متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

معرفی آشنایی با مدیریت بازرگانی

  • نویسنده موضوع مَه گل
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 6
  • بازدیدها 179
  • کاربران تگ شده هیچ

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #1
مدیریت بازرگانی یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی است، این رشته ابتدا در کشور فرانسه و از دانشگاه ESCP Europe شروع شده‌ است، رشته مدیریت بازرگانی به دانشجویان مهارت‌های اداره سازمان را آموزش می‌دهد، همچنین به بحث در مورد چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد.

می‌توان گفت که هدف از این رشته موارد زیر است:

  • آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی
  • افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت
  • جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل
  • ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسئله، تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات می‌باشد.
از شاخه های رشته مدیریت بازرگانی می‌توان به شاخه بازاریابی اشاره کرد؛...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #2

رشته مدیریت بازرگانی در ایران چگونه شکل گرفت؟

این گرایش از قدیمی‌ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد.
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #3

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان این رشته، با آگاهی و شناختی که از ساختار سازمان، تئوری‌های مدیریت و سازماندهی و تکنیک‌های مختلف تصمیم‌گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می‌کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می‌شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می‌توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی و بازاریابی مشغول به کار شوند.

آینده شغلی:

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی‌های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #4

گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی:

این رشته دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که عبارتند از: بازاریابی، سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)، بازاریابی بین‌الملل، تحول سازمانی، مالی، بیمه، بازرگانی بین‌الملل و …
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #5

واحدهای درسی در دانشگاه

جمع تعداد واحدهای درسی این رشته ۳۲ واحد بوده و ۴ واحد از آن مربوط به پایان‌نامه می‌باشد. تمامی درس‌های این گرایش دو واحدی بوده و دانشجو باید ۱۴ درس دانشگاهی را بگذراند. از مجموع درس‌های این رشته ۴ واحد درس مدیریت پیشرفته، ۴ واحد تحلیل آماری و تحقیق در عملیات و مابقی آن دروس اختصاصی این رشته در زمینه آشنایی با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژیک سازمانی و مدیریت بازار می‌باشند.
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #6

مدیریت سیاستگذاری بازرگانی چیست؟

رشته مدیریت استراتژیک در ایران نخستین بار با عنوان مدیریت سیاستگذاری بازرگانی ایجاد شد. این رشته یکی از گرایش‌های اصلی رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترای تخصصی می‌باشد و در خصوص برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های بنگاه‌های اقتصادی است
 
امضا : مَه گل

مَه گل

هنرمند انجمن
سطح
34
 
ارسالی‌ها
1,036
پسندها
32,564
امتیازها
59,573
مدال‌ها
23
سن
21
  • نویسنده موضوع
  • #7

بازاریابی چیست؟

فاصله ایده تا مرتفع شدن نیاز با استفاده از فرایند تبدیل ایده به کالا و مبادله آن را بازاریابی نام‌گذاری کرده‌اند البته تعاریف گوناگونی از بازاریابی در مراجع مختلف آمده‌است که هریک از دیدگاه مکتبی یا دانشمندی ارائه شده‌است، ولی نکته محوری در تمامی این تعاریف محور قرار دادن کالا سرمایه‌گذاری شده در بازار می‌باشد. علم بازاریابی به‌لحاظ همبستگی بسیار زیاد با مدیریت استراتژیک در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی به اجرا درآمده و شرکت‌ها استراتژی‌های خود را با استفاده از علوم و زیرشاخه‌های بازاریابی تکمیل می‌نمایند. از دانشمندان این زمینه می‌توان به ایگور انسف اشاره کرد؛ که خود یکی از پایه‌گذاران این علم نوین در دنیا می‌باشد.

برخی از زیرشاخه‌های...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : مَه گل
عقب
بالا