- ارسالیها
- 1,066
- پسندها
- 16,542
- امتیازها
- 37,073
- مدالها
- 16
- سن
- 18
- نویسنده موضوع
- #1
یکی از این شهاب های زودگذر در آسمان ترانه ایران ” آرتوش” بود.
ترانه خوانی در دهه ۱۳۴۰
آرتوش یکی از نخستین ترانه خوانان فصل جدید ترانه در ایران در دهه ۱۳۴۰ بود. او این اقبال را داشت که خواننده یکی از اولین ملودیهای بانی ترانه نوین ایران یعنی پرویز مقصدی باشد.
سال ۱۳۴۲ سالی است که نبض موزیک پاپ که در آن ایام به اشتباه جاز نامیده می شد، در دست هنرمندانی چون ویگن، منوچهر سخایی، عباس مهرپویا، محمد نوری و … است و آهنگساز روز نیز «عطاء الله خرم» نام داشت.
در این سال صفحه ای از خواننده ای گمنام با ملودی آهنگسازی نسبتاً گمنام تمام معادلات را بر هم می زند. صفحه ترانه ” نفرین” یا همان سنگ قبر آرزو آنقدر پر فروش می شود که شعر متن ترانه تا چند سال بعد مدام در مجلات منتشر می شود.
سنگ قبر آرزو
ملودی...
ترانه خوانی در دهه ۱۳۴۰
آرتوش یکی از نخستین ترانه خوانان فصل جدید ترانه در ایران در دهه ۱۳۴۰ بود. او این اقبال را داشت که خواننده یکی از اولین ملودیهای بانی ترانه نوین ایران یعنی پرویز مقصدی باشد.
سال ۱۳۴۲ سالی است که نبض موزیک پاپ که در آن ایام به اشتباه جاز نامیده می شد، در دست هنرمندانی چون ویگن، منوچهر سخایی، عباس مهرپویا، محمد نوری و … است و آهنگساز روز نیز «عطاء الله خرم» نام داشت.
در این سال صفحه ای از خواننده ای گمنام با ملودی آهنگسازی نسبتاً گمنام تمام معادلات را بر هم می زند. صفحه ترانه ” نفرین” یا همان سنگ قبر آرزو آنقدر پر فروش می شود که شعر متن ترانه تا چند سال بعد مدام در مجلات منتشر می شود.
سنگ قبر آرزو
ملودی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.