- نویسنده موضوع
- #1
شیخ نه تنها با اکثر اصلهای متمم قانون اساسی مخالف بود بلکه با خودِ مجلس و مسئله قانون گذاری نیز مخالف بود، می گفت:
قوانین الهی بهترین قوانین است، پس ما اصلا نیازی به جعل قانون نداریم. بخاطر همین، او مجلسیان را تکفیر میکرد چون کارشان را بدعت می شمرد و می گفت: آنان فکر می کنند که اسلام و قوانین اش کامل نیست و در نتیجه، در پی تدوین قانون هستند...
اما یکی از اصلهایی که شیخ بشدت مخالف آن بود اصل هشتم بود که بر مساوات بین مردم ایران تاکید داشته و تمام اتباع ایرانی اعم از مسلمانان و اقلیتهای مذهبی زرتشتیان، نصرانیان و یهودیان را در مقابل قانون دولتی مساوی میدانست...
شیخ می گفت مگر در احکام اسلامی، یک مسلمان با کافر یا مرتد میتواند مساوی باشد؟ یک مسلمان میتواند زنانی از آنها را متعه یا صیغه...
قوانین الهی بهترین قوانین است، پس ما اصلا نیازی به جعل قانون نداریم. بخاطر همین، او مجلسیان را تکفیر میکرد چون کارشان را بدعت می شمرد و می گفت: آنان فکر می کنند که اسلام و قوانین اش کامل نیست و در نتیجه، در پی تدوین قانون هستند...
اما یکی از اصلهایی که شیخ بشدت مخالف آن بود اصل هشتم بود که بر مساوات بین مردم ایران تاکید داشته و تمام اتباع ایرانی اعم از مسلمانان و اقلیتهای مذهبی زرتشتیان، نصرانیان و یهودیان را در مقابل قانون دولتی مساوی میدانست...
شیخ می گفت مگر در احکام اسلامی، یک مسلمان با کافر یا مرتد میتواند مساوی باشد؟ یک مسلمان میتواند زنانی از آنها را متعه یا صیغه...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.