متفرقه چرا دیزنی ساخت انیمیشن‌های دو بعدی را متوقف کرد؟

  • نویسنده موضوع PardisHP
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 3
  • بازدیدها 122
  • کاربران تگ شده هیچ

PardisHP

کاربر سایت
کاربر نیمه فعال
تاریخ ثبت‌نام
18/10/21
ارسالی‌ها
519
پسندها
1,839
امتیازها
12,573
مدال‌ها
11
سطح
10
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
والت دیزنی جزو آن دسته استودیوهای انیمیشن‌سازی است که تقریبا همه نام آن را شنیده و عاشقان انیمیشن‌ نیز با آثار بی‌نظیرش دوران کودکی و نوجوانی و حتی بزرگسالی خود را طی کرده‌اند. این کمپانی در سال ۱۹۳۷ فعالیت خود را در زمینه ساخت آثار انیمیشنی با عنوان خاطره‌انگیز سفیدبرفی و هفت کوتوله آغاز کرد.
با وجود اینکه دیزنی در آن زمان نسبت به سایر استودیوها پیشگام‌ بود، روشی که برای ساخت انیمیشن‌های خود به‌کار گرفته بود، تقریبا قدیمی و دمده شده بود. اگرچه این کمپانی بیشتر برای خلق انیمیشن‌های کلاسیک دو بعدی آن مانند دیو و دلبر و شیرشاه شناخته می‌شود، دیزنی از زمان اکران انیمیشن The Princess & The Frog (شاهدخت و قورباغه) دیگر دست به ساخت انیمیشن‌های دو بعدی نزد. این تصمیم برای برخی از طرفداران دیزنی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : PardisHP

PardisHP

کاربر سایت
کاربر نیمه فعال
تاریخ ثبت‌نام
18/10/21
ارسالی‌ها
519
پسندها
1,839
امتیازها
12,573
مدال‌ها
11
سطح
10
 
  • نویسنده موضوع
  • #2

انیمیشن‌های ساخته شده توسط CGI ارزان‌تر و سریع‌تر از آثار طراحی شده با دست هستند

شاید این‌طور به نظر برسد که تولید انیمیشن‌های سه‌بعدی هزینه بیشتری دارد، اما با توجه به فناوری مورد نیاز برای آن، درواقع عکس این موضوع صادق است. انیمیشن‌های سه بعدی مستلزم فناوری گسترده‌تری بوده، اما این فناوری ارزان‌تر از پرداخت هزینه به انیماتورها برای ترسیم هر فریم با دست است. تصمیم دیزنی برای حرکت به سوی انیمیشن‌های سه بعدی، هزینه‌های نیروی کار را با انجام کار و زحمت کمتر برای انیماتورها کاهش داد.
اکنون تمام آثار انیمیشنی به صورت دیجیتالی و با استفاده از فناوری CGI انجام می‌شود و به طور موثری روند انیمیشن‌سازی را ساده می‌کند. این روش نه‌تنها نیاز به انیماتورهای...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : PardisHP

PardisHP

کاربر سایت
کاربر نیمه فعال
تاریخ ثبت‌نام
18/10/21
ارسالی‌ها
519
پسندها
1,839
امتیازها
12,573
مدال‌ها
11
سطح
10
 
  • نویسنده موضوع
  • #3
انیمیشن‌های دو بعدی بهانه‌ای برای داستان‌سرایی ضعیف شدند

درحالی که داستان‌ انیمیشن‌های دو بعدی اغلب درجه یک و ناب بودند، در طول سال‌ها کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شدند. به گزارش Digital Spy، جان لستر که پرچمدار انیمیشن‌های سه بعدی در دیزنی بود، بیان کرد که میزان کار مورد نیاز برای انیمیشن دو بعدی دستی به نوعی بیشتر از محتوای آن است.
با توجه به اینکه انیماتورها تمام تلاش خود را در ساخت انیمیشن دوبعدی طراحی شده با دست به کار می‌گرفتند، اغلب منجر به نادیده گرفته‌شدن داستان واقعی فیلم می‌شد. این یکی از دلایل اصلی دور شدن دیزنی از انیمیشن دوبعدی بود، زیرا تمرکز بیش از حد بر فرم انیمیشن، مانع از این می‌شد تا روایتی فوق‌العاده و به یاد ماندنی برای طرفداران شکل بگیرد.
استفاده از...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : PardisHP

PardisHP

کاربر سایت
کاربر نیمه فعال
تاریخ ثبت‌نام
18/10/21
ارسالی‌ها
519
پسندها
1,839
امتیازها
12,573
مدال‌ها
11
سطح
10
 
  • نویسنده موضوع
  • #4
انیمیشن‌های سه‌بعدی سودآورتر هستند

اولین انیمیشن سه‌بعدی دیزنی، یعنی «داستان اسباب بازی» پس از اکران بسیار سودآور بود، به ویژه در مقایسه با پوکاهونتاس و گوفی که همگی در همان سال اکران شدند. دیزنی بعد از این مرحله، در کنار پیکسار، انیمیشن‌های سه‌بعدی را آزمایش کرد و به این نتیجه رسید که آثار سه‌بعدی سود بیشتری نسبت به انیمیشن‌های دو بعدی دستی قدیمی دارند. ساخت انیمیشن‌های سه‌بعدی هزینه کمتری دارد و فروش بیشتری در گیشه دارد.
حال سوال اینجاست که چرا انیمیشن‌های سه‌بعدی بیشتر از همتایان دو بعدی خود جلب توجه می‌کنند؟ برخی می‌توانند این موضوع را با ظاهر ظریف‌تری که انیمیشن‌های سه‌بعدی به صفحه نمایش می‌آورند، توجیه کنند و دیگران بر این باورند که جنبه سه‌بعدی تجربه...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : PardisHP

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

عقب
بالا