- ارسالیها
- 757
- پسندها
- 6,448
- امتیازها
- 22,873
- مدالها
- 18
- نویسنده موضوع
- #1
در بررسی احداث راهآهن شمال به جنوب و مخالفت انگلیس؛
برای برآورد خواستههای انگلیس در راهآهن سراسری و برای اینکه روسها نتوانند به آسانی داخل ایران رخنه کنند، خط آهن سراسری را به بندر انزلی (بندر پهلوی) متصل نکردند، بلکه بندر جدیدی به نام «بندر شاه» ساخته شد. این بندر، که در ضلع جنوب شرقی دریای خزر ساخته شد، چون راه دریایی کمتری نسبت به بندر انزلی داشت، عملا قابل استفاده نبود و بندر انزلی به صورت تنها بندر مهم، در ساحل جنوب خزر باقی ماند
پایگاه اطلاعرسانی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ تأسیس راهآهن برای ایرانیان در دوره قاجار یک رویای بزرگ بود؛ ازاینرو بسیاری از پادشاهان قاجاری تلاش...
راهآهنی که برای مخالفانش پل پیروزی شد
برای برآورد خواستههای انگلیس در راهآهن سراسری و برای اینکه روسها نتوانند به آسانی داخل ایران رخنه کنند، خط آهن سراسری را به بندر انزلی (بندر پهلوی) متصل نکردند، بلکه بندر جدیدی به نام «بندر شاه» ساخته شد. این بندر، که در ضلع جنوب شرقی دریای خزر ساخته شد، چون راه دریایی کمتری نسبت به بندر انزلی داشت، عملا قابل استفاده نبود و بندر انزلی به صورت تنها بندر مهم، در ساحل جنوب خزر باقی ماند
- زهرا سعیدی
پایگاه اطلاعرسانی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ تأسیس راهآهن برای ایرانیان در دوره قاجار یک رویای بزرگ بود؛ ازاینرو بسیاری از پادشاهان قاجاری تلاش...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.