویت داشته‌اند. شاید هم نیاز به راهنمایی بیشتری داشته ‌و البته شاید رخداد غیرمنتظره‌ای رخ داده که فراموش کرده‌ است به شما اطلاع بدهد. پای صحبت‌شان بنشینید و اجازه بدهید دلایل و مشکلات‌شان را مطرح کنند
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Faranak

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
سطح
6
 
ارسالی‌ها
1,626
پسندها
1,758
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
  • نویسنده موضوع
  • #4
۵. پیامدهای بدقولی‌شان را با خودشان در میان بگذارید
افراد معمولا نمی‌دانند رفتارشان چه اثری بر دیگران یا خودشان می‌گذارد. بنابراین برای‌شان روشن کنید که پایبند‌نبودن به حرف و تعهد‌شان، چه تأثیری بر شخص شما، افراد دیگر و حتی خودشان دارد: شاید مجبور شوید تا دیروقت برای انجام کاری بمانید که وظیفه‌ی آنها بوده است؛ شاید این موضوع بر کار همه‌ی تیم اثر بگذارد و درنهایت شما را مجبور به تعدیل کند؛ شاید شما را از خودشان ناامید کنند؛ شاید هم، شما یا دیگران درباره‌ی سپردن مسئولیت‌های دیگر به آنها مردد شوید. نیت شما ناراحت‌کردن آنها نیست؛ تنها می‌خواهید پیامدها را روشن کنید تا امکان بهبود کارها در آینده فراهم شود

۶. انتظارات را دوباره تعریف کنید
اگر فردی در تأمین خواسته‌هایتان موفق...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Faranak

Gԋαȥαʅ

کاربر حرفه‌ای
سطح
6
 
ارسالی‌ها
1,626
پسندها
1,758
امتیازها
17,973
مدال‌ها
2
  • نویسنده موضوع
  • #5
۷. به کار مثبت پاداش بدهید و اشتباهات را با راهنمایی رفع کنید

درست است که خوش‌قولی و پایبندی به تعهدات وظیفه است، اما بدون تشویق، فرصتی مناسب برای ترویج این رفتار خوب را از دست می‌دهید. از کسانی که به تعهدات‌شان پایبندند، وقت‌شناس‌اند و هم‌گام با انتظارات و حتی فراتر از آنها عمل می‌کنند، پیوسته درجمع تشکر کنید. آنها بی‌تردید بدون تشویق هم‌ این رفتار را ادامه می‌دهند، اما با این کار به دیگرانی که چنین رفتاری ندارند، نشان می‌دهید انتظار چنین رفتاری را از کارکنان و اطرافیان‌تان دارید. درعین‌حال در رفتار با کسانی که برای پایبندی به تعهدات تلاش می‌کنند، اما مشکلاتی دارند، شکیبایی به‌خرج دهید و با‌توجه‌به توانایی‌شان، آنها را راهنمایی کنید. بیشتر آدم‌ها دل‌شان می‌خواهد کارها را...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Faranak
عقب
بالا