آغازیان طبقه‌ بندی آغازیان

mrywm

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
29/12/17
ارسالی‌ها
2,111
پسندها
15,781
امتیازها
44,373
مدال‌ها
22
سن
19
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
آرایه‌شناسی
آغازیان
Paramecium.jpg
مژکداری به نام پارامسی (Paramecium aurelia)
حوزه:یوکاریوتها
فرمانرو:آغازیان
ارنست هاکل، ۱۸۶۶
در همه روش‌های آرایه‌شناسی زیست‌شناسی، آغازیان دربرگیرنده تعداد زیادی از یوکاریوت‌های میکروارگانیسم بودند، به ویژه تک‌یاخته‌های جانوری و تک‌یاخته‌های گیاهی. آغازیان یک دسته‌بندی نافراگیر (پارافایلتیک)است یعنی یک خوشه (کلاد) تشکیل نمی‌دهد.
 
امضا : mrywm

mrywm

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
29/12/17
ارسالی‌ها
2,111
پسندها
15,781
امتیازها
44,373
مدال‌ها
22
سن
19
سطح
24
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
چالش در طبقه‌بندی آغازیان
امروزه سه پیشنهاد مختلف برای طبقه‌بندی آغازیان وجود دارد. تفاوتهای عمیق این طبقه‌بندی‌ها خود گواه اختلاف عقاید در این زمینه است. طبقه‌بندی اول بر اساس تفاوتهای مولکولی موجود در زیر واحدهای ریبوزومی انجام شده‌است. طبقه‌بندی دوم با تحلیل هم نیایی (کلادیستیک) ویژگی‌های بسیار گسترده (از جمله زیر واحدهای ریبوزومی) ارائه شده‌است. طبقه‌بندی سوم، خطوط اصلی ارزیابی مجدد تکاملی آغازیان را نشان می‌دهد و هدف از آن به دست دادن نوعی طبقه‌بندی موقتی «دم دست» است تا اینکه در آینده ارتباطات تکاملی بهتری ارائه شود. در جایی که دانشمندان می‌پذیرند که طبقه‌بندی آغازیان با مشکلاتی روبرو هستند، مقایسهٔ این سه طرح نشان می‌دهد که برخی گروه‌ها با یکدیگر مرتبط...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : mrywm

Deleted

کاربر سایت
کاربر فعال
تاریخ ثبت‌نام
3/7/21
ارسالی‌ها
1,490
پسندها
26,305
امتیازها
61,573
مدال‌ها
56
سطح
33
 
  • #3
تاریخچه طبقه‌بندی آغازیان :
در دهه ۱۸۶۰ برای اولین بار فردی به نام ارنست هاینریش هاکل، پروتیست ها را تحت عنوان گروهی مستقل از جانداران طبقه بندی کرد. در اوایل کشف پروتیست ها گمان می شد که این جانداران از شکل های اولیه گیاهان و جانوران هستند. با گذشت زمان و پیشرفت دانشمندان در علم ژنتیک مولکولی، درک تفاوت ها، شباهت ها و روابط بین ارگانیسم های مختلف آسان تر شده و منجر به طبقه بندی جداگانه پروتیست ها به عنوان یک فرمانرو در بین یوکاریوت ها شد. البته هنوز هم طبقه بندی آغازیان یکی از موضاعتی است که تحقیق روی آن ادامه دارد، مثلا طبقه بندی این جانداران از نظر بیوشیمی یا زیر ساخت از معیار های طبقه بندی هستند.
 
عقب
بالا