- نویسنده موضوع
- #1
بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) به عنوان فرایندی مدیریتی- اجتماعی تعریف میشود که بوسیلهٔ آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، نسبت به تأمین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند.
فرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولید کنندگان کنترل بازار را در اختیار دارند. مدیریت، کارکردها، نقشها و فرایندها همگی حول این مدل مدیریت بازرگانی با محوریت تولید کننده قرار داشتند. این تصور در عصر اطلاعات قرن ۲۱ دیگر معتبر نیست؛ و حالا در اوایل قرن بیست و یک، بازاریابی چیست؟ دیوید پاکارد از پایه گذاران Hewlett- Packard میگوید: «اهمیت بازاریابی بسیار بیشتر از آن است که تنها به بخش بازاریابی واگذار شود».
دیدگاه مدرن حاکی از این است که افرادی که عنوان مدیران بازاریابی را برخود...
فرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولید کنندگان کنترل بازار را در اختیار دارند. مدیریت، کارکردها، نقشها و فرایندها همگی حول این مدل مدیریت بازرگانی با محوریت تولید کننده قرار داشتند. این تصور در عصر اطلاعات قرن ۲۱ دیگر معتبر نیست؛ و حالا در اوایل قرن بیست و یک، بازاریابی چیست؟ دیوید پاکارد از پایه گذاران Hewlett- Packard میگوید: «اهمیت بازاریابی بسیار بیشتر از آن است که تنها به بخش بازاریابی واگذار شود».
دیدگاه مدرن حاکی از این است که افرادی که عنوان مدیران بازاریابی را برخود...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.