متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

روانشناسی روانشناسی رنگ سیاه

  • نویسنده موضوع Anne
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 143
  • کاربران تگ شده هیچ

Anne

رو به پیشرفت
سطح
8
 
ارسالی‌ها
164
پسندها
1,268
امتیازها
8,063
مدال‌ها
7
  • نویسنده موضوع
  • #1
ظرافت ؛ رسمیت ؛ هوش ؛ اعتبار ؛ پختگی.

رنگ سیاه نمایانگر قدرت و در عین حال ظرافت است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم هنگام شرکت در رویدادهای رسمی لباس مشکی می‌پوشند. همچنین به همین دلیل است که برندهای معروف مانند تیفانی‌ اند کو (tiffany & co) و شَنل از رنگ سیاه در لوگوی خود استفاده می‌کنند. رنگ مشکی از دیرباز نشانه قدرت و اعتبار بوده است.

اثرات منفی رنگ سیاه

به‌رغم اثرات مثبت، بسیاری از افراد رنگ سیاه را نماد همه چیزهای منفی می‌دانند. در طول تاریخ، این رنگ تیره با مرگ و اتفاقات ناگوار گره خورده است و افراد وقتی قرار است در مراسم ترحیم شرکت کنند، لباس مشکی می‌پوشند. این رنگ احساساتی قوی مانند خشم، پرخاشگری، ترس و غم را برمی‌انگیزد.
نگرش منفی ما به رنگ سیاه به‌وضوح در زبانمان...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Anne

رو به پیشرفت
سطح
8
 
ارسالی‌ها
164
پسندها
1,268
امتیازها
8,063
مدال‌ها
7
  • نویسنده موضوع
  • #2
۱. رنگ سیاه در بازاریابی

در بازاریابی هیچ‌چیز تصادفی نیست. همه‌چیز به‌دقت سنجیده می‌شود تا تأثیر محصول بر مصرف‌کننده مشخص شود. به همین دلیل شرکت‌ها نمی‌توانند محصولی را بدون توجه به رنگ آن به بازار عرضه کند.
در حوزه بازاریابی، رنگ مشکی رمزوراز و نیاز به کشف را تداعی می‌کند و معمولا برای تولید محصولات و فناوری‌های مجلل به کار می‌رود. اثبات شده است که استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سیاه و خاکستری در لوگو بیانگر صداقت، منحصربه‌فردبودن و پیچیدگی است.

۲. رنگ سیاه در معماری و طراحی

درباره‌ تأثیر محیط و دکوراسیون بر روحیه ما بسیار تحقیق شده است و بر اساس این تحقیقات، رنگ نقش بسزایی در نحوه ارتباط‌ برقرارکردن فرد با محیط دارد.
در فضای داخلی، رنگ مشکی برای برجسته‌کردن رنگ‌های دیگر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
عقب
بالا