«یلدا» یعنی یک دوستت دارم طولانی از لب‌هایی که یک سال سکوت کرده بودند.

روانشناسی اجتماعی ۱۳ نکته برای اینکه همکار بهتری باشیم. | روانشناسی اجتماعی

  • نویسنده موضوع Maryam.chitsazii
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 190
  • کاربران تگ شده هیچ

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #1
۱- هر روز صبح با خوشرویی به هم سلام کنید.
آیا شما از اون دسته افرادی هستید که هر روز با شونه‌هایی افتاده، چشم‌هایی خسته و بداخلاق وارد دفتر کارتون میشید و سریع کار رو شروع می‌کنید؟ در این صورت متوجه میشین که همکارانتون در بهترین حالت شما رو نادیده می‌گیرن، یا در بدترین حالت سعی می‌کنن از شما دوری کنن. عادت کنید که قبل از شروع کار به دیگران لبخند بزنید و احوال‌پرسی کنید. این تغییر کوچیک خیلی سریع میتونه محیط کار رو براتون خوشایند‌تر بکنه.

۲- با دیگران کمی صحبت کنید.
از همکارانتون در مورد علایقشون، فیلم، کتاب، موسیقی یا سرگرمی‌هاشون سوال کنید. وقتی به سرگرمی‌های اون‌ها توجه می‌کنید، کنار شما احساس بهتری پیدا میکنن. در شرایط و زمان مناسب، در مورد زندگی‌تون بیرون از اداره صحبت کنید، با این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #2
۶- از همکارانتون تعریف کنید.
« دیدین تام چقدر خوب دستگاه کپی رو تعمیر کرد؟»، « چند ماه شده که دیگه سیگار نمیکشی؟ چقدر خوب». از موفقیت‌های شخصی یا حرفه‌ای همکارانتون تعریف کنید. اکثر اوقات،‌ ما رو اشتباه‌های افراد بیشتر تمرکز میکنیم تا کارهای خوبشون.

۷- حس خوبتون رو به دیگران هم منتقل کنید.
سعی کنید هر هفته یک کار مثبت برای دیگران انجام بدید و هر بار یک همکار رو برای این کار انتخاب کنید. مثلا میتونید یه هفته بدون هیچ دلیل خاصی یه بسته کیک سر کار ببرید، یا برای یه همکارتون که به شما کمک کرده یادداشت تشکر بنویسید.

۸- تلفن‌ها و ایمیل‌ها رو به موقع جواب بدید.
مهم‌ترین راه برای رسیدن به محبوبیت در محیط کار، اینه که آداب معاشرت خوبی در این زمینه داشته باشید. هیچ چیزی برای آدم‌ها بدتر از این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #3
۱۱- همیشه وقت‌شناس باشید.
همیشه وقت‌شناس باشید تا نشون بدید که به زمان دیگران احترام میذارید.

۱۲- ایده‌های خوبتون رو با لحن مناسب بیان کنید.
ایده‌های خوبتون رو طوری بیان کنید که نشون بده میدونید شما تنها کسی نیستید که ایده‌های خوب داره، و اینکه دیگران هم می‌تونن هر لحظه افکار خودشون رو بیان کنن.

۱۳- در مورد چیزهایی که نمی‌دونید با دید مثبت قضاوت کنید.
حتما شنیدین که سر کار خیلی‌ها میگین که یه عده همیشه کمتر از بقیه کار میکنن و زحمت میکشن،‌ یا اینکه مدیرای ارشد هیچ ایده‌ای در مورد این کار ندارن! این نوع افکار منفی، محیط کار رو ناخوشایند میکنه. در عوض، فرض کنید که همه در این اداره تلاش میکنن تا بهترین کارشون رو ارائه بدن، حتی اگه در مورد میزان کار اون‌ها اطلاعی ندارید. شما باید به کاری...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] RiRa-M

موضوعات مشابه

عقب
بالا