نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.

⚖۷۵ درصد راکبان موتورسیکلت بیمه‌ شخص ثالث ندارند/تصادفات ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار کشته و مجروح برجا گذاشت

  • نویسنده موضوع ꜱᴀʜᴇʟ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 16
  • بازدیدها 393
  • کاربران تگ شده هیچ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #1
به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، نشست اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عصر با حضور نمایندگان مجموعه‌های ذیربط در امر ارتقای ایمنی جاده‌ها در محل این کمیسیون برگزار شد.

در این نشست که با هدف کاهش آمار تلفات جاده‌ای برنامه‌ریزی شده بود، ولی داداشی نایب‌رئیس اول کمیسیون در گزارشی به تشریح خسارت‌های تصادفات جرحی و فوتی در کشور پرداخت و گفت: در آمارهای ارائه شده از سوی نهادهای مربوطه اگرچه تعداد متوفیان و مجرحان سوانح جاده‌ای در برخی موضوعات تفاوت‌ دارند اما همگی در رشد تصادفات رانندگی در دو سال اخیر اتفاق نظر دارند.

وی افزود: افزایش تعداد کشته‌ها البته ملاک ما در این جلسه نیست، زیرا در سال‌های پیش و برای نمونه در سال 1385 اعداد و ارقام کشته‌های تصادفات در خیابان‌ها و جاده‌های...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #2
پرداخت 13 هزار میلیاردی بیمه در زمینه خسارات رانندگی

در ادامه این جلسه، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی نیز در سخنانی کشته‌های رانندگی در ایران را به کشته‌های یک جنگ جهانی تشبیه کرد و گفت: تنها در سال گذشته صنعت بیمه‌ در کشور رقمی بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان در قبال رفتار غیرقابل وصف ما ایرانی‌ها برای جبران تنها بخشی از خسارات جانی و مالی پرداخت کرده است که تخصیص درصدی از این اعتبار در کارهای علمی یا فعالیت‌های زیربنایی از بنای بایر عمارتی آباد می‌ساخت.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #3
تصادفات سال 97 بیش از چهارصد هزار کشته و مجروح داشت

وی با اشاره به پرداختی یک‌هزار و 300 میلون تومانی صندوق تامین در راستای حمایت از 23085 زیان‌دیده اظهار کرد: قطعا بیمه با ملاحظات خود نسبت به تعهداتی که دارد اقدام می‌کند، قطعا جبران خسارات غیر از دیات فوتی به هزینه‌های فیزیکی معطوف خواهد شد، صحبت این است که پول تعمیر ماشین را بیمه داد جان 17 هزار کشته را چه کسی باز خواهد گرداند و داغ دل 17 هزار خانواده درگیر در این پرونده‌ها را التیام خواهد داد. آیا بیمه قادر است غیر از جبران هزینه‌های درمانی مجروح یک سانحه تصادف کاری کند؟ زیبایی، سلامت و قوای جسمانی 360 هزار مصدوم و حدود 30 هزار ایرانی تا ابد در بستر معلولیت را چه کسی به صاحبان آن‌ها خواهد داد؟!
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #4
بحران ملی موجود در جاده‌ها را بپذیریم

جباری با اشاره به این که معضل تصادفات رانندگی را باید یک بحران ملی قلمداد کرد، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا منجمله آلمان و ترکیه و ژاپن شرایط مشابهی مثل ما را داشتند، علت این که امروز در این کشورها آمار تلفات و خسارت‌های جاده‌ای از آمار جهانی با فاصله زیادی کاهش یافته است تنها در گرو توجه به همین نکته باید قلمداد کنیم که در برهه‌ای این اتفاق یک بحران قلمداد شد و در اجماع فراسازمانی این مسئله رسیدگی شد.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #5
کاستن پرونده‌های بیمه‌گران کاهش مبلغ بیمه‌نامه‌ را بدنبال دارد

وی با بیان این که کاهش پرونده‌های مفتوح در بیمه انتفاع عموم را به همراه دارد، گفت: طبق قانون بیمه اجباری شخص ثالث صندوق تامین خسارت‌های بدنی به منظور حمایت از افرادی تاسیس شد که بنا به دلایل متعدید قرارداد بیمه فرد باطل شده بود، یا در زمان وقوع تصادف با انقضای بیمه‌نامه همراه بودیم، یا در شرایط مبتلی به در سال‌های اخیر شرکت بیمه‌گرد به دلیل سوء مدیریت تعلیق یا لغو پروانه شده بود که در این شرایط پرداخت مبلغی به مبتلی‌به نه فقط مذموم نبوده و نیست بلکه این درایت قانون‌گذار را هم می‌رساند اما کثرت پرونده‌ها و تعدد متضرران یک تصادف نشان می‌دهد فعالیت این مجموعه صرفا برای حل معضلات در روز مبادا نیست و بر حسب کم‌کاری و...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #6
افزایش 50 درصدی نیروی انسانی برای رسیدگی به پرونده‌های تصادف

جباری تصریح کرد: به طور مصداقی باید گفت با افزایش پرونده‌های بیمه‌ای در همین صندوق تعداد کارکنان را از 169 نفر در سال 1396 به 254 نفر در سال گذشته افزایش داده است که این رشد 50.3 درصدی قطعا هر اندازه که از روی نیاز است اما مورد قبول ما نیست. اشتغال‌زایی خوب است اما نه در این راستا.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #7
از 12 میلون موتورسوار تنها سه میلون نفر بیمه دارند

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور، از دیگر مهمانان این جلسه بود که در سخنانی با تقدیر از پیگیری اعضای دولت و وکلای خانه ملت برای کسر مالیات از تعرفه بیمه‌های شخص ثالث گفت: طبق آخرین استعلام به عمل آمده نزدیک به 12 میلیون موتور سیکلت در سطح خیابان‌ها تردد دارند که به گواهی متولیان امر تنها 20 تا 25 درصد راکبان این وسایل نقلیه موتوری نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کرده‌اند.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #8
کسر مالیات بیمه‌ای از موتورسواران در اولویت باشد

وی افزود: بسیاری از این افراد در زمره اقشار ضعیف جامعه هستند که از قضاء این وسیله دو چرخ ابزار کار آن‌ها برای کسب معیشت هم به حساب می‌آید. با احتساب این که در شرایط فعلی کمتر از یک چهارم موتورسواران بیمه‌نامه دارند و ضریب ریسک یک موتور به عبارتی 10 برابر یک خودروی سواری است تقضا داریم موضوع کاهش تعرفه‌های مالیاتی و هزینه‌های مربوط به ارزش افزوده لااقل در قبال این دسته از افراد جامعه به نتیجه مطلوب خود منتهی شود تا با عنایت به افزایش چشمگیر نرخ دیه در سال جاری و صد البته سال‌ آتی افراد بیشتری تحت پوشش چترهای حمایتی بیمه‌ای درآیند.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #9
موضوع بیمه ادوات کشاورزی و ماشین‌آلات کارگاهی را جدی بگیریم

وی با اشاره به ماده 42 قانون بیمه اجباری شخص مصوب اردیبهش سال 95 گفت: طبق نص قانون کلیه وسایل نقلیه می بایست دارای بیمه نامه معتبر باشند که در صورت عدم داشتن این مدارک خودرو باییستی توقیف شود، این اجباری بودن بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث اگرچه امروز وضعیت سابق را ندارد اما از 26 میلیون وسیله نقلیه پلاک شده بسیاری از این وسایل موتوری مانند ادوات کشاورزی و ماشین‌های کارگاهی بیمه‌نامه دریافت نکرده‌اند. حال این که پرونده‌های بسیاری با ارقام میلیاردی درست با همین جنس از خسارات ایراد شده در نمایندگی‌های ستاد دیه تشکیل شده و روی میز کارشناسان قرار دارد.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

ꜱᴀʜᴇʟ

مدیر بازنشسته
سطح
36
 
ارسالی‌ها
7,492
پسندها
32,555
امتیازها
96,874
مدال‌ها
37
  • نویسنده موضوع
  • #10
در قبال کاهش تصادفات عکس قانون عمل کرده‌ایم

جولایی ادامه داد: طبق تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و تصریح عیان ایشان از دغدغه تصادفات رانندگی در جاده‌ها خوش حالیم لااقل مسئولین و متولیان امر منکر این مشکل بزرگ نیستند. خوشحالیم که قانون برنامه پنجساله ششم توسعه (مصوب اسفند 95) ذیل ماده 108 بر ارتقای نظم و امنیت و کاهش تخلفات و حوادث رانندگی صحه گذاشته و در راستای ارتقای نظم و ایمنی حمل و نقل و عبور و مرور دولت را مکلف داشته است تا تمامی اقدامات و سازوکار لازم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی را با تأکید بر تجهیز و تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی، ارتقای کیفیت ایمنی وسایط نقلیه، تقویت و تکمیل شبکه‌های امداد رسانی و فوریت‌های پزشکی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و توسعه فرهنگ صحیح ترافیکی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : ꜱᴀʜᴇʟ

موضوعات مشابه

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 1, کاربر: 0, مهمان: 1)

عقب
بالا