نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.
  • موارد قبل از ارسال عکس:

    1- با توجه به چندین تذکر از کارگروه مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) به عکس ها لطفا قبل ازارسال عکس دقت کنید که عکس ارسالی از نظر پوشش، مناسب باشد و برای سایت ایجاد مشکل ننماید. (بازبودن بالا تنه، پایین تنه، سرشانه ها)

    2- در صورت مشاهده عکس های مورد دار بلافاصله گزارش را زده تا تیم یک رمان بررسی لازم را انجام دهند.

    3- در صورت مشاهده عکس های مورد دار زیاد از یک کاربر، کاربر فوق مسدود و تمام پست های این شخص پاک خواهد شد.

    4-دقت فرمایید که تعداد عکس های ارسالی در هر پست باید بین 3 تا 5 عکس باشد و تعداد ارسالی در هر تاپیک کمتر از 4 پست نباشد.

    5-از ارسال هر گونه تاپیک تکراری و اسپم خودداری بفرمایید.

آموزشی داستان سرایی در پرتره

  • نویسنده موضوع VITTORIA
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 6
  • بازدیدها 152
  • کاربران تگ شده هیچ

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #1
معنادارترین پرتره ها داستانی را روایت می‌کنند. آن‌ها نه تنها یک شخص را در یک زمان و مکان خاص به یاد می‌آورند، بلکه به ما احساس واقعی آن فرد را نشان می‌دهند. پرتره‌های بسیار عالی به اندازه شخصی که از او عکس گرفته‌اند درباره عکاس به ما روایاتی را می‌گویند. اهمیت پرتره‌ای که امروز می‌گیرید ممکن است سالها خودش را نشان ندهد و پرتره‌هایی که واقعاً به آنها اهمیت می دهیم با گذشت زمان بهتر می‌شوند.
داستان سرایی در عکاسی پرتره
آموزش داستان سرایی در عکاسی پرتره
چهره هر شخصی یک داستان را روایت می‌کند. گاهی اوقات هدف یک عکاس این است که فرد بهتر از آنچه در زندگی واقعی به نظر می‌رسد، به نظر برسد، اما برای عکاسان مستند، هدف بیشتر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #2
نه بسیاری از ما این منابع را در اختیار داریم و نه می خواهیم در آن سطح عکاسی کنیم. ما می خواهیم از دوستان و خانواده خود یک پرتره ساده و در عین حال معنی دار بسازیم. حتی در این صورت، تصور کنید که یک پرتره را به عنوان ساخت یک تصویر از زمین بگیرید. شما تصمیمات کلیدی مکان ، نور و زبان بدن را می‌گیرید. نورپردازی ، لباس، موقعیت مکانی، انتقال ایده ها. این عکاس است که باید همه این‌ها را در نظر بگیرد و با همان دقت که از دوربین خود استفاده می‌کند، از این ابزارها استفاده کند.

وفق پذیری با شرایط
بعنوان یک خبرنگار عکاسی، بیشتر اوقات، در موقعیتی قرار می‌گیرم که هیچ اطلاع قبلی نسبت به سوژه یا محیط او ندارم. من به یک دفتر یا خانه‌ای می رسم که قبلاً هرگز ندیده‌ام. من به سرعت...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #3
یافتن مکان
انتخاب پیشرفته یک مکان و قرار دادن شخص در آن نقطه، روش ارجح است. شما مسئولیت این مشکل را به عهده دارید.

اگر از سوژه شما در حیات وحش و در مجاورت یک آبشار عکس گرفته شده باشد، این به ما می‌گوید که آنها با طبیعت ارتباط دارند و ما آنها را از این طریق می‌بینیم. اگر از آن‌ها در کوچه‌ای در مرکز شهر عکس گرفته شده باشد، فکر خواهیم کرد که آنها به سبک زندگی شهری مرتبط هستند.

من فرایند فکر را بیش از حد ساده می‌کنم ، اما این اصل کلی است. بیننده این عکس نحوه لباس پوشیدن سوژه، سن و زبان بدن او را در نظر خواهد گرفت. همه این عوامل سرنخ های مهمی به ما می‌دهند.

داستان سرایی در عکاسی پرتره


این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #4
نور
عکاسی مربوط به گرفتن نور است و نورپردازی در صحنه شما به اندازه مکان مهم است. تصمیماتی که می گیریم می‌توانند موارد مختلفی را به هم مرتبط کند. در یک سطح ساده، می‌توانیم یک فرد را گرم، باز و نرم، یا شدید، بدخلق و سخت نشان دهیم. نورپردازی می‌تواند باعث شود کسی از جذابیت بیشتری برخوردار باشد یا از جذابیت به مراتب کمتری برخوردار باشد. نورپردازی می‌تواند مکانی را از یک دفتر عمومی به یک باشگاه رقص تبدیل کند.

وقتی شروع می‌کنید، خوب است که همه چیز ساده باشد. اگر فلاش دارید، اولین کار این است که از آن خارج از دوربین استفاده کنید. این به یک سیم TTL و / یا یک سیستم تحریک رادیویی نیاز دارد. نور مسطحی که از بالای دوربین به سمت سوژه هدایت می‌شود معمولاً کمتر نور جذابی است...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #5
جهت
اکنون که به مکان و نور مناسب رسیدید، وقت آن است که عکس بگیرید. شما به یک رویکرد یا استراتژی نیاز دارید. آیا با دقت تمام جنبه‌های بدن سوژه را کنترل می‌کنید؟ آیا به آنها دستورالعمل خاصی می‌دهید یا اجازه می‌دهید آنچه را که می‌خواهند انجام دهند؟

هر موقعیتی به نوعی جهت گیری از طرف شما نیاز دارد. ممکن است خاص باشد یا فقط یک چارچوب باشد. بعضی اوقات من فقط با مردم صحبت می‌کنم و در حالی که قدم میزنیم عکس میگیرم. در وسط آن ممکن است چیزی ببینم و از آن‌ها بخواهم که دوباره این کار را انجام دهند. اگر آنطور که امیدوار بودم نباشد، مداخله خواهم کرد. بعضی اوقات از آنها می‌خواهم که صورتشان کاملا خالی باشد و هیچ احساسی نداشته باشند. بار دیگر، من می‌گویم، “بخند! خوشحال باش!” این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #6
داشتن سوژه پرتره برای انجام کاری ممکن است گاهی اوقات بسیار خوب عمل کند یا یک فاجعه کامل باشد. اگر شما عمداً سعی دارید یک داستان سرایی در عکاسی پرتره بسازید و کسی را وادار به انجام کاری می‌کنید، به عنوان مثال یک بازیکن بسکتبال در حال پرتاب توپ به حلقه‌ها، عکس به راحتی می تواند تصویری از شخصی باشد که کاری را انجام می‌دهد و به هیچ وجه پرتره نیست. باز هم، این یک خط خوب است و این به عکاس بستگی دارد که یک لحظه در عمل پیدا کند که در آن آنها به ما نشان می‌دهند که چه کسی هستند.

داستان سرایی در عکاسی پرتره


بگذارید بگوییم سوژه یک سفالگر است و شما باید از آنها زمانی که در حال سفال‌گری هستند عکاسی کنید. به طور معمول‌، آنها...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

VITTORIA

مدیر بازنشسته
سطح
29
 
ارسالی‌ها
1,772
پسندها
22,376
امتیازها
46,373
مدال‌ها
23
  • نویسنده موضوع
  • #7
نکات
  • مکان، مکان، مکان! به دنبال فضایی با نور، رنگ و بافت جالب باشید.
  • اگر این یک پرتره محیطی است، به آنچه در داستان سرایی در عکاسی پرتره کمک می‌کند فکر کنید.
  • اگر از نور موجود استفاده می‌کنید ، به دنبال پنجره ها و نورگیرها باشید. از خاموش کردن چراغ‌های اتاق نترسید.
  • از رفلکتور استفاده کنید و نور را به چشمان آنها برسانید.
  • اگر از فلاش استفاده می‌کنید، آن را با سیم یا راه دور بی سیم از دوربین حذف کنید.
  • عوامل کلیدی مانند زبان بدن، نور و مکان را تعیین کنید، اما در برابر تغییر ایده‌ها راحت و روان باشید.
  • نترسید که به شخصی دقیقاً آنچه را می‌خواهید بگویید، اما به ایده‌های او گوش دهید.
  • از نزدیک حرکت کنید و سپس عقب بروید.
  • از سوژه بخواهید که به...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : VITTORIA

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا