- ارسالیها
- 1,163
- پسندها
- 5,655
- امتیازها
- 25,673
- مدالها
- 16
- نویسنده موضوع
- #1
شاید بتوان گفت که یکی از اصلیترین و قویترین راههای شناخت "معقولات"، تبدل آنها به "محسوسات" میباشد که سبب میگردد با حواس درک شوند. در مثال ساده، مانند "هنر" است؛ هنر چیست و چگونه درک میشود؟ آیا فقط یک لفظ با مفهوم و تعاریف گوناگون است؟ اما وقتی این هنر، در نقاشی، شعر، خطاطی و هزاران هنر دیگر، از جمله هنر ارتباطات، مدیریت و ... ظهور و بروز یافت و محسوس شد، معنا و مفهوم هنر درک میشود. اگر خلقت نباشد، خالقیت چگونه درک میگردد؟!
از اینرو، اسماء الله، ظهور و بروز عینی و بیرونی دارند؛ اگر علم دیده و شناخته نشود، اگر مصادیق قدرت دیده و درک نشوند، اگر زیبایی، ظهور و بروز نداشته باشد، وقتی گفته میشود که «خداوند سبحان، علیم، قادر و جمیل» است، یعنی چه؟! چنان که رحمان و رحیم اوست، اما فرمود...
از اینرو، اسماء الله، ظهور و بروز عینی و بیرونی دارند؛ اگر علم دیده و شناخته نشود، اگر مصادیق قدرت دیده و درک نشوند، اگر زیبایی، ظهور و بروز نداشته باشد، وقتی گفته میشود که «خداوند سبحان، علیم، قادر و جمیل» است، یعنی چه؟! چنان که رحمان و رحیم اوست، اما فرمود...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.