فال شب یلدا

City of Tears

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #1
در طی تصمیمی که هیچ پشتوانه‌ی منطقی نداره تصمیم گرفتیم تاپیکی بزنیم تا توش مطالبی در مورد نوشتن یه رمان فانتزی قرار بدیم.
دقت داشته باشین که مطالب این تاپیک هیچ محدودیت، چهارچوب و یا قانونی برای شما درست نمی‌کنه و صرفاً دل به خواهی هست. شما اگه خوشتون اومد ازش استفاده می‌کنین اگه نه هم که هیچی.
منبع خاصی برای این تاپیک وجود نداره، تا جایی که سعی بشه از تمام منابع یاد بشه و بعضی جاها رو هم خودم اضافه می‌کنم.
باشد که فانتزی‌نویسان به بهشت بروند!

 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #2
44cf21abc616164e3756f8fd6b455be0.jpg
در دنیای واقعی یک دروغگو به دردسر می افته و در هنگام نوشتن یک دروغگوی ازش تقدیر میشه

برای اولین قدم بهتره در مورد نگاهی به کاری که دارید می کنید بندازیم و بهتون یادآوری کنم که نویسنده معنی واقعیش "یک دروغگوهه"

در مورد واضحات حرف زیادی نمیزنم. داستان ها (fictions) ها چیزی بیشتر از یک دروغ کوتاه یا بلند نیستند. همه انسان ها موجودات داستان گویی هستند و همه انسان ها دروغگو اند. همه شما وقتی یک کار اشتباه انجام دادید سعی کردید با یک دروغ خوب اونو بپوشونید و دیگران رو با دروغ هاتون به خودتون نزدیک تر کنید.

یک نویسنده باید به این دیدگاه برسه که اون یک دروغگوهه و دروغگوییه که وظیفه اش سرگرم کردن دیگرانه.

امّا فرق نویسنده با یک دروغگو در اینه که...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #3

01b58dda5df9aa62da0066f2cc51a8aa.jpg

سطح دوم : خواننده به داستان شما اهمیت بده

خواننده برای سرگرم شدن به دروغ شما پنهان آورده و حتی قراره بهتون پول بده تا ازتون دروغ بشنوه پس لااقل شرط لازم هر داستان رو رعایت کنید و کاری کنید که خواننده به دروغ شما اهمیت بده

مهم ترین راه های اهمیت دادن به یک داستان (یا هر چیز) استفاده از عواطف هفت گانه است

1- معماها :
انسان ها علاقه زیادی به حل معما داره. خیلی از بچه ها و حیوون های خونگی از همین طریق برای صاحب خودشون جلب توجه می کنند. اون ها نیازهایی دارند، قدرت بیانش رو ندارند و دیگران رو مجبور می کنند برای حل اون زحمت بکشند.
چراها ، چه طور ها، چه می شد اگر ها و ... عناصری هستند که می تونید با استفاده از اون ها هر انسانی رو به سمت داستان...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #4
d3355bc5e22d1123ef1834987302188f.jpg
سطح سوم : تلقین باور

با این که اگه نویسنده ای بتونه سطح دوم رو درست انجام بده یک نویسنده خوب و شاید عالیه ولی سطحی بالاتر از قبل وقتیه که نویسنده داستان یا کاراکتری رو خلق کنه که خواننده بخواد به دنیای خودش بیاره
البته خیلی از نویسنده ها فقط می تونند به قسمت کاراکتر در سطح سوم برسند ... حتی نویسنده‌های متوسط.

منظور از تلقین باور وقتیه که خواننده بخواد اون دورغ شما واقعی باشه

زمانی که مثل کاراکتری از شما لباس بپوشه یا حرف بزنه یا سعی کنه مثل اون باشه
زمانی که تکه چوبی رو به دست بگیره و شروع به شلیک کردن وردهای خیالی بکنه
زمانی که یک شمشیر برای خودش درست کنه (انواع فیک) و خودش رو در قالب نقش اولی تصور...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #5
3b89a85a0db10df39fd4cf71b73e4a69.jpg
سطح چهارم : باور دروغ ها

کاری در در درام ساده و در فانتزی به شدت سخته.
باور کردن این دروغ که : دیروز یک نفر با بنز منو به خونه رسوند!
شاید آسون نباشه و به کمی باورپذیری نیاز داشته باشه ولی باور کردن این دروغ که : دیروز با یک اژدها رفتم خونه .
شاید برای افراد خیلی محدودی ممکن باشه.
و این سطح تکامل چرخه دروغ هاست. زمانی که خواننده دروغی که بهش گفته رو باور کنه.
حالا سوال اینه که چه طوری باید اینو در فیکشن محقق کنیم. دروغی رو بنویسیم که خواننده از اول نگاه دروغ بهش داشته، منطق به عنوان واقعیت قبولش نکنه ولی خواننده در نهایت ازش دفاع کنه که این یک حقیقت بوده

❗️❗️ اگه داستانتون نیازی به رسیدن به این سطح...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #6
dc925998c81bf3d1c4b7895c00967202.jpg
|• معرفی #تروپ

⚰|•جهان شبه‌اروپای قرون وسطا (The Pseudo-European Medieval Setting)

|• در داستان‌های زیادی می‌بینیم که نظام فئودال به جامعه‌ای حکومت می‌کنه که مسافرخانه و دوئل با شمشیر توش زیاد هست. داستان معمولاً در خود اروپا اتفاق نمی‌افته، اما دنیای خیالی نویسنده بسیار شبیه اروپای قرون وسطاست.
|• این موقعیت داستانی در ادبیات فانتزی رایجه و فولکلور اروپایی رو نشون می‌ده.

|• مثال‌های بسیار زیادی وجود داره! از معروف‌ترین‌ها می‌شه به ارباب حلقه‌ها اشاره کرد.
|• همچنین نغمه‌ای از یخ و آتش در «وستروس» اتفاق می‌افته که به‌طور واضحی از اروپای دوران قرون وسطا و رنسانس بریتانیا الهام گرفته...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #7
abea14d3d38c3c770cf52ce507eb0d88.jpg

در اولین قدم برای نوشتن یک رمان فانتزی، می‌پردازیم به جهان‌سازی یا همون World Settings!
نکاتی که در این بخش گفته میشه به نوعی کلیات موضوع رو در بر می‌گیره و ممکنه شما بخش خاص دیگه‌ای رو مد نظر داشته باشین که بهتر می‌تونه در دنیاسازی کمک‌تون بکنه. بعضی از عناصری که در این‌جا نام برده میشه تنها مختص به جهانی هستند که کاملا ساخته‌ی ذهن شما هستند و کاربردی توی جهان واقعی ندارند.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #8
IMG_20230624_144310_880.jpg
قوانین:
جهان شما نیازمند یه سری قوانینه، هرچی این جهان بزرگ‌تر باشه قوانین کلی‌تری براش وضع میشن. این‌که چه مرزهایی برای کشتار، صلح و کشورگشایی وجود داشته باشه توسط شما تعیین و به وسیله‌ی کارکترهاتون انجام میشه. قوانینی که درست می‌کنین رو طوری وارد داستان کنین تا یه جایی بالاخره‌ی یقه‌ی کارکتر اصلی داستان‌تون رو بگیره. با ایجاد محدودیت جذابیت رو به عمل بیارین.


نژادها:
این بخش می‌تونه یه قسمت خیلی جذاب‌ براتون باشه. درست کردن نژادهایی که توی ذهنتون بی‌نقص طراحی‌شون کردین در یک آن می‌تونه پلات داستان، جهان سازی و خیلی از چیزهای دیگه رو خود به خود به هم جوش بده.
از تخیلتون استفاده کنین، منم قبول دارم اِلف و گرگینه و خون آشام خیلی جذابن...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #9
d1f3faeba0343908f82b875a181c8ea8.jpg

تاریخچه:
جهان یا کشور شما نیازمند یه تاریخچه‌ی کُهنه. سوالاتی از این قبیل« چطور به وجود اومده؟ توسط چه کسی کشف و بنیان نهاده شده؟ چه پستی و بلندی‌هایی داشته؟ بزرگ‌ترین خطری که تا به الان تهدیدش کرده چی بوده؟» و ... می‌تونه خیلی بهتون توی نوشتن تاریخچه کمک کنه. لازم نیست این تاریخچه توسط یه کتابخونه‌ی بزرگ به مخاطب تزریق بشه.
یه دیالوگ ساده که شامل یه قصه، پند و نصیحت میشه می‌تونه بخش بزرگی از این تاریخ رو در قالب فشرده شده به مخاطب انتقال بده.
چیزی که اگه دقت کرده باشین توی نغمه‌ی یخ و آتش زیاد اتفاق افتاده.



افسانه:
یه صفحه‌ی خالی جلوی روی خودتون بذارین و یه داستان خیالی در مورد این‌که چرا دریاها آبیه، چرا لک‌لک‌ها روی یه پا...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,801
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • نویسنده موضوع
  • #10
a23a5db0cceca9df8a319787ea8d3321.jpg
نظام حاکم:
این‌که بتونین چندین و چند نوع از دولت‌ها رو بشناسین خیلی توی این بخش کمک‌تون می‌کنه. سعی کنین حداقل دو یا سه تا از چندین نظام مختلفی که ساخت خودتون هست و حتی خودتون روش اسم گذاشتین رو در داستان اعمال کنین.
می‌تونین از عناصر قبلی مثل جادو و مذهب خیلی توی این بخش استفاده کنین.

شکل جغرافیایی:
در جهان تازه ساخته شده‌ی ذهنتون رفت و آمد کنین. به دنبال جذابیت‌هاش باشین، همون‌طور که در دنیای واقعی از دیدن مناظر مختلف مثل سکوت طبیعت، تماشای انفجار یک آتشفشان و گوش دادن به شرشر روخانه خوشتون میاد، اجازه بدین شخصیت‌هاتون و مخاطب با تمام حواس‌های پنجگانه‌شون اینا رو تجربه کنند.
این که شخصیت‌تون...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
امضا : Death Stalker
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
عقب
بالا