- ارسالیها
- 1,886
- پسندها
- 8,653
- امتیازها
- 33,973
- مدالها
- 20
- نویسنده موضوع
- #1
آنچه از بعضی آیات و روایات به نظر می آید این مطلب است که هر شریعت آسمانی، عبادتی را برای ارتباط بین پیروان آن دین و خدای آفریدگار، برایشان واجب کرده است.
در آیة ۵۵ سورة مریم می خوانیم که حضرت اسماعیل فرزندانش را به نماز و دادن زکات امر می کرد. (و کان یامر اهله بالصلاه و الزکاه و کان عند ربه مرضیا) و یا در روایتی نقل شده است که لقمان فرزندش را به خواندن نماز جماعت سفارش کرده است گرچه روی نیزه باشد که این امر فرع بر وجود عبادتی به عنوان نماز است. [۱]
در حدیثی دیگر نیز از پیغمبر اسلام(ص) نقل شده است که ایشان نماز را راه و روش پیغمبران دانسته اند.[۲]
پس آنچه از این بحث به دست می آید این مطلب می باشد که در تمام ادیان الهی دستور العمل هایی برای بندگی و عبادت خداوند، که به آنها احکام یا شرعیّات...
در آیة ۵۵ سورة مریم می خوانیم که حضرت اسماعیل فرزندانش را به نماز و دادن زکات امر می کرد. (و کان یامر اهله بالصلاه و الزکاه و کان عند ربه مرضیا) و یا در روایتی نقل شده است که لقمان فرزندش را به خواندن نماز جماعت سفارش کرده است گرچه روی نیزه باشد که این امر فرع بر وجود عبادتی به عنوان نماز است. [۱]
در حدیثی دیگر نیز از پیغمبر اسلام(ص) نقل شده است که ایشان نماز را راه و روش پیغمبران دانسته اند.[۲]
پس آنچه از این بحث به دست می آید این مطلب می باشد که در تمام ادیان الهی دستور العمل هایی برای بندگی و عبادت خداوند، که به آنها احکام یا شرعیّات...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.