- ارسالیها
- 2,029
- پسندها
- 104,758
- امتیازها
- 64,873
- مدالها
- 36
- سن
- 38
- نویسنده موضوع
- #1
اورنگ زیب، جز آن دیواره مشبک [که در تاجمحل ساخت] ، برای هنر گورکانی و هندی جز سیهروزی چیزی نبود. او، که از سر تعصب تمامی هم خود را وقف مذهب اختصاصی خود کرده بود، در هنر چیزی جز بطالت و بتپرستی نمیدید. پیش از او شاهجهان ساختن معابد هندو را منع کرده بود؛ اورنگ زیب نه فقط این ممنوعیت را ادامه داد، بلکه در کفایت مخارج اسلامی هم چندان خست میورزید که، در عصر او، کار ساختمان آنها هم رو به سستی نهاد. هنر هندی با او به گور رفت.
هنگامی که به اختصار و با توجه به حوادث گذشته به معماری هندی میاندیشیم، میبینیم که دو زمینه مهم دارد: هندی و اسلامی، این سمفونی ساختمانی کلا بر این دو زمینه پرداخته شده است. همانگونه که در سمفونیهای مشهور، پس از بخش اول، که تند و پرجنبوجوش است، نغمهای بینهایت...
هنگامی که به اختصار و با توجه به حوادث گذشته به معماری هندی میاندیشیم، میبینیم که دو زمینه مهم دارد: هندی و اسلامی، این سمفونی ساختمانی کلا بر این دو زمینه پرداخته شده است. همانگونه که در سمفونیهای مشهور، پس از بخش اول، که تند و پرجنبوجوش است، نغمهای بینهایت...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.