معماری گسترش ناموزون اردبیل مانعی برای مسیر توسعه پایدار شهری

  • نویسنده موضوع Rigina
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 65
  • کاربران تگ شده هیچ

Rigina

مدیر بازنشسته کمیک + گردشگری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
11/5/21
ارسالی‌ها
4,166
پسندها
41,450
امتیازها
74,373
مدال‌ها
61
سن
18
سطح
38
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
محمد فرامرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توسعه زندگی ماشینی و وابستگی انسان به اتومبیل و استفاده بی رویه آن موجب مشکلات گوناگونی مانند کاهش تعاملات اجتماعی و افزایش تنش‌های ذهنی و روانی، آلودگی هوا، ترافیک و اتلاف زمان می‌شود که برخی از این مشکلات در حوزه شهرسازی در مبحث ترافیک نیز قابل بحث و بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه ترافیک به عنوان یک معضل شهری در کلانشهرهایی مثل اردبیل علناً قابل مشاهده است، افزود: این ترافیک در عین توسعه شهری آثار خود را بر پیکره و روح شهر وارد می‌کند و به نظر می‌رسد با توجه به ساختار کالبدی و پهنه شهری اردبیل این معضل بر پتانسیل‌های بالقوه شهر نیز چیره گشته و اگر وضعیت به همین صورت پیش رود منجر به خلق ابعاد دیگری از مشکلات ترافیکی در شهر اردبیل...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Rigina

مدیر بازنشسته کمیک + گردشگری
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
11/5/21
ارسالی‌ها
4,166
پسندها
41,450
امتیازها
74,373
مدال‌ها
61
سن
18
سطح
38
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
فرامرزی اضافه کرد: همین موضوع به مرور موجب توسعه بی رویه افقی اردبیل شد و وابستگی شهروندان اردبیلی را به اتومبیل زیاد کرد، کما اینکه این کمربندی‌ها در تهران و کلانشهرهای دیگر نیز مثل اردبیل آثار سو ء متنوعی به جای گذاشت که از آن جمله می‌توان از خلق قارچ گونه شهرک‌های بی برنامه و فاقد امکانات که توانایی خدمات دهی به ساکنان خود را ندارند و وابسته به هسته مرکزی شهر هستند اشاره کرد.

به گفته وی ایجاد کمربندی‌های حلقه‌ای همچنین در حوزه ترافیکی به دلیل نبود امکانات موجب افزایش مسافرت‌های درون شهری شد که در نتیجه یک راه ترافیکی خود عامل به وجود آمدن ترافیک بیشتر و مشکلات عدیده دیگری شد که این موضوع دقیقاً همان مفهوم ترافیک پنهان است.

نگاه پروژه‌ای به ترافیک شهری سدی در برابر توسعه شهری است...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا