آموزشی ورزش‌های مناسب برای دیسک گردن

  • نویسنده موضوع FATYMArr
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 3
  • بازدیدها 219
  • کاربران تگ شده هیچ

FATYMArr

مدیر بازنشسته دبیرستان
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
30/6/20
ارسالی‌ها
6,886
پسندها
21,075
امتیازها
69,773
مدال‌ها
37
سن
18
سطح
31
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
stroke-neck-disc-09.jpg

دیسک گردن



دیسک گردن عرضه‌ای است که نرمش‌ها و حرکات ورزشی اصلاحی مناسب در روند بهبود، کاهش درد و درمان آن بسیار موثر است. در این بخش به آموزش حرکات ورزشی مناسب برای دیسک گردن پرداخته‌ایم.
دیسک گردن

فتق (بیرون زدگی) دیسک گردن زمانی اتفاق می‌افتد که ماده ژله مانند موجود در مرکز دیسک گردن ضعیف و شکننده شده و از دیواره سخت خارجی، بیرون بزند؛ این عارضه با اعمال فشار برعصب ستون فقرات باعث ایجاد درد گردن یا بازو، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن ‌این نواحی می‌شود. البته باید توجه شود که گردن درد جزو الزامی علایم دیسک گردن نیست.



دیسک گردن ممکن است به علت آسیب دیدن، بلند کردن نامناسب اجسام یا حتی خود به خود ایجاد شوند؛ بالا رفتن سن هم نقش مهمی در ایجاد انواع...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته دبیرستان
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
30/6/20
ارسالی‌ها
6,886
پسندها
21,075
امتیازها
69,773
مدال‌ها
37
سن
18
سطح
31
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
درمان دیسک گردن با ورزش

اکثر موارد فتق دیسک گردن پی‌آمد نوعی صدمه و آسیب دیدگی است و ورزش‌های مناسب برای هر بیمار متفاوت از دیگری است. البته در کل ضعف دیسک‌های گردن را می‌توان با نرمش‌های متداول و جلوگیری از ایجاد کشش‌هایی خاص برطرف کرد که فتق دیسک در حال درمان را تحت فشار قرار می‌دهد.



انجام ورزش‌های گردن از اهمیت بالایی برخوردار است، در صورتی که این ورزش‌ها به شیوه‌ی صحیح انجام داده شوند، می‌توانند دامنه‌ی حرکتی، انعطاف و قدرت ستون فقرات گردنی را افزایش دهند. نرمش‌های گرم کردن بدن (راه رفتن روی تامپولین و یا بالا و پایین پریدن روی توپ ورزشی) را هر روز قبل از انجام حرکت‌های کششی انجام دهید.



بهبود و حفظ خون‌رسانی در دیسک‌ها و مهره‌های گردنی برای دستیابی به نتایج مطلوب در درمان...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته دبیرستان
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
30/6/20
ارسالی‌ها
6,886
پسندها
21,075
امتیازها
69,773
مدال‌ها
37
سن
18
سطح
31
 
  • نویسنده موضوع
  • #3
نرمش‌ها و حرکات مناسب برای دیسک گردن

فلکسورهای عمقی گردن

همان طور که گردن‌بند طبی را بسته‌اید، سر را صاف نگه دارید و چانه را رو به داخل جمع کنید. این موقعیت را حفظ کنید و سر را به آرامی ده بار پایین ببرید. سپس عضلات را شل کنید.

ورزش برای دیسک گردن,ورزش دیسک گردن,دیسک گردن

stroke-neck-disc-11.jpg


موبیلیزاسیون عصب میانی

بازو را تا ارتفاع شانه بالا ببرید. ابتدا آرنج را خم کنید، سپس به آرامی آن را به گونه‌ای صاف کنید که کف دست رو به دیوار باشد. برای افزایش کشش می‌توانید سرتان را به سمت دیگر خم کنید. 5 ثانیه در این حالت بمانید، عضلات را شل کنید و حرکت را چهار بار دیگر تکرار کنید.

stroke-neck-disc-04.jpg


موبیلیزاسیون عصب زند زیرین


بازو را تا ارتفاع...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

FATYMArr

مدیر بازنشسته دبیرستان
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
30/6/20
ارسالی‌ها
6,886
پسندها
21,075
امتیازها
69,773
مدال‌ها
37
سن
18
سطح
31
 
  • نویسنده موضوع
  • #4
انقباض کتف

برای انقباض چانه صاف بایستید یا بنشینید، پشت و گردن را صاف کنید و شانه‌ها را اندکی عقب بدهید. همان طور که سر را رو به جلو نگاه داشته‌اید و خیره به روبرو نگاه می‌کنید. باید کشش خفیفی را بدون درد حس کنید؛ اگر دچار درد شدید، فوراً انجام حرکت را متوقف کنید و به پزشک مراجعه نمایید.



چند ثانیه در این حالت بمانید و حرکت را هر روز در چند نوبت ده مرتبه‌ای تکرار کنید. برای انقباض کتف در موقعیت فوق قرار بگیرید و کتف‌ها را به مدت 5 ثانیه تا جایی که می‌توانید، به هم فشار دهید. باز هم تاکید می‌کنیم که به جز کشش نباید هیچ دردی حس کنید. حرکت را هر روز ده بار تکرار کنید.

ورزش برای دیسک گردن,ورزش دیسک گردن,درمان دیسک گردن
حرکات اصلاحی دیسک گردن


[ATTACH type="full"...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا