- ارسالیها
- 1,726
- پسندها
- 25,255
- امتیازها
- 51,373
- مدالها
- 22
- سن
- 17
- نویسنده موضوع
- #1
مقدمه
کودک در طول تحول روانی- ذهنی خود ، بتدریج پیچیدهتر میشود. هر قدر سن کودک افزایش مییابد و تعامل او با محیط و امکانات فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی بیشتر میشود، تواناییهای شناختی و روانی بیشتری را به صورت استقرار یافته بدست میآورد. ساختهای روانی به ساختهای پیچیدهتر و رشد یافتهتر تبدیل میشوند. همه نظریات تحولی در روانشناسی ، این رشد یافتگی و تحول را در گذار کودک از مراحل و یا دورههای تحولی تبیین میکنند و البته اختلافهایی در نوع نگاه آنها به مراحل تحولی نیز مطرح بوده است.
خودمیانبینی از دیدگاه پیاژه
در نظر پیاژه ، تحول روانی- ذهنی کودک از بازتابهای کلی اولیه شروع میشود و با گذر از دورههای حسی- حرکتی پیش عملیاتی و عملیات منطقی...
کودک در طول تحول روانی- ذهنی خود ، بتدریج پیچیدهتر میشود. هر قدر سن کودک افزایش مییابد و تعامل او با محیط و امکانات فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی بیشتر میشود، تواناییهای شناختی و روانی بیشتری را به صورت استقرار یافته بدست میآورد. ساختهای روانی به ساختهای پیچیدهتر و رشد یافتهتر تبدیل میشوند. همه نظریات تحولی در روانشناسی ، این رشد یافتگی و تحول را در گذار کودک از مراحل و یا دورههای تحولی تبیین میکنند و البته اختلافهایی در نوع نگاه آنها به مراحل تحولی نیز مطرح بوده است.
خودمیانبینی از دیدگاه پیاژه
در نظر پیاژه ، تحول روانی- ذهنی کودک از بازتابهای کلی اولیه شروع میشود و با گذر از دورههای حسی- حرکتی پیش عملیاتی و عملیات منطقی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.