متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

برند مفهوم پنهان در لوگوهای معروف دنیا

  • نویسنده موضوع FATYMArr
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 12
  • بازدیدها 491
  • کاربران تگ شده هیچ

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #1
لوگوها معرف یک شرکت، محصول، سایت، وبلاگ و... می باشند. لوگوی برندهای بزرگ و معروف در دنیا هر کدام معنا و مفهوم خاصی دارند که شاید تا به حال نمیدانستید.

داستان پنهان پشت لوگو های معروف​

همه شرکت ها برای معرفی محصولات خود به بازار و فروش بهتر از یک برند یا نشان تجاری استفاده می کنند. برند یا نشان تجاری می تواند یک نام، نماد یا طرح باشد. شرکت ها برای حک کردن نام برند خود در ذهن مخاطب از لوگو استفاده می کنند تا زمانی که مخاطب لوگو را مشاهده نمود، در ذهن او نام و محصولات آن برند تداعی گردد.

ممکن است در نگاه اول لوگوی برندهای مختلف برایتان نامفهوم باشد، در پشت لوگوی برندهای بزرگ مفهوم و نکاتی عمیق نهفته است و شرکت ها وقت و سرمایه زیادی برای طراحی برند انجام می دهند. در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #2

Fanta، فانتا​

مک کیت سرپرست بخش کوکاکولا در آلمان در جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت که یک محصول جدید بسازد. نام این نوشیدنی جدید با همکاری کیت و کارمندانش انتخاب شد زیرا از آنها خواسته بود که فانتزی های خود را در ذهن مرور کنند. در نهایت به همان کلمه فانتزی رسیدند که در زبان آلمانی به معنای فانتا است.

فانتا


LEGO، لگو​

این برند نام یک کمپانی اسباب بازی است که از عبارت دانمارکی به نام leg godt آمده است و به این معنای "خوب بازی کن" است.

Levi’s، لیوایز​

هدف بعضی از کمپانی ها این است که پتانسیل های خود را به مشتریان نشان دهند و از...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #3

BMW، بی ام و​

رنگ های این لوگو از پرچم باواریان آورده شده است که آبی و سفید می باشد. این لوگو همچنین از لوگوی موتور گرفته شده است و بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

لوگوی بی ام و


Audi، آئودی​

در نگاه اول این برند بسیار ساده و واضح به نظر می رسد اما این گونه نیست. هر دایره موجود در آن، سمبل یکی از چهار کمپانی در سال 1932 است. یعنی کمپانی های DKW, Horch, Wanderer, و Audi.

Hyundai، هیوندای​

این برند مربوط به برند یک کمپانی خودرو است که در تصویر آن دو نفر در حال دست دادن به یکدیگر هستند. این لوگو...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #4

LG، ال جی​

ال جی یک برند جهانی است و اکثر افراد دنیا آن را می شناسند. این حروف که در ساخت این برند استفاده شده است، شبیه به صورت انسان می باشد. L شبیه به بینی و G شبیه به قسمت های دیگر صورت است، آدمی تک چشم و خندان که شعار معروف زندگی خوب است را دارد.

لوگوی ال جی


Google، گوگل​

می توان گفت که معروف ترین برند جهان برند گوگل است. لوگوی گوگل مفهومی است که با قوانین بازی نمی کند و می داند که چگونه برای شما سرگرمی ایجاد کند. فونت خاص و عجیب غریبی برای این سمبل استفاده نشده است و آن ها پیام خود را با استفاده از رنگ های مختلف...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #5

Adidas، آدیداس​

آدیداس یک برند مشهور ورزشی است که مربوط به کمپانی کفش است. خطوط روی آن، همیشه بخشی از این لوگو محسوب می شود و این خطوط شبیه به یک کوه هستند. این کوه نشان دهنده چالش ها و موانع پیش رو بر سر راه قهرمانان می باشد که با آن روبرو می شوند و می توانند به آن ها غلبه کنند.

Amazon، آمازون​

همه چیز از مفهوم اول تا آخر یا A تا Z آمده است که در واقع همان "الف" تا " ی " خودمان در زبان فارسی است که با یک خط بهم وصل می شوند و نشان میدهد به قول معروف از سیر تا پیاز هر آنچه بخواهید در آن خواهید یافت.

این لوگو از اوایل سال 2004 در آمریکا ساخته شد که شکل کلی آن شبیه به لبخند یک صورت است و همین، یک مفهوم مثبت را در افراد ایجاد می کند اما بیشتر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #6

Domino' pizza، پیتزا دومینو​

همه لوگوی پیتزا دومینو را می شناسند که بر اساس بازی دومینو طراحی شده است. تام موناگان، مؤسس برند پیتزا دومینو که بزرگ شده یتیم خانه بود، در سال 1960 یک مغازه پیتزافروشی کوچک با نام Dominick’s در میشیگان راه اندازی کرد و به لطف همین پیتزا فروشی کوچک پله های ترقی را طی نمود.

او پنج سال پس از راه اندازی این فروشگاه توانست دو مغازه پیتزا فروشی دیگر را نیز در مکان های مختلف خریداری کند. در آن زمان موناگان سه فروشگاه پیتزافروشی داشت که دوتای آن ها به یکدیگر نزدیک بودند. وجود سه حفره یا نقطه در وسط این برند نشان دهنده رستوران های پیتزا دومینو است که اول دو مورد از این رستوران ها و بعد یکی از آن ها تاسیس شد.

در طی 5 دهه گذشته لوگوی برند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #7

IBM، ای بی ام​

این برند به معنای مساوات و عدالت برای همه است که سه حرف را برای معرفی خودش انتخاب کرده است. دلیل وجود خطوط افقی در بین حروف نشان دهنده محدودیت های بزرگ بر سر راه این است که پیام راز آلودی را القا می کند.

Apple، اپل​

لوگوی اپل واقعاً یک سیب را نمایش می دهد و یعنی شکل برند با نام آن کاملاً همخوانی دارد. این سیب نماد همان سیبی است که باعث کشف نیروی جاذبه توسط نیوتن شد. در واقع این سیب نماد اتفاقات بسیار بزرگی در جهان است که با گاز زدن آن، وارد شدن به کشفیات مهم را نشان می دهد.

طراح اصل لوگوی اپل درمورد داستان طراحی این برند اینگونه گفت که:یک روز سبدی بزرگ سیب خریدم و همه را توی یک کاسه ریختم و جلوی خودم گذاشتم. چندین روز تنها...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #8

McDonald's، مک دونالد​

این لوگو حرف m را با رنگ طلایی در وسط خود دارد که نماینده کلمه مک دونالد است. قوس طلایی رنگ در حرف m نشان دهنده زنجیره های رستورانی می باشد که یکی پس از دیگری در سطح شهرها و کشورهای مختلف وجود دارد.

Mutsubishi، میتسوبیشی​

لوگوی این برند سه الماس قرمز رنگ می باشد. این لوگو مربوط به سال 1870 در ژاپن است که مربوط به خانواده ایساواکی بوده که به شکل امروزی در آمده است. میتس به معنای "سه" و بیشی به معنای "اب یا شکل الماس" است.

Nike، نایکی​

داستان ساخت این لوگو مربوط به طراحانی است که ذهن بسیار خلاقی داشته اند. آنها این لوگو را برای کمپانی نایکی به قیمت 35 دار طراحی کردند. شاید این لوگو از نظر شما ساده باشد اما...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #9

Pepsi، پپسی​

این لوگو شکل جهانی لبخند را به دیگران عرضه می کند و در سال 1940 در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد و دارای رنگ قرمز، سفید و آبی است که حمایت از دیگر کشورهای خارجی را نشان می دهد. به این منظور که این لوگو در در کل جهان شناخته شده خواهد بود و به کل انسان های دنیا لبخند می زند.

لوگوی پپسی


Pinterest، پینترست​

این لوگو، داخل خود حرف pin را دارد که به معنای سنجاق کردن می باشد. سنجاق کردن یکی از ویژگی های اصلی پینترست است و بعد از آن کلمه انگلیسی interest به معنای علاقه، قرار داده شده است. به این معنا که همه می توانند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته
سطح
31
 
ارسالی‌ها
6,841
پسندها
20,926
امتیازها
69,773
مدال‌ها
38
سن
19
  • نویسنده موضوع
  • #10

Mercedes-Benz، مرسدس بنز​

لوگوی مرسدس بنز که امروزه شاهد آن هستیم اصلاً قرار نبود به یک نشان تجاری تبدیل شود و در واقع برگرفته از ستاره ای بود که گوتلیب دایملر، یکی از صنعت گران بزرگ آلمان روی نامه هایی که برای همسرش می فرستاد، حک می کرد.

پسران دایملر برای نشان تجاری خودروهایی با برند DMG از ستاره ای سه پر استفاده کردند. در سال 1926 با ادغام شدن بنز و DMG از ستاره سه پر در لوگوی این خودروهای لوکس و اشرافی استفاده شد. لوگوی مرسدس بنز از آن زمان تاکنون دستخوش هیچ تغییری نشده است.

لوگوی مرسدس بنز


Versace،...​

لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

عقب
بالا