چگونه در دو ماه پایان سال جلوی ولخرجی را بگیریم؟

  • نویسنده موضوع Mélomanie
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 16
  • بازدیدها 429
  • کاربران تگ شده هیچ

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #11
از خودتان مالیات بگیرید
یک قانون برای خود بگذارید و به آن پایبند باشید. با خودتان عهد کنید که به ازای مثلا هر هزار تومان، 100 تومان به عنوان مالیات در حساب بانکی بگذارید. به این صورت شما قبل از خرج کردن به میزان مالیاتی که از جیبتان می رود فکر می کنید و لازم نیست بعد از خرید تازه ببینید چه چیزی برایتان مانده است. اگر نمی توانید این کار را بکنید، بهتر است کمی پیش دستی کنید. مثلا در نظر بگیرید که برای عید حدودا چقدر خرج خواهید کرد. بعد از محاسبه آن عدد سعی کنید که به تعداد ماه هایی که تا آن زمانی مانده تقسیم کنید و فرضا ماهی 200 هزار تومان کنار بگذارید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #12
چه زمانی نباید خرید کنیم؟

استرس


یکی از خصیصه های ما انسان ها این است که وقتی دچار مشکلی می شویم، دوست داریم سریع تر و به طریقی آن را فراموش کرده و کمی آرامش پیدا کنیم. خرید کردن هم یکی از راه هایی است که بسیاری از آدم ها با آن آرامش پیدا می کنند. کنار هم گذاشتن این دو اتفاق معمولا منجر به ولخرجی می شود. چرا که خرید به ما حس کنترل کردن می دهد و برایمان اطمینان خاطر ایجاد می کند. این خریدها ممکن است منطقی باشند ولی طبق تحقیقات تا 35 درصد خریدهایی که در این زمان انجام می شوند، ولخرجی هستند.

[IMG]
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #13
فشار اجتماعی
یک تحقیق ساده نشان می دهد که مسافران هواپیمایی 30 درصد بیشتر احتمال دارد تا چیزی را که بغـ*ـل دستی شان دارد، بخرند. از یک لپ تاپ گرفته تا لباس و هر چیزی. این اتفاق نشان می دهد که ما چقدر تحت تاثیر محیط اطرافمان هستیم و می خواهیم خود را هم تراز دیگر افرادی که می پسندیم قرار دهیم. این هم‌ترازشدن و تحت تاثیر قرار دادن ممکن است در نهایت منجر به بحران مالی شود. پس حتما قبل از خرید با خودتان خلوت کنید و از خود بپرسید که می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید یا واقعا آن کالا را نیاز دارید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #14
شبکه های اجتماعی
بیشترین کاربرد شبکه های اجتماعی پرت کردن حواس ما از دنیای اطراف و گذراندن وقت در آن است. ولی در کنار این دو مسئله ممکن است منجر به ولخرجی شود. یک تحقیق نشان می دهد، کسانی که زمان بیشتری را صرف شبکه های اجتماعی می کنند، دارای قابلیت خودکنترلی کمتری هستند. به صورت میانگین افرادی که بیشتر در شبکه های اجتماعی بودند، قرض و بدهی بیشتری داشتند. با توجه به این حجم تبلیغات در شبکه هایی مثل تلگرام و اینستاگرام، این مسئله بیشتر مردم ایران را تهدید می کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #15
خرید برای خوشحال کردن
بعضی از افراد سعی می کنند به معنای واقعی کلمه علاقه را بخرند. آنها اگر چیزی ببینند که منجر به خوشحالی کسی می شود و باعث شود نظر او به آنها جلب شود، بدون فکر آن را می خرند. در حقیقت بیشتر مواقع آنها برای خوشحال کردن کسی خرید نمی کنند، بلکه برای جلب توجه و دریافت عکس العملی مثبت و پرعلاقه دست به خرید می زنند. این حس به قدری برای آنها ارزش دارد که دیگر به قیمت فکر نمی کنند و فقط میزان علاقه ای که دریافت می کنند، برایشان مهم می شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #16
تکنیک های فروش
احتمالا تاکنون با تکنیک های فروش زیادی رو به رو شده اید. در این تکنیک ها فروشندگان سعی می کنند احساس نیازی در شما به وجود بیاورند و یا آن را تقویت کنند. مثلا اگر یک فروشنده نحوه کار چیزی را به شما نشان دهد و یا مثلا کت و شلواری را به شما بپوشاند، شانس خرید بسیار بالا می رود. یا این که تخفیف های مدت‌دار بگذارد و ترس تمام شدن مدت تخفیف را به شما یادآوری کند. یا حتی از رنگ های خاص استفاده کند. همه این موارد می توانند باعث ولخرجی شوند. سعی کنید یک روز از آنجا فاصله بگیرید و دوباره برگردید. اگر دوباره به همان اندازه احساس نیاز کردید که هیچ، ولی در اکثر مواقع این اتفاق نمی افتد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

Mélomanie

مدیر آزمایشی ویرایش + منتقد انجمن
پرسنل مدیریت
مدیر آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
23/6/18
ارسالی‌ها
6,840
پسندها
44,474
امتیازها
92,373
مدال‌ها
39
سن
20
سطح
39
 
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #17
موقعیت های خاص

مراسم و زمان های خاص باعث ولخرجی ما می شوند. مثلا قبل از عید را در نظر بگیرید. یا قبل از مراسم عروسی. طبق تحقیقات افراد در این شرایط بین 28 تا 32 درصد بیشتر خرج می کنند. دلیل اصلی این مسئله نیز این است که در این ایام به نوعی خرج کردن کاری روتین می شود و به همین خاطر بسیاری از افراد خود را به دست فروشنده ها و بازار می سپارند و بدون حساب و کتاب پول خرج می کنند. طبق تحقیق دیگری تا 46 درصد آمریکایی ها از این که بیش از حد برای این موقعیت های خاص خرج کرده اند، راضی اند. گول این حس های زودگذر را نخورید و در این موقعیت ها سعی کنید هوای حساب و کتاب خود را داشته باشید. برای این موقعیت ها پول کنار بگذارید و سعی کنید بیشتر از آن خرج نکنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Bever

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 0, کاربر: 0, مهمان: 0)

عقب
بالا