متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

آموزشی آموزش عنوان نویسی | 19 گام نوشتن یک عنوان جذاب

  • نویسنده موضوع Armita.sh
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 23
  • بازدیدها 674
  • کاربران تگ شده هیچ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #11

7. سوال بپرسید​

یکی دیگر از گام‌های آموزش تیترنویسی، استفاده از کلمات پرسشی «چ»دار‌ است. کلمات پرسشی «چرا»، «چگونه»، «چطور»، «چه چیزی» و «چه کسی» از جمله واژه‌هایی هستند که به سوالات اساسی مخاطب پاسخ می‌دهند. بنابراین، اگر عنوانی بنویسید که با پاسخ دادن به این پرسش‌ها، نیاز مخاطب را برطرف کند، او را به یکی از بازدیدکنندگان وفادار سایت یا پیج خود تبدیل کرده‌اید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #12

8. از اعداد استفاده کنید​

زمانی‌که دو رنگ متضاد را کنار هم قرار می‌دهید، توجه مخاطب را جلب می‌کند. استفاده از عدد در کنار عناوین نیز همین حکم را دارد. تحقیقات نشان داده‌ که در عنوان نویسی، تیتر‌های مزین به عدد، بیشترین اشتراک‌‌گذاری و تعامل را داشته‌اند. علاوه‌بر این نکته، استفاده از اعداد فرد و نوشتن اعداد به رقم، نه به حروف نیز در جلب توجه مخاطب تاثیرگذار است. «7 ایده برای تولید محتوا»، نمونه‌ای از فرمول‌های عنوان نویسی به شمار می‌رود.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #13

9. کلمه کلیدی را به کار ببرید​

یکی دیگر از راه‌های عنوان نویسی، استفاده از کلمات کلیدی‌ست. این عمل به رتبه گرفتن بهتر مقاله شما در گوگل کمک می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید تیترنویسی را بیاموزید و یک عنوان حرفه‌ای بنویسید، باید کلمات کلیدی آن را در موتور جستجو بیابید و سپس از کلمه کلیدی اصلی در عنوان خود استفاده کنید. در این‌صورت با مخاطب خود به تفاهم می‌رسید و عنوان را به زبان مخاطب می‌نویسید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #14

10. عنوان را با کلمات کلیدی زیاد پر نکنید​

یکی از بزرگترین اشتباهات تیترنویسی، انفجار عنوان با کلمات کلیدی‌ست. زمانی که از کلمات کلیدی زیادی استفاده ‌کنید یا یک کلمه کلیدی را چندبار تکرار ‌کنید، بمباران کلمات کلیدی رخ می‌دهد. در این موقعیت، همه‌چیز برعکس خواسته شما عمل می‌کند و نه‌تنها مقاله شما رتبه خوبی نمی‌گیرد، بلکه گوگل این را تشخیص داده و متوجه سوءاستفاده شما از کلمات کلیدی می‌شود. بنابراین از کلمات کلیدی به تعداد مطلوب استفاده کنید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #15

11. محدودیت اعمال کنید​

یکی دیگر از فرمول‌های عنوان نویسی، ایجاد تکنیک محدودیت است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید این محدودیت را در زمان، مکان یا تعداد اعمال کنید. برای مثال، «فقط‌وفقط تا ساعت 8 شب فرصت دارید» یا «تعداد موجودی باقی‌مانده این تیشرت فقط یک عدد است!»، نمونه‌هایی از این قبیل هستند. با اجرای تکنیک محدودیت و اعمال فشار ذهنی روی مخاطب می‌توان او را وادار به اقدام کرد.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #16

12. علایم نگارشی را فراموش نکنید​

یکی دیگر از قواعد تیترنویسی، استفاده از علایم نگارشی‌ست. این علامت‌ها، سبب جلب‌توجه خواننده و افزایش خوانایی عنوان می‌شود. برای مثال، دو نمونه «آموزش محصول‌نویسی+11 تکنیک موثر» و «آموزش محصول‌نویسی | 11 تکنیک موثر»، نسبت‌به «آموزش محصول‌نویسی با 11 تکنیک موثر» بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین، به‌هنگام عنوان نویسی، علایم نگارشی را در خدمت خود به کار گیرید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #17

13. تقلید نکنید​

یکی دیگر از قواعد تیترنویسی، الهام گرفتن از عنوان رقباست. به عبارت دیگر، برای نوشتن عنوانی متمایز از عنوان رقبا در موضوعات مشابه، باید به مقالاتی که آن‌ها قبلا برای عبارت کلیدی مد نظر شما نوشته‌اند، نگاهی بیندازید ولی از آن‌ها تقلید نکنید. بنابراین با تحلیل و بررسی عناوین رقبا و الهام گرفتن از آن‌ها می‌توانید بهترین و متناسب‌ترین تیتر را برای محتوای خود بنویسید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #18

14. فوریت ایجاد کنید​

گاهی کاربر خواندن محتوا را به تعویق می‌اندازد و شاید هم برای خواندنش باز نگردد، به همین دلیل، اگر می‌خواهید خوانندگان روی تیتر شما کلیک کنند، باید فوریت ایجاد کنید. تکنیک فوریت، یکی دیگر از قواعد تیترنویسی به شمار می‌آید. در این شیوه، به مخاطبان هدف خود دلیلی برای ادامه خواندن مطالب بدهید؛ به‌طوری که این حس را به آن‌ها انتقال دهید که اگر هم‌اکنون ادامه مطلب را نخوانند، چیزی مهم را از دست می‌دهند. در این صورت، خواننده برای اقدام کردن، یا همان کلیک کردن روی عنوان، متقاعد می‌شود. تیتر «آماده کردن مواد اولیه ماکارونی فقط‌وفقط در 6 دقیقه» نمونه‌ای از فرمول‌های عنوان نویسی به شمار می‌آید.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #19

15. قدرت هوش مصنوعی را دست‌کم نگیرید​

یکی دیگر از راه‌های عنوان نویسی، کمک گرفتن از ابزارهای هوش مصنوعی‌ست. از جمله معروف‌ترین این ابزارها می‌توان به chatGPT و Google bard اشاره کرد. این ابزارها، برای انتخاب بهترین تیتر، تغییر برخی از کلمات عنوان و مواردی از این دست به یاری ما می‌شتابند. البته یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا، هوشمندانه از آنان استفاده کرده و پیشنهادات آن‌ها را عینا کپی نمی‌کند. در نتیجه، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نیز می‌تواند یاری‌گر خوبی در فرآیند تیترنویسی باشد.
 

Armita.sh

پرسنل مدیریت
مدیر تالار تیزر رمان
سطح
32
 
ارسالی‌ها
2,407
پسندها
20,257
امتیازها
46,373
مدال‌ها
42
سن
15
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #20

16. از روش کلیک-طعمه استفاده نکنید​

اگر بخواهیم از کلیک-طعمه به‌عنوان یکی از قواعد تیترنویسی یاد کنیم، باید آن را در شمار بدترین و اشتباه‌ترین فرمول‌های عنوان نویسی بیاوریم. احتمالا برای شما هم پیش آمده که به‌دنبال یافتن موضوعی در اینترنت بچرخید، آن را سرچ کنید و روی یکی از لینک‌ها کلیک کنید. تا اینجای کار مشکلی نیست، اما وقتی که صفحه را اسکرول می‌کنید، به محتوایی مغایر با عنوان برمی‌خورید. چه اتفاقی افتاده است؟ آیا مسیر را اشتباه آمده‌اید؟ خیر. برخی از افراد، برای افزایش بازدیدکنندگان سایت خود از تیترهای جنجالی و بحث‌برانگیز استفاده می‌کنند تا مخاطب را جذب خود کنند، حال آنکه تیتر آن‌ها هیچ ارتباطی با محتواشان ندارد. شاید تعداد بازدیدکنندگان سایت در ابتدا افزایش یابد،...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

عقب
بالا