نقد نقد فیلم چشمانت را ببند (Close Your Eyes)

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع Roshanak
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها بازدیدها 239
  • کاربران تگ شده هیچ

Roshanak

پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
سطح
34
 
تاریخ ثبت‌نام
25/6/20
ارسالی‌ها
10,048
پسندها
23,088
امتیازها
78,373
مدال‌ها
55
  • نویسنده موضوع
  • مدیرکل
  • #1
حاوی اسپویل
ویکتور اریسه‌ی اسپانیایی، که حدودِ چهل سال از آخرین فیلم بلند داستانی‌اش گذشته است، امسال با چشمان‌ت را ببند دوباره به سینما برگشت. فیلمی که اولین نمایش‌ش را در جشنواره‌ی کن تجربه کرد و بعدتر در فستیوال‌های تورنتو و بوسان و لندن نیز به‌نمایش گذاشته شد. بعد از روحِ کندوی عسل (۱۹۷۳) و جنوب (۱۹۸۳)، این سومین فیلم بلند داستانی اریسه محسوب می‌شود که البته در سالِ ۱۹۹۲، مستند رواییِ خورشید درخت بِه را ساخته بود و نیز چندین فیلم کوتاه را در جریانِ آنتولوژی‌های مختلف یا به‌صورت فردی. او در این فیلم، و در طراحی داستان و شخصیت اصلی، گویا به خودش نظر داشته است و داستانی را برای‌مان تعریف می‌کند که می‌تواند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Roshanak

پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
سطح
34
 
تاریخ ثبت‌نام
25/6/20
ارسالی‌ها
10,048
پسندها
23,088
امتیازها
78,373
مدال‌ها
55
  • نویسنده موضوع
  • مدیرکل
  • #2
میگل گارای در فیلم چشمانت را ببند


صحنه‌ی رنگ‌زدنِ دیوار دقیقن شبیهِ آن‌ چیزی است که می‌توانیم از فرایند بازسازی حافظه تجسم کنیم و از این نظر واجدِ معناست
اما آلونکِ خولیو شباهت دیگری نیز با یکی از جاهایی دارد که میگل چند باری به آن‌جا سر می‌زند: اتاق انبار وسایلِ میگل. آن‌جا با قفسه‌هایی روبه‌رو می‌شویم پُر از خرت‌وپرت و وسیله‌های متعلق‌به گذشته، درست شبیه اتاق اصلی آلونک خولیو که دقیقن به همین شکل است. آن اتاق انبار درواقع حکم محفظه‌ای را دارد که خاطره‌ها و گذشته‌ی میگل در آن نگهداری می‌شود. عکس‌ها، یادداشت‌ها و دفترچه‌های قدیمی آن‌جایند. اتاقی که انگار حکمی شبیهِ حافظه‌ی میگل را بازی می‌کند. از آن‌جا که خولیو نیز بخشی بزرگ و پررنگ...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
عقب
بالا