نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.
  • لازم به ذکر هست کلیه مطالب قرار داده شده در تالار ( اخبار و حقوق) و چه در مواردی که در تالار (دانلود نرم افزار های کامپیوتر) از دیگر منابع بوده و کاربران یک رمان جهت راحتی دیگر افراد موجود در انجمن اقدام به قرار دادن اخبار و نرم افزار نموده اند و اگر شما صاحب امتیاز این نرم افزار هستید کافی هست با ما تماس بگیرید

اموزش نرم افزار تاپیـک جـامع آموزش زبان برنامه نویسی جـاوا

  • نویسنده موضوع Amen SaĐr
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 68
  • بازدیدها 153
  • کاربران تگ شده هیچ

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #31

دستور continue برچسب دار

دستور continue که تاکنون در موردش صحبت کردیم، بدون برچسب است، که از اجرای دستورات باقی مانده درونی ترین حلقه for ،while و do … while جلوگیری می کند.

شکل دیگری از دستور continue ، فرم دارای برچسب آن است، که می تواند برای پرش از اجرای دستورات که درون حلقه بیرونی قرار دارند ، استفاده شود.

دستور continue برچسب دار چگونه کار می کند؟

C:\Users\Mr\Desktop\labeled-Java-continue_0.jpg


در اینجا label شناسه است.

مثال ۳ : دستور continue برچسب دار

لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #32

در این آموزش یاد می گیرید که با آرایه ها در جاوا کار کنید; تعریف، مقدار دهی اولیه و دسترسی به عناصر با کمک مثال.

آرایه ظرفی است که داده ها (مقادیر) از یک نوع واحد را در خود نگه می دارد. به عنوان مثال ، می توانید آرایه ای ایجاد کنید که بتواند ۱۰۰ مقدار از نوع int را در خود نگه دارد.

آرایه یک ساختار اساسی در جاوا است که به شما امکان می دهد تعداد زیادی از مقادیر را به راحتی ذخیره کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید.

آرایه را چگونه تعریف کنیم؟

در اینجا نحوه تعریف آرایه در جاوا آورده شده است:

  • dataType می تواند یک نوع داده اولیه باشد مانند: int، char، Double، byte و غیره یا یک شیء...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #33

شاخص آرایه در جاوا

با استفاده از شاخص ها می توانید به عناصر یک آرایه دسترسی پیدا کنید. مثال قبلی را در نظر بگیرید.

int[] age = new int[5];
C:\Users\Mr\Desktop\java-array-elements.jpg


عنصر اول آرایه [age[0 است، عنصر دوم [age[1 و .. .

اگر طول آرایه n باشد ، آخرین عنصر [arrayName[n-1 خواهد بود. از آنجا که طول آرایه age برابر ۵ است ، آخرین عنصر آرایه در مثال بالا [۴]age است.

مقدار اولیه پیش فرض عناصر یک آرایه برای همه ی انواع عددی ۰ و برای boolean برابر false است. به مثال زیر توجه کنید:

لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #34

چگونه می توان آرایه ها را در جاوا مقدار دهی اولیه کرد؟

در جاوا ، می توانید آرایه ها را در هنگام تعریف مقدار دهی کنید یا می توانید بعدا مطابق با نیاز خود ، مقداردهی کنید یا مقادیر را تغییر دهید.

مقداردهی اولیه ی آرایه هنگام تعریف

در اینجا چگونگی مقداردهی آرایه در هنگام تعریف آورده شده است.

int[] age = {12, 4, 5, 2, 5};
این عبارت آرایه ای را ایجاد و در هنگام تعریف آن را مقدار دهی می کند.

طول آرایه با تعداد مقادیر جدا شده توسط کاما مشخص می شود. در این مثال طول آرایه ۵ است.

[IMG...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #35

آموزش آرایه های چند بعدی در جاوا (به زبان کاملا ساده)​

در آن آموزش ، یاد گرفتید که آرایه ای از انواع داده های اولیه (مانند: Double ، int و غیره) ، آرایه string و آرایه اشیاء ایجاد و استفاده کنید. همچنین می توان آرایه ای از آرایه ها ایجاد کرد. مثلا،

int[][] a = new int[3][4];
در اینجا a یک آرایه دو بعدی است و حداکثر ۱۲ تا عنصر از نوع عدد صحیح را نگه داری می کند.

C:\Users\Mr\Desktop\java-2d-array.jpg


دقت کنید که شروع آرایه از ۰ است نه ۱ .

می توانید آرایه سه بعدی هم تعریف کنید. به عنوان مثال:

String[][][] personalInfo = new...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #36
چگونه می توان یک آرایه سه بعدی را در جاوا مقدار دهی اولیه کرد؟

شما می توانید آرایه سه بعدی را به روش مشابه مانند یک آرایه ۲ بعدی مقدار دهی کنید. به مثال زیر دقت کنید:

// test is a 3d array
int[][][] test = {
{
{۱, -۲, ۳},
{۲, ۳, ۴}
},
{
{-۴, -۵, ۶, ۹},
{۱},
{۲, ۳}
}
};
در اصل ، آرایه سه بعدی آرایه ای از آرایه های دو بعدی است.

شبیه به آرایه های دو بعدی ، ردیف های آرایه های سه بعدی می توانند طول متفاوت داشته باشند.

مثال: برنامه ای برای چاپ عناصر آرایه سه بعدی با استفاده از حلقه

  1. class ThreeArray {
  2. public static void main(String[] args) {
  3. // test is a 3d array
  4. int[][][] test = {
  5. {
  6. {۱, -۲, ۳},
  7. {۲, ۳, ۴}
  8. },
  9. {...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #37

آموزش کپی آرایه های جاوا (به زبان کاملا ساده)​

۱- کپی کردن آرایه ها با استفاده از عملگر انتساب​

بیایید مثالی بزنیم ،

  1. class CopyArray {
  2. public static void main(String[] args) {

  3. int [] numbers = {1, 2, 3, 4, 5, 6};
  4. int [] positiveNumbers = numbers; // copying arrays

  5. for (int number: positiveNumbers) {
  6. System.out.print(number + “, “);
  7. }
  8. }
  9. }
خروجی

اگرچه به نظر می رسد این روش برای کپی کردن آرایه ها کاملا کارآمد است ، اما مشکلی در این مورد وجود دارد.

اگر عناصر یک آرایه را در مثال بالا تغییر دهید ، عناصر مربوط به آرایه دیگر نیز تغییر می کند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #38

۴- کپی کردن آرایه ها با روش ()copyOfRange​

علاوه بر این ، می توانید از روش ()copyOfRange تعریف شده در کلاس java.util.Arrays برای کپی کردن آرایه ها استفاده کنید. احتیاجی نیست قبل استفاده از این روش آرایه مقصد را ایجاد کنید.

در این جا نحوه انجام این کار آورده شده است.

  1. // To use toString() and copyOfRange() method
  2. import java.util.Arrays;
  3. class ArraysCopy {
  4. public static void main(String[] args) {

  5. int[] source = {2, 3, 12, 4, 12, -2};

  6. // copying entire source array to destination
  7. int[] destination1 = Arrays.copyOfRange(source, 0, source.length);
  8. System.out.println(“destination1 = ” + Arrays.toString(destination1));
  9. ...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #39

آموزش کلاس و اشیاء در جاوا (به زبان کاملا ساده)​

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا (OOP) است. در این آموزش با شی گرایی و نحوه ایجاد کلاس و اشیاء دلخواه در برنامه آشنا می شوید.

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است و این امکان را به شما می دهد تا با ایجاد اشیاء ، مشکلات پیچیده را به مجموعه های کوچک تر تقسیم کنید. این اشیاء دو ویژگی دارند:

  • حالت
  • رفتار
بیایید چند مثال بزنیم:

۱- لامپ یک شی است

  • می تواند در حالت خاموش یا روشن باشد.
  • می توانید لامپ را روشن و خاموش کنید. (رفتار)
۲- دوچرخه یک شی است

  • دارای دنده ، دو چرخ ، تعدادی چرخ دنده و غیره است.(حالت)
  • قابل ترمز گرفتن ، شتاب دادن ، تغییر دنده و غیره است. (رفتار)
...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

Amen SaĐr

کاربر انجمن
سطح
12
 
ارسالی‌ها
402
پسندها
4,064
امتیازها
21,773
مدال‌ها
11
  • نویسنده موضوع
  • #40

اشیاء جاوا​

وقتی کلاس تعریف می شود ، فقط مشخصات شی تعریف می شود. هیچ حافظه یا محل ذخیره ای اختصاص داده نمی شود.

برای دسترسی به اعضای تعریف شده در کلاس ، باید شی ایجاد کنید. در قطعه کد زیر از کلاس Lamp شی ایجاد کردیم.

  1. class Lamp {
  2. boolean isOn;
  3. void turnOn() {
  4. isOn = true;
  5. }
  6. void turnOff() {
  7. isOn = false;
  8. }
  9. }
  10. class ClassObjectsExample {
  11. public static void main(String[] args) {
  12. Lamp l1 = new Lamp(); // create l1 object of Lamp class
  13. Lamp l2 = new Lamp(); // create l2 object of Lamp class
  14. }
  15. }
این برنامه دو شیء l1 و l2 از کلاس Lamp ایجاد می کند.

چگونه به اعضا دسترسی پیدا...​

لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Amen SaĐr
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] جغد

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 0, کاربر: 0, مهمان: 0)

عقب
بالا