- ارسالیها
- 1,163
- پسندها
- 5,655
- امتیازها
- 25,673
- مدالها
- 16
- نویسنده موضوع
- #1
چیزی که ازلی باشد، هستی عین ذاتش میباشد؛ پس هیچ گونه نقص، نیستی، کاستی، نیاز و بالتبع حرکت و تغییر به آن راه ندارد؛ و ماده این چنین نیست
وجود ازلی، هیچ مثالی ندارد، چرا که فقط خداوند متعال ازلی است و او مِثل و مانندی ندارد که بشود مثال زد: «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ / الشوری، 11»، اما میشود شرح داد؛ و جهت رعایت سادگی در شرح نیز به نکاتی اشاره میشود که لازم است، تک به تک مورد توجه قرار گیرد.
●- وقتی میگوییم "وجود ازلی"، صرف نظر از این که مصداقش خداوند سبحان باشد، یا ماده یا هر چیز دیگری، معنایش این است که این وجود، همیشه بوده است – سابقه نیستی ندارد – چنین نیست که پیش از بودن، نبوده باشد و سپس به وجود آمده باشد که بتوان پرسید: «این هستی خود را از کجا گرفته است»؟...
وجود ازلی، هیچ مثالی ندارد، چرا که فقط خداوند متعال ازلی است و او مِثل و مانندی ندارد که بشود مثال زد: «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ / الشوری، 11»، اما میشود شرح داد؛ و جهت رعایت سادگی در شرح نیز به نکاتی اشاره میشود که لازم است، تک به تک مورد توجه قرار گیرد.
●- وقتی میگوییم "وجود ازلی"، صرف نظر از این که مصداقش خداوند سبحان باشد، یا ماده یا هر چیز دیگری، معنایش این است که این وجود، همیشه بوده است – سابقه نیستی ندارد – چنین نیست که پیش از بودن، نبوده باشد و سپس به وجود آمده باشد که بتوان پرسید: «این هستی خود را از کجا گرفته است»؟...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.