«یلدا» یعنی یک دوستت دارم طولانی از لب‌هایی که یک سال سکوت کرده بودند.

مقاله روانشناسی: نگهداری ذهنی

  • نویسنده موضوع EUROS
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 176
  • کاربران تگ شده هیچ

EUROS

کاربر خبره
سطح
35
 
ارسالی‌ها
3,509
پسندها
32,095
امتیازها
71,673
مدال‌ها
33
  • نویسنده موضوع
  • #1

مقدمه​

مطالعه در چگونگی بدست آوردن توانایی تثبیت ذهنی کمیت‌ها که پیاژه آن را نگهداری ذهنی نامیده‌است، بطور تجربی و با روش بالینی ، تنها توسط ژان پیاژه انجام شده و دیگران آن را ادامه داده‌اند. پیاژه گستره روانشناسی بالینی ، دیدگاهی را ارائه داده‌است که طی آن به پدیدآیی و چگونگی تحول فرآیندهای روانی توجه جدی شده‌است. در نظر او بین تحول در زمینه شناختی و تحول در زمینه انفعالی (احساسی و هیجانی) ، همگامی وجود دارد.

در نظر پیاژه ، ساختمان روانی فرد به تدریج و در اثر تعامل با محیط بنا می‌شود. نظام روانی و ذهنی از پیش ساخته‌شده‌ نیست، بلکه تعامل زمینه زیستی و تعامل‌های محیطی و تفویض‌های اجتماعی ، آن را به تدریج در فرد بنا می‌کند. در واقع ، یک نوع هماهنگی و همسازی بین...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : EUROS

EUROS

کاربر خبره
سطح
35
 
ارسالی‌ها
3,509
پسندها
32,095
امتیازها
71,673
مدال‌ها
33
  • نویسنده موضوع
  • #2

پایه و اصول نگهداری ذهنی​

عملیات​

نگهداری ذهنی ، منتج از ذهن عملیاتی است. ذهن عملیاتی ، ذهنی است که وجوه مختلف و خصوصیات اشیا را بهم مرتبط و هماهنگ می‌کند و آنها را به صورت یک نظام کلی ، یکپارچه ترکیب می‌کند. مشخصه عملیات متقابل آن است که وقتی عملیات اول با عملیات متقابل ترکیب می‌شود، هم ارزی و تعادل بوجود می‌آید. تغییراتی که در عملیات انجام می‌گیرد، همواره با یک نامتغیر است.

نامتغیر ملاک تغییر ناپذیری ذهنی کودک است که به نگهداری ذهنی منتج می‌شود. پس نگهداری ذهنی ، نشانه روان‌شناختی تکمیل یک ساخت عملیاتی است. نکته‌ای را باید درباره تفاوت عملیات و عمل متذکر شد. عمل رفتار قابل مشاهده‌ است که الزاما بازگشت پذیر نیست اما عملیات ، یک عمل ذهنی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : EUROS

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

عقب
بالا