متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.
  • موارد قبل از ارسال عکس:

    1- با توجه به چندین تذکر از کارگروه مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) به عکس ها لطفا قبل ازارسال عکس دقت کنید که عکس ارسالی از نظر پوشش، مناسب باشد و برای سایت ایجاد مشکل ننماید. (بازبودن بالا تنه، پایین تنه، سرشانه ها)

    2- در صورت مشاهده عکس های مورد دار بلافاصله گزارش را زده تا تیم یک رمان بررسی لازم را انجام دهند.

    3- در صورت مشاهده عکس های مورد دار زیاد از یک کاربر، کاربر فوق مسدود و تمام پست های این شخص پاک خواهد شد.

    4-دقت فرمایید که تعداد عکس های ارسالی در هر پست باید بین 3 تا 5 عکس باشد و تعداد ارسالی در هر تاپیک کمتر از 4 پست نباشد.

    5-از ارسال هر گونه تاپیک تکراری و اسپم خودداری بفرمایید.

آموزشی عکاسی ادیتوریال

  • نویسنده موضوع VITTORIA
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 129
  • کاربران تگ شده هیچ

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,773
پسندها
22,382
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
سن
20
  • نویسنده موضوع
  • #1
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که عکاس‌ها همیشه در مورد آن بحث می‌کنند و با آن مشکل دارند، تفاوت بین عکاسی ادیتوریال و تجاری است. به صورت ویژه درک اینکه چه محتوایی برای استفاده‌ی تجاری مناسب است و چه محتوایی فقط برای کاربردهای ادیتوریال مناسب است، یک مبحث پیچیده برای عکاس‌ها است. در این مقاله سعی […]
عکاسی ادیتوریال و تفاوت آن با عکاسی دیجیتال
یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که عکاس‌ها همیشه در مورد آن بحث می‌کنند و با آن مشکل دارند، تفاوت بین عکاسی ادیتوریال و تجاری است. به صورت ویژه درک اینکه چه محتوایی برای استفاده‌ی تجاری مناسب است و چه محتوایی فقط برای کاربردهای ادیتوریال مناسب است، یک مبحث پیچیده برای عکاس‌ها است. در این مقاله سعی کرده‌ایم تفاوت عکاسی ادیتوریال و تجاری را به صورت ساده به شما...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,773
پسندها
22,382
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
سن
20
  • نویسنده موضوع
  • #2
آیا استثنائی برای استفاده تجاری وجود دارد؟
افراد قابل شناسایی و مکان‌های خصوصی که هدف اصلی عکس هستند و یا بخش چشمگیری از آن را شکل می‌دهند همیشه به اجازه‌ی کتبی برای استفاده تجاری نیاز دارند. همچنین برندها و لوگوهای دارای کپی رایت نیز همیشه باید از عکس حذف شوند مگر اینکه از قبل برای استفاده از آن‌ها اجازه داشته باشید. البته مثل تمامی قوانین دیگر، برای این مورد هم استثنائاتی وجود دارد:

گروه‌ها: در صورتی که عکس شما گروهی از افراد را که به صورت خودجوش در مکانی جمع شده باشند و امکان حذف یک فرد مشخص یا گروهی از آن افراد وجود نداشته باشد، نیازی به اجازه کتبی برای استفاده تجاری ندارید.

نکته: محتوای عکس نیز مهم است و به همین خاطر قبل از هر چیز باید چند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,773
پسندها
22,382
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
سن
20
  • نویسنده موضوع
  • #3
نکته: توجه داشته باشید تمامی عکس‌هایی که مجوز استفاده ندارند به خودی خود عکس ادیتوریال محسوب نمی‌شوند بنابراین باید واقع گرا باشید و به صورت دقیق مشخص کنید و تعیین کنید که آیا یک عکس محتوای کافی را برای استفاده داخل مقالاتی که در مورد یک موضوع خاص نوشته شده‌اند دارد یا خیر. عکس‌هایی که از مردم می‌گیرید باید درگیرکننده باشند و یک محتوا یا داستان واضح را انتقال دهند. عکس‌هایی که از افراد شرح ناپذیر (اما قابل شناسایی) در مکان‌های عمومی گرفته شده‌اند، هیچ کاربردی برای مجلات ندارند.

برخی از نمونه‌های استفاده ادیتوریال از تصاویر عبارتند از:

  • مقالات روزنامه و مجلات
  • رسانه‌های ادیتوریال
  • بلاگ یا وبسایت (برای اهداف توصیفی)
  • پخش اخبار
  • مستندها
  • کتاب‌های متنی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,773
پسندها
22,382
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
سن
20
  • نویسنده موضوع
  • #4
آیا به شرح عکس و کلمه کلیدی نیاز دارید؟
به دلیل روش استفاده از عکاسی ادیتوریال کلمات کلیدی و شرح عکس باید به صورت دقیق عکس را توصیف کنند و گمراه کننده نباشند. برخلاف عکس‌های تجاری استفاده از اسم برند و یا محصول تا جایی که سوژه را به صورت دقیق وصف کنند، توصیه می‌شود.

شرح تصاویر برای فراهم کردن محتوا کاربرد دارند و به همین خاطر باید با جزئیات و حاوی اطلاعات باشند. برای مثال عکسی که از یک ساختمان گرفته شده است، در صورتی که اسم معمار و محل قرار گرفتن آن مشخص نباشد، هیچ ارزشی برای کار ادیتوریال ندارد.

آیا استفاده از فیلترهای خلاقانه و کارهای هنری مجاز است؟
خیر! برای اینکه عکس‌های شما معتبر باشند و اصل صداقت در آن‌ها رعایت شده باشد، در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,773
پسندها
22,382
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
سن
20
  • نویسنده موضوع
  • #5
مواردی که مجاز نیستند عبارتند از کراپ کردن، استفاده از فیلترهایی مثل HDR یا دستکاری دیجیتالی عکس به هر شکلی. حتی استفاده از فیلترهایی مثل Sepia نیز غیرقابل قبول است. استفاده از این فیلتر حقایق فیزیکی را تغییر نمی‌دهد اما خیلی از افراد از تون Sepia برای القاء حس قدیمی بودن استفاده می‌کنند که باعث تغییر محتوای تصویر خواهد شد.

مقایسه عکاسی تجاری و ادیتوریال
مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که تفاوت عکاسی ادیتوریال و تجاری به محتوا و شکلی که می‌توانید از عکس استفاده کنید بر می‌گردد. در صورتی که هنوز هم مطمئن نیستید، نگاهی به نمونه‌های زیر در مورد عکاسی ادیتوریال و تجاری بیاندازید که از یک سوژه‌ی واحد گرفته شده‌اند:

مثال 1

[IMG alt="عکاسی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا