متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

آیا خودروهای هندی شانسی در ایران دارند؟/ حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو پس از ۴ سال/ آغاز فصل گرم بدون جدول خاموشی پس از ۲ سال

  • نویسنده موضوع Rigina
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 16
  • بازدیدها 371
  • کاربران تگ شده هیچ

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #1
همتی علیه همتی

آرمان ملی درباره انتقادات عبدالناصر همتی نوشته است: انتقاداتی که از سوی رئیس کل پیشین بانک مرکزی یعنی همتی منتشر شد، با حواشی مختلفی مواجه بود. رویکرد او، انتقاد به مشی اقتصادی دولت روحانی بود و در برخی اوقات مدعی شده که بدون نظر او در جایگاه رئیس بانک مرکزی اقدام به اختصاص بودجه شده است. به عنوان نمونه گفته است: این اواخر متوجه شدم دولت حقوق‌ها را بعضا دو برابر کرده یعنی ۱۰۰درصد افزایش داده است. یا چند هزار میلیارد تومان به رفع مشکل ریزگردها اختصاص داد. تکمیل جـاده بجنورد به شمال این‌قدر، احیای دریاچه ارومیه و... زنگ زدم از آقـای نوبخت پرسیدم از کجـا؟ گفت: از محل فلان و فلان رفتم سازمان برنامه و بودجه‌، دوستانه توضیح خواستم‌، آقای نوبخت فراموش کرده بود تلفنی به...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #2
گفت: رقم دادند که کجا ندارد سـند بزن این عدد میلیارد داده شـد بـا بقیه‌اش کار نداشته باش. باید به گذشته بازگشت و به آنچه در دولت روحانی گذشت توجه کرد. حتی خبرگزاری فارس در سال ۱۴۰۰ نوشته بود: استقراض از بانک مرکزی حرف بی‌اساسی است و دکتر همتی هم این را تایید می‌کند. سازمان برنامه و بانک مرکزی دو نهاد حاکمیتی هستند و ما مشکلات بانک مرکزی را درک می‌کنیم. طلبکار بودن دولت از بانک مرکزی یک واقعیت است و اینگونه نیست که بانک مرکزی از پرداخت آن استنکاف کند، بلکه توان آن را برای کنترل نرخ تورم ندارد.

مشکلی که همتی و بانک مرکزی دارند این است که موفق نمی‌شوند این رقم را تبدیل به ریال کند. نه اینکه نخواهند؛ ولی نمی‌توانند که طلب ١. ٢ میلیارد دلاری دولت را به صورت ریال بدهند؛ چون معتقدند این موضوع...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #3
اما اعتراف‌های آقای همتی در این مقطع‌، پاس گلی بی‌نقص به مهاجمان دولت سیزدهم است. بعید است مدافعان دولت سیزدهم این پاس گل همتی را وارد دروازه نکنند و تا مدت‌هـا، تورم موجود را به دولت حسن روحانی ربط ندهند. با همه احترامی که برای آقای همتی قائل هستم‌، اظهارات ایشان قرائت یک سویه و به نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است‌، بر اساس قرائت همتی‌، مقصر همه اشتباه‌های آن دوران‌، دیگران هستند. همه دروغ گفتند اما او که سکان را در دست داشت و مسیر را اشتباه رفت به‌خاطر فشار دیگران بود.

معنی تکذیب با تاخیر

روز پنجشنبه اما عبدالناصر همتی در توییتی اظهارات منتسب به خود در کلاب هاوس را تکذیب کرد. او نوشت: متن جعلی سراسر نمایشی و دروغ در فضای مجازی به عنوان سخنان بنده در کلاب هاوس...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #4
ناکارآمد بودن صنعت خودروسازی

هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در این باره به آفتاب یزد گفت: شاخص بیشتر بودن بدهی‌ها از دارایی‌ها به تنهایی نمی‌تواند نشان دهد که یک شرکت یا صنعت ورشکست شده است. در ناکارآمدی این صنعت در کشور ما هیچ تردیدی وجود ندارد. علی رغم اینکه تقاضا وجود دارد اما متناسب با تقاضا این صنعت نتوانسته است محصول ارائه دهد. یکی از بزرگترین مشکلات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جهان این است که تقاضا برای صنعت وجود دارد. به عبارتی اصلی‌ترین مشکل یک صنعت و بنگاه اقتصادی این است که تقاضا برای خدمات و محصول آن وجود نداشته باشد. در حالی که دو خودروساز در داخل کشور تنها مشکلی که ندارند بحث تقاضا است. برای محصولات این صنعت تقاضا وجود دارد اما این صنعت مشکلات دیگری دارد که باعث می‌شود...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #5
تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین

وی ادامه داد: از طرف دیگر تولید اتومبیل‌های از رده خارج شده خارجی در ایران برای ما هزینه‌های بسیار سنگینی هم به دنبال آورده است. بنابراین اگر ما این شرکت‌های خودروسازی را تعطیل و خودروهای روز جهان را به کشور وارد کنیم با صرفه جویی‌ای که در مصرف سوخت میشود درآمد بیشتری خواهیم داشت. بنابراین اعمال مدیریت دولتی در شرکت‌های خودروسازی و تحمیل نیروی کار اضافی شرایط کنونی را به وجود آورده است. به همین خاطر است که این کارخانه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. تولید خودرو با این شیوه‌ای که ما انجام می‌دهیم عملا نه به صرفه اقتصادی است و نه نیاز مردم را برآورده می‌کند همچنین در عین حال زیان ده هم است. من متعجب هستم که چرا سازمان بورس و اوراق بهادار این...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #6
جلو تخریب را بگیرید

وی ادامه داد: علاوه بر این دو خودروساز ۵ خودروساز خصوصی دیگر نیز در کشور وجود دارند که متاسفانه اخیرا دارند برای تخریب آن‌ها هم اقدام می‌کنند.یعنی به جای اینکه مشکل دو خودروساز را حل بکنند اعلام شده است که این خودروسازها باید به سامانه متمرکز فروش وزارت خانه ملحق شوند و منطقا قیمت‌ها را هم خود وزارتخانه تعیین می‌کند و این به معنی تخریب بازار است. برای اینکه وضعیت بهبود پیدا کند باید قیمت‌گذاری به صورت دستوری مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود. قیمت‌گذاری دستوری با مقادیر درست و به روز می‌تواند درست باشد اما قیمت‌گذاری دستوری که الان وجود دارد بر مبنای اعداد واقعی نیست و صرفا بر اساس تئوری است. اگر قیمت‌گذاری درست انجام می‌شد الان در این میزان زیان دهی وجود...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #7
آیا خودروهای هندی شانسی در ایران دارند؟

اعتماد درباره وضعیت بازار خودرو گزارش داده است: رکز پژوهش‌های مجلس در آخرین گزارش خود با اشاره به وضعیت نامطلوب مالی دو بنگاه بزرگ خودروسازی کشور اعلام کرد: مجموع زیان انباشته ایران‌خودرو و سایپا که بر اثر عملیات زیانده سالانه ایجاد شده، بر اساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده به حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است و دو خودروساز بزرگ کشور سال گذشته نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان تولید را تجربه کردند. با توجه به زیان تولید ثبت شده و تیراژ تولید حدود ۸۶۶ هزار و ۶۰۰ دستگاهی (مجموع تولید سواری و وانت) در سال گذشته خودروسازان به‌طور متوسط روی تولید هر دستگاه خودرو نزدیک به ۱۱ میلیون تومان زیان را تجربه کردند.اما بررسی تفکیکی آمار زیاندهی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #8
سیاستگذاری‌ها در جهت افزایش قیمت‌هاست

نجفی تصریح کرد: در داخل کشور با افزایش قیمت مواد اولیه، رشد مالیات و افزایش بیمه و رشد ۵۷ درصدی دستمزدها و افزایش نرخ کلیه خدمات (آب، برق، گاز) و ... هزینه‌ها بالا رفته است هر چند برخی بر این ‌بارو هستند که دستمزدها باید به همین میزان (۵۷درصد) افزایش پیدا می‌کرد، اما این نکته حایز اهمیت است که آیا تاثیر آن را بر سایر حوزه‌ها بررسی کرده‌اند؟ زمانی که دستمزد کارگر ۵۷ درصد بالا می‌رود ۱۴ تا ۱۵ درصد حق بیمه سهم کارفرما هم رشد می‌کند.

او با اشاره به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: با این اتفاق شاهد آن بودیم که همه اقلام رشد قیمتی داشتند و تاثیر آن تنها در بازار خوراکی‌ها یا آشامیدنی‌ها نبود و حتی قیمت لوازم خانگی هم بالا رفت، زیرا اقتصاد ایران...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #9
حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو پس از ۴ سال

ایران از طرح دولت برای کنترل بازار خودرو و حذف دلالی گزارش داده است: ۱۵ طرح فروش خودرو از فرآیند قرعه‌کشی خارج شد و دولت سیزدهم توانست، طرح دولت گذشته را به بایگانی بسپارد؛ در طرحی که دولت روحانی آغاز کرد فروش خودرو به صورت قرعه‌کشی بود و کسانی می‌توانستند در قالب این طرح شانس و اقبال خود را محک بزنند که خودرو به نام نداشته باشند، طی سه سال خرید و فروش خودرو انجام نداده و گواهینامه رانندگی هم داشته باشند.

از آنجا که دولت گذشته در تنظیم بازار خودرو ناکام بود و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، نتوانست تولید را با تقاضای بازار، هماهنگ کند، تصمیم گرفت عرضه خودرو را قطره چکانی کند و مدعی شد که می‌خواهد با انجام قرعه‌کشی و در نظر گرفتن برخی شرایط، دست دلالان...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

Rigina

مدیر بازنشسته
سطح
42
 
ارسالی‌ها
4,251
پسندها
41,855
امتیازها
74,373
مدال‌ها
63
  • نویسنده موضوع
  • #10
کدام خودروها را می‌توانید خریداری کنید؟

خودروهایی که مردم در نخستین گام حذف قرعه‌کشی خودرو می‌توانند در قالب مشارکت در تولید از هفته پیش رو بدون قرعه‌کشی خریداری کنند شامل تارا اتومات، تارا دنده‌ای، دنا پلاس توربو شارژ، دنا پلاس توربو شارژ اتومات، ساینا اس، کوییک اس، کوییک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوییک با گیربکس معمولی است. در این میان متقاضیان می‌توانند خودروهای ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و ایکس ۵۵ پرو اکسلنت را در قالب فروش فوق‌العاده خریداری کنند. در بخش پیش فروش هم خودروهای ساینا اس، کوییک اس، کوییک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوییک با گیربکس معمولی در نظر گرفته شده است. در بخش فروش فوری هم تیگو ۸ پرو پریمیوم لحاظ شده است.

رشد ۲۸۹ درصدی تولید...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Amin~

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا