- ارسالیها
- 1,163
- پسندها
- 5,655
- امتیازها
- 25,673
- مدالها
- 16
- نویسنده موضوع
- #1
آيات عظام امام، بهجت، صافى و فاضل: آرى، جايز است؛ ولى بهتر است قرآن باز را بدون طهارت بر سر نگذارند. [1]
آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: اگر موهاى سر، تابع و جزء سر شمرده نشود (يعنى كوتاه نباشد)، جايز است. [2]
آيات عظام مكارم و نورى: بنابر احتياط واجب، بدون طهارت جايز نيست. [3]
تبصره. فرض مسئله، جايى است كه سر شخص مو داشته باشد و بخواهد خط قرآن را بدون طهارت به آن برساند. در غير اين صورت، حكم تماس بدن با خط قرآن را پيدا مىكند.
پي نوشت:
[1] امام و فاضل، تعليقات على العروه، ج 1، غايات الوضو، م 3؛ بهجت و صافى، توضيح المسائل مراجع، م 317.
[2] تبريزى و سيستانى، منهاج الصالحين، ج 1، م 164؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج 2، م 164.
[3] تعليقات على العروه الوثقى، غايات الوضو،...
آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: اگر موهاى سر، تابع و جزء سر شمرده نشود (يعنى كوتاه نباشد)، جايز است. [2]
آيات عظام مكارم و نورى: بنابر احتياط واجب، بدون طهارت جايز نيست. [3]
تبصره. فرض مسئله، جايى است كه سر شخص مو داشته باشد و بخواهد خط قرآن را بدون طهارت به آن برساند. در غير اين صورت، حكم تماس بدن با خط قرآن را پيدا مىكند.
پي نوشت:
[1] امام و فاضل، تعليقات على العروه، ج 1، غايات الوضو، م 3؛ بهجت و صافى، توضيح المسائل مراجع، م 317.
[2] تبريزى و سيستانى، منهاج الصالحين، ج 1، م 164؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج 2، م 164.
[3] تعليقات على العروه الوثقى، غايات الوضو،...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.