نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.

روانشناسی اجتماعی چطور با درخواست‌های غیر منطقی برخورد کنیم؟

  • نویسنده موضوع •[TINA]•
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 167
  • کاربران تگ شده هیچ

•[TINA]•

کاربر حرفه‌ای
سطح
13
 
ارسالی‌ها
1,454
پسندها
6,356
امتیازها
25,673
مدال‌ها
15
  • نویسنده موضوع
  • #1
شیرین امروز به‌سختی تلاش کرده تا قبل از ترک محل کارش، کاری را که برعهده‌اش گذاشته بودند تمام کند و با خیال راحت به مرخصی‌ای که مدت‌ها در انتظارش بوده برود.

با این حال، در اواسط بعد‌از‌ظهر، رئیسش با خبرهای جدیدی از راه می‌رسد: فردی که احتمالا ممکن است به یکی از مشتریان شرکت تبدیل شود، تماس گرفته و به خاطر اینکه شیرین یکی از بهترین مأموران فروش شرکت است، رئیسش می‌خواهد که فردا با این مشتری جلسه داشته باشد.

وقتی شیرین یادآوری می‌کند که فردا را مرخصی گرفته، رئیس از او می‌خواهد که برنامه‌اش را تغییر بدهد. او می‌گوید که این مشتری مهمی است و ملاقات با او کار مأموران فروشِ کم تجربه نیست و از آنجا که شیرین قرار نیست به سفر برود، دلیلی ندارد که نتواند در این جلسه حاضر شود.

خیلی از ما با...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

•[TINA]•

کاربر حرفه‌ای
سطح
13
 
ارسالی‌ها
1,454
پسندها
6,356
امتیازها
25,673
مدال‌ها
15
  • نویسنده موضوع
  • #2
اجازه دهید موقعیت‌های زیر را مرور کنیم:

در نظر گرفتن زمان کوتاه​

فرجه‌ی زمانی کوتاه می‌تواند باعث شود که درخواست غیر منطقی شود. به عنوان مثال، تصور کنید که رئیس‌تان در پایان روزِ کاری وارد دفترتان می‌شود و از شما می‌خواهد کاری که خیلی هم اضطراری نیست را قبل از اینکه بروید، تمام کنید. برای اینکه به خواسته‌اش عمل کنید، مجبور هستید تا دیروقت سر کار بمانید.

اگر دلیل مهم‌تری در این موقعیت وجود نداشته باشد، پس این درخواست غیر منطقی‌ است.

اشتباه، بی‌اطلاعی و سوءِتفاهم​

درخواست‌ها می‌توانند به خاطر یک اشتباه یا سوءِتفاهمِ ساده، غیر منطقی باشند. مثلا، تصور کنید همکارتان به شما فشار می‌‌آورد که پروژه‌ای را هر چه زودتر تمام کنید، چون فکر می‌کند فرجه‌ی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] RiRa-M

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
8
بازدیدها
154
عقب
بالا