- ارسالیها
- 3,499
- پسندها
- 65,247
- امتیازها
- 74,373
- مدالها
- 31
- نویسنده موضوع
- #1
محسن محمدی معتقد است که نام هر دو ساز در واقع یکی و همان نام پارسی "سه تار" است که به دلیل تفاوت شیوه نگارشی کسره در زبانهای اروپایی پدید آمده است.
او میگوید: "این موضوع تنها یکی از تاثیرات متقابل و ژرف موسیقی ایران و هند بر یکدیگر است ولی امروزه کمتر به آن توجه میشود. در این بین یک حلقه پیوند وجود دارد و آن سهتار کشمیری است. این ساز هم از نظر ظاهری و هم از جنبه صدادهی سازی میان سهتار ایرانی و سیتار هندی است."
امروزه در شمال هند همچنان داد و ستدهای کهن فرهنگی میان این کشور و ایران در ساختارهای آوازی مانند "غزل"، "خیال" و "ترانه" وجود دارد. در قوالی نیز متون پارسی به چشم میخورد
منبع بیبی سی دات کام
او میگوید: "این موضوع تنها یکی از تاثیرات متقابل و ژرف موسیقی ایران و هند بر یکدیگر است ولی امروزه کمتر به آن توجه میشود. در این بین یک حلقه پیوند وجود دارد و آن سهتار کشمیری است. این ساز هم از نظر ظاهری و هم از جنبه صدادهی سازی میان سهتار ایرانی و سیتار هندی است."
امروزه در شمال هند همچنان داد و ستدهای کهن فرهنگی میان این کشور و ایران در ساختارهای آوازی مانند "غزل"، "خیال" و "ترانه" وجود دارد. در قوالی نیز متون پارسی به چشم میخورد
منبع بیبی سی دات کام