معرفی آشنایی با رشته‌‌ مهندسي دريا

  • نویسنده موضوع RiRa-M
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 137
  • کاربران تگ شده هیچ

RiRa-M

گوینده انجمن + مدیر بازنشسته
گوینده انجمن
تاریخ ثبت‌نام
23/11/20
ارسالی‌ها
2,416
پسندها
18,151
امتیازها
48,373
مدال‌ها
27
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
سال 1807 وقتي نخستين كشتي بخار آمريكا بدون بادبان و پارو در جهت مخالف باد و جريان آب از رودخانه "هودسون" بالا رفت. كليه ملوانان و دريانوردان كه براي تماشاي اين چيز عجيب به ساحل رودخانه آمده بودند، دانستند كه آنچه در برابر ديدگانشان در حال حركت است،‌ بزودي جهان آنها را دگرگون خواهد كرد. آنها دانستند كه ديگر ساخت و تعمير يك كشتي، يك فن نيست بلكه يك علم است و هدايت و حفظ چنين كشتي‌اي نيازمند اطلاعات علمي دقيق و بسياري مي‌باشد و اكنون كه نزديك به دو قرن از آن زمان مي‌گذرد ما با ناوهايي روبرو هستيم كه گاه نزديك به 340 متر طول و 80 متر عرض دارند. شهرهاي شناوري كه بدون شك ساخت، هدايت و مديريت آنها دانش بسياري را مي‌طلبد.

دانشي كه نمي‌توان به تجربه و با گذر ايام فرا گرفت بلكه نياز به تحصيلات...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : RiRa-M

RiRa-M

گوینده انجمن + مدیر بازنشسته
گوینده انجمن
تاریخ ثبت‌نام
23/11/20
ارسالی‌ها
2,416
پسندها
18,151
امتیازها
48,373
مدال‌ها
27
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
گرايش‌ دريانوردي‌:

هدايت‌ و رهبري‌ كشتي‌ و مديريت‌ نيروي‌ انساني‌ شاغل‌ بر كشتي‌ وظيفه‌ يك‌ مهندس‌ دريانوردي‌ است‌. به‌ همين‌ دليل‌ استادان رشته‌ مهندسي‌ دريا معتقدند كه‌ اين‌ رشته‌ را نبايد يكي‌ از گرايش‌هاي‌ مهندسي‌ دريا به‌ شمار آورد چرا كه‌ يك‌ مهندس‌ دريا به‌ عنوان‌ كاپيتان‌ كشتي‌ مسؤوليت‌ راهبري‌ و مديريت‌ كشتي‌ را برعهده‌ دارد و حرفه‌اش‌ يك‌ كار فني‌ يا مهندسي‌ نيست‌. دانشجويان‌ دريانوردي‌ با اين‌ كه‌ تاحدودي‌ مسايل‌ فني‌ را مي‌خوانند ولي‌ مقدار قابل‌ توجهي‌ از درس‌هايشان‌ ارتباطي‌ با مسايل‌ فني‌ ندارد. براي‌ مثال‌ مطالعه‌ آب‌ و هوا، جغرافيا و چگونگي‌ يافتن‌ مسيرها از جمله‌ درس‌هاي‌ اين‌ گرايش‌ است‌ كه‌ ارتباطي‌ با دروس‌ رشته‌هاي‌ مهندسي‌ ندارد.

توانايي‌هاي‌ لازم‌ :

يك‌ مهندس‌...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : RiRa-M

موضوعات مشابه

عقب
بالا