- ارسالیها
- 1,312
- پسندها
- 6,248
- امتیازها
- 24,673
- مدالها
- 26
- نویسنده موضوع
- #1
؛ شاه اسماعیل و شکوه ایرانی
در سال ۱۵۱۴،اسماعیل آشکارا این باور را پذیرفت که او نه تنها نماد روح علی،بلکه انبوهه گسترده ای از نمادهای افسانه ای و تاریخی است.او افزون بر این که تناسخ امام یکم و حسین و مهدی و هر یک از منش های انبوه علی دیگر بود، خواستار این بود که نماد انوار خدایی (فر) است که نشات گرفته است.در چهره های پادشاهی- داریوش،انوشیروان،شاپور - از دوران هخامنشیان و ساسانیان.در اینجا برخی از آشکار ترین نمونه های آن «خوشه های تصویری» پر بار صفوی را می یابیم که نبوت قرآنی، شهادت شناسی علید و شُکوه ایرانی پیش از اسلام را در هم آمیخته است
منبع : The Practice of Politics in Safavid Iran: Power, Religion and Rhetoric
صفحه ۳۲
در سال ۱۵۱۴،اسماعیل آشکارا این باور را پذیرفت که او نه تنها نماد روح علی،بلکه انبوهه گسترده ای از نمادهای افسانه ای و تاریخی است.او افزون بر این که تناسخ امام یکم و حسین و مهدی و هر یک از منش های انبوه علی دیگر بود، خواستار این بود که نماد انوار خدایی (فر) است که نشات گرفته است.در چهره های پادشاهی- داریوش،انوشیروان،شاپور - از دوران هخامنشیان و ساسانیان.در اینجا برخی از آشکار ترین نمونه های آن «خوشه های تصویری» پر بار صفوی را می یابیم که نبوت قرآنی، شهادت شناسی علید و شُکوه ایرانی پیش از اسلام را در هم آمیخته است
منبع : The Practice of Politics in Safavid Iran: Power, Religion and Rhetoric
صفحه ۳۲