اسب (Knight) :
اسب یکی از مهره های شطرنج است که به صورت L در هر جهت جابه جا میشود. برای نمونه ، اسب در یک حرکت میتواند دو خانه به سمت پایین و یک خانه به سمت راست یا چپ حرکتکند. اسب با هر حرکت رنگ خانهٔ خود در صفحهٔ شطرنج را نیز تغییر می دهد. به طور کلی حرکت اسب را میتوان به دو دسته تقسیمکر د:
نخست این که دو خانهٔ افقی و یک خانهٔ عمودی حرکت میکند.
دوم این که دو خانهٔ عمودی و یک خانهٔ افقی حرکت میکند.
در آغاز بازی ، هر بازیکن ۲ اسب دارد که هر دو کنار رخ و فیل قرار دارند. با استفاده از این مهره می توان به تضعیف...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.