متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

فنی پنج تکنولوزی کاهنده سوخت

  • نویسنده موضوع ^Maryam^
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 301
  • کاربران تگ شده هیچ

^Maryam^

مدیر بازنشسته
سطح
10
 
ارسالی‌ها
2,441
پسندها
3,753
امتیازها
28,773
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • #1
» سیستم های سوخت رسانی پنج تکنولوژی کاهش دهنده ی مصرف سوخت صدمین سالگرد تولید فورد مدل T در حال فرا رسیدن است اما اصول موتورهای احتراق داخلی که قدرت بخش بیشتر خودروهای حال حاضر دنیا است تنها اندکی دچار تغییر گشته است .

عمل احتراق در سیلندر صورت می گیرد و پیستون به سمت پایین حرکت می کند و موجب گردش میل لنگ می شود . میل لنگ نیز به گیربکس متصل است و با حرکت خود میل گاردان را نیز به چرخش وا می دارد و در نهایت خودرو حرکت می کند .
البته این به معنی آن نیست که پیشرفت ها چشمگیر نبوده است . موتورهای چهار سیلندر به جای 20 اسب بخار می توانند بیش از 250 اسب بخار قدرت تولید کنند در حالی که پربازده تر و پاک تر نیز شده اند .
مطمئنا دلیل این پیشرفت طراحی جدید موتورها و استفاده از تکنولوژی های...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ^Maryam^

^Maryam^

مدیر بازنشسته
سطح
10
 
ارسالی‌ها
2,441
پسندها
3,753
امتیازها
28,773
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • #2
تزریق مستقیم سوخت

تزریق مستقیم سوخت به محفظه ی احتراق چیز جدیدی در دنیای خودروسازی نیست ; بلکه تنها برایموتورهای بنزینی جدید است چرا که این روش برای مدتهاست که در موتورهای دیزلی استفاده می شود .
نحوه ی کار این سیستم با انژکتورهای عادی متفاوت است . بر خلاف " انژکتورهای دروازه ای " مسوم به a.k.a که سوخت و هوا را در مانیفولد ورودی مخلوط می کنند ; سیستم تزریق مستقیم سوخت زمانی که سیلندر از هوا پر شده سوخت را مستفیما و بدون واسطه به داخل آن تزریق م کند .

تزریق مستقیم سوخت از مصرف این فرآورده می کاهد و عموما قدرت بیشتری را نسبت به موتورهای هم حجم و مشابه خود که به " انژکتورهای دروازه ای " مجهزند به ارمغان می آورد .
بازدهی سوخت بهبود پیدا کرده است زیرا سیستم می تواند سوخت را با دقت بیشتر و...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ^Maryam^

^Maryam^

مدیر بازنشسته
سطح
10
 
ارسالی‌ها
2,441
پسندها
3,753
امتیازها
28,773
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • #3
توربوشارژر

با وارد شدن مخلوط احت فشار قرار گرفته شده مانند چیزی که توربوشارژر عرضه می کند ; موتور می تواند سوخت بیشتری را بسوزاند . برای فهم بهتر یک قوطی نوشابه ی گازدار را قبل از بازکردن تکان دهید . قوطی نوشابه همان سیلندر است و زمانی که در قوطی را باز می کنید فشار آزاد شده چیزی است که قدرت را به وجود می آورد .
فشار بیشتر به معنی قدرت بیشتر است به همین دلیل موتورهای توربوشارژ شده عموما بیش از 100 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور تولید می کنند در حالی که موتورهای معمولی ( بدون توربو یا **** شارژر ) نمی توانند به این رقم دست پیدا کنند .
یک توربوشارژر از دو توربین تشکیل شده است ; یکی در جریان گازهای خروجی ( توربین خروجی ) و دیگری در جریان هوای ورودی به موتور ( توربین کمپرسور ) قرار دارد...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ^Maryam^

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا