متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

دیوان عدالت: شورای رقابت اجازه ورود به آگهی‌های بازرگانی صداوسیما را ندارد

  • نویسنده موضوع ꜱᴀʜᴇʟ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 3
  • بازدیدها 169
  • کاربران تگ شده هیچ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,545
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #1
یک شرکت تبلیغاتی طی دادخواستی به طرفیت سازمان صداوسیما، از دیوان عدالت اداری خواستار ابطال مصوبه و فرمت قرارداد مربوط به ضوابط و تعرفه پذیرش و پخش آگهی‌های سال‌های 96-90 شده و در تبیین خواسته خود اعلام کرده است: مطابق اصل 175 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، خط مشی و ترتیب اداره سازمان صدا و سیما و نظارت بر آن را قانون تعیین می‌کند. همچنین با عنایت به صراحت جزء 11 ماده 2 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون ، رادیو و تلویزیون یک فعالیت اقتصادی دولتی شناخته شده و به استناد مواد 43 ، 86 و 92 همان قانون ، تمام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی این سازمان به واسطه انحصاری خدمات رادیو و تلویزیون در ایران تابع ضوابط خاص خدمات انحصاری مصرح در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 است.
شاکی تصریح کرده...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Matin_A

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,545
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #2
صداوسیما توضیح داده است: در نظام حقوقی ایران ، پخش فراگیر برنامه های صوتی و تصویری ، انحصاری و حاکمیتی بوده و صرفاً توسط صدا و سیما انجام می‌شود. پیام‌های تبلیغاتی نیز بخشی از محتوای سازمان بوده که به تجویز قانون‌گذار در قوانین بودجه سنواتی بر عهده رسانه ملی قرار گرفته است که با تعریف قانونگذار از انحصار قانونی ( بند 14 ماده یک قانون اجـرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ) مطابقت دارد. بنابراین استنباط شورای رقابت در خصوص موضوع فعالیت مذکور صحیح نبوده و اساساً تفکیک انواع انحصار در ماده یک قانون مذکور، به دلیل شمولیت احکام قانونی متفاوت نسبت به آنهاست. هم چنین در خصوص انحصار قانونی، شورای رقابت فاقد هرگونه صلاحیتی برای قیمت گذاری است.
در ادامه توضیحات صداوسیما آمده است: قانون اجرای سیاست...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Matin_A

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,545
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #3
صداوسیما اضافه کرده کرده است: مطابق تبصره 2 بند (ج) ماده سه قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، فعالیت‌های حوزه فرهنگ از شمول قانون مزبور خارج است. همچنین طبق اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام ، فعالیت سازمان صدا و سیما صرفاً فرهنگی و آموزشی است و محتوای پیام های تبلیغاتی نیز در راستای اهداف مذکور است. بر این اساس زمانی تصویب دستورالعمل پیام های تبلیغاتی صدا و سیما توسط شورای رقابت ممکن است که اولاً پیام‌های تبلیغاتی، بخشی از محتوای رسانه ملی به شمار نیاید و ثانیاً سازمان بنگاه اقتصادی بوده و هـدف آن کسب سـود و منفعت باشد. بنابراین پخش پیام های تبلیغاتی صدا و سیما از شمول قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی خارج است.
در نظریه تهیه‌کننده گزارش هم آمده...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Matin_A

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,545
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #4
نهایتاً هیئت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری در مقام تصمیم‌گیری و صدور رأی به موضوع وارد و طی رأیی به شرح آتی اعلام کرده است: در خصـوص شکایت شاکی مبنی بر درخواست ابطال مصوبه و فرمت‌های قـرارداد مربوط به ضـوابط و تعـرفه پذیرش و پخش آگهی‌های مربوط به سال های 96-90 از این حیث که مطابق مقررات فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی به صراحت ماده 43 و نیز ماده 92 آن ، فعالیت‌های مربوط به پخش پیام‌های بازرگانی مشمول قانون موصوف است و قاعدتاً باید در حدود موازین مطروحه از سوی شورای رقابت به شیوه ضد رقابتی اجرا شود و لذا تعیین ضوابط و تعرفه‌های خدمات انحصاری بازرگانی صدا و سیما به شرح مصوبات، فرمتها و قراردادهای مورد شکایت مغایر احکام قانونی، قانون اجرای سیاستهای کلی اصل...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Matin_A

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا