- ارسالیها
- 597
- پسندها
- 4,525
- امتیازها
- 21,973
- مدالها
- 15
- نویسنده موضوع
- #1
پائوسانیاس (Pausanias) نوشت که اثر یک مجسمه ساز همان قدر محصول و نتیجه الهام است که اثر یک شاعر. برای کسانی که در مورد هنر مینوشتند، الهام بر خلاف نظر دموکریتوس حالتی طبیعی نبود بلکه حالتی فراطبیعی بود که نمایشی از وساطت و دخالت خداوند به شمار میآمد. کالیستراتوس (Callistratus) معتقد بود که «دستهای یک مجسمه ساز، زمانی که با الهامی الوهی که هدیه خداوند است تسخیر شود، آثاری پیشگویانه پدید میآورد».
همان نویسنده مینویسد، زمانی که اسکوپاس مجسمه دیونوسیوس را ساخت، او (اسکوپاس) سرشار از خدا بود. مفهوم عبارت «دیوانگی خلاق» که افلاطون آن را در مورد شاعران به کار میبرد، اکنون در رابطه با نقاشان و مجسمه سازان به کار میرفت. در نوشتههای مربوط به این...
همان نویسنده مینویسد، زمانی که اسکوپاس مجسمه دیونوسیوس را ساخت، او (اسکوپاس) سرشار از خدا بود. مفهوم عبارت «دیوانگی خلاق» که افلاطون آن را در مورد شاعران به کار میبرد، اکنون در رابطه با نقاشان و مجسمه سازان به کار میرفت. در نوشتههای مربوط به این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
آخرین ویرایش توسط مدیر