- ارسالیها
- 1,886
- پسندها
- 8,654
- امتیازها
- 33,973
- مدالها
- 20
- نویسنده موضوع
- #1
احکام تمام رساله ها
از زمانی که انسان توانست رابطه ی بین دو چیز را کشف کند، به علم پی برده است.یعنی می توان گفت درک کردن، فهمیدن، کشف کردن رابطه ی بین دو چیز در اصل همان علم است.اما در مقابل، وقتی انسان نتواند رابطه ی بین دو چیز را درک کند و نتواند آن رابطه را بفهمد، می شود جهل.
وقتی انسان توانست به علم دست یابد، یقین پیدا میکند به آن چیزی که درک کرده است و فهمیده است.یعنی به علم یقین پیدا می کند.اما وقتی نتواند رابطه را کشف کند و بفهمد، یقینی در کار نیست و درباره آن چون علمی ندارد، نظری نمی دهد و اعتراف می کند که چون به این موضوع علم و آگاه ندارم، نظری هم ندارم.
استاد حجت الاسلام و المسلمین، جناب آقای قرائتی در سخنرانی ای از سخنرانی های خود، بیان فرمودند که ما هنوز نتوانستیم از نظر...
از زمانی که انسان توانست رابطه ی بین دو چیز را کشف کند، به علم پی برده است.یعنی می توان گفت درک کردن، فهمیدن، کشف کردن رابطه ی بین دو چیز در اصل همان علم است.اما در مقابل، وقتی انسان نتواند رابطه ی بین دو چیز را درک کند و نتواند آن رابطه را بفهمد، می شود جهل.
وقتی انسان توانست به علم دست یابد، یقین پیدا میکند به آن چیزی که درک کرده است و فهمیده است.یعنی به علم یقین پیدا می کند.اما وقتی نتواند رابطه را کشف کند و بفهمد، یقینی در کار نیست و درباره آن چون علمی ندارد، نظری نمی دهد و اعتراف می کند که چون به این موضوع علم و آگاه ندارم، نظری هم ندارم.
استاد حجت الاسلام و المسلمین، جناب آقای قرائتی در سخنرانی ای از سخنرانی های خود، بیان فرمودند که ما هنوز نتوانستیم از نظر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.