آموزشی کشمکش و تعلیق| چگونگی تحلیل و بررسی

  • نویسنده موضوع GHAZAL NAROEE
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 418
  • کاربران تگ شده هیچ

GHAZAL NAROEE

مدیر بازنشسته + نویسنده افتخاری
نویسنده افتخاری
تاریخ ثبت‌نام
8/7/18
ارسالی‌ها
3,048
پسندها
55,591
امتیازها
69,173
مدال‌ها
41
سن
18
سطح
38
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
"به نام خدا"

نویسنده‌ها به نظر آدم‌های ساکت و بی‌هیجانی می‌آیند. آدم‌هایی که انگار اگر در یک مهمانی آنها را ببینیم، حس می‌کنیم هیچ هیجانی در وجودشان نیست. اما طوری با کلمات میخکوبمان می‌کنند که انگار در همان نگاه‌های ساکتشان، دارند نقشه و توطئه یک داستان جدید را طراحی می‌کنند! اما این نویسنده‌های ساکت چه طوری این طراحی پیچیده را انجام می‌دهند؟ جواب خیلی ساده است! با ایجاد کشمکش داستانی در رگ و پی روایتشان! کشمکش داستانی یکی از پیچیده ترین و جدی‌ترین وظایفی است که یک نویسنده دارد! زیرا کشمکش داستانی، اولین دلیلی است که ما یک داستان را دنبال می کنیم. اما همین اولین دلیل، می تواند آخرین دلیل هم باشد اگر خوب...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : GHAZAL NAROEE

GHAZAL NAROEE

مدیر بازنشسته + نویسنده افتخاری
نویسنده افتخاری
تاریخ ثبت‌نام
8/7/18
ارسالی‌ها
3,048
پسندها
55,591
امتیازها
69,173
مدال‌ها
41
سن
18
سطح
38
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
دو عنصر کشمکش و تعلق از جمله عناصر بنیادی داستان نویسی است که در ادبیات داستانی مورد توجه نویسندگان بسیاری قرار گرفته است. احمد اکبرپور، نویسنده موفق کودک و نوجوان از جمله نویسندگانی است که به این عناصر داستانی توجه کرده است و می توان این عناصر را از جمله عناصر تاثیر گذار و جذابی دانست که اکبر پور در آثار خود برای جذب مخاطب استفاده کرده است. پژوهش حاضر با توجه به اهمیت این دو عنصر « کشمکش» و « تعلیق» در داستان به ویژه داستانهای کودک و نوجوانان، بر آن است این عناصر و تکنیک های آنها را مورد مطالعه قرار دهد و سپس آنها را در آثار اکبرپور بررسی و تحلیل نماید. این پژوهش در بررسی این عناصر به این نتیجه دست می یابد...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : GHAZAL NAROEE

موضوعات مشابه

عقب
بالا