آموزشی آموزش ورزش کراس فیت

  • نویسنده موضوع DIANA.G_M
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 17
  • بازدیدها 21
  • Tagged users هیچ

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #1
آموزش ورزش کراس فیت
اگر برای به دست آوردن تناسب اندام تمام ورزش‌های موجود را امتحان کرده‌اید، بهتر است تا فرصتی نیز به ورزش کراس فیت بدهید. این ورزش، ترکیبی از حرکات قدرتی، استقامتی و هوازی است که می‌تواند به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند.
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #2
آموزش ورزش کراس فیت
اگر برای به دست آوردن تناسب اندام تمام ورزش‌های موجود را امتحان کرده‌اید، بهتر است تا فرصتی نیز به ورزش کراس فیت بدهید. این ورزش، ترکیبی از حرکات قدرتی، استقامتی و هوازی است که می‌تواند به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند.
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #3
آماده‌سازی بدن نه تنها برای شناخته‌شده‌ها بلکه برای ناشناخته‌ها این شعار کراس فیت است. کراس فیت یکی از ورزش‌های قدرتی و رو به گسترش است.

حرکات این ورزش شبیه به برنامه‌های تمرینی ایزوله برای یک گروه عضلانی خاص نیست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #4
کراس فیت چیست؟
کراس فیت ترکیبی از تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌برداری به‌شیوه‌ی المپیکی با استفاده از کتل‌بل و وزن خود بدن است.

بنابراین تمرکز کراس فیت بر بهبود توانایی قلبی و ریوی، استقامت، قدرت، انعطاف‌پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب است. برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵-۱۵ دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #5
نحو‌ه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است. شما یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهید و بلافاصله یا با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنید.

حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است. صدها حرکت تمرینی برای کراس فیت وجود دارد که در ادامه به ذکر چند مثال خواهیم پرداخت.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #6
حرکت پاورکلین
کراس فیت بیشتر برای افرادی مناسب است که از انجام تمرینات پرشدت لذت می‌برند. افراد آسیب‌دیده، بیمار و … باید برای انجام تمرینات، دستورالعمل‌های کالج پزشکی و ورزشی آمریکا را دنبال کنند.

بلند کردن هالتر و بالا آوردن آن تا جلو و روی شانه‌ها، همراه با سرعت و قدرت.

حرکت بِرپی
برای انجام این حرکت نیاز به هیچ وزنه‌ای ندارید. در این حرکت روی زمین می‌ایستید و باسرعت به‌حالت شنا روی زمین قرار می‌گیرید و یک بار حرکت شنا را اجرا می‌کنید. سپس به‌حالت اسکوات می‌روید و به‌صورت انفجاری به سمت بالا می‌پرید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #7
اسنچ
بلند کردن متوالی و سریع هالتر از روی زمین و بالا آوردن آن تا روی سر، درحالی که بازوهای شما راست شده باشند.

تراستر
این حرکت تماما با تکیه بر وزن بدن انجام می‌شود و برای شروع آن باید ایستاده باشید و هالتری را تا جلوی شانه‌هایتان بالا آورده باشید. سپس باید به حالت اسکوات پایین بیایید تا زانوهای شما درحالت موازی با زمین قرار گیرند، سپس به‌سرعت بالا می‌آیید و هالتر را به سمت بالای سر خود پرس می‌کنید.

تمرینات دیگری نیز وجود دارند؛ انواع شنا، دراز و نشست و بارفیکس. در این ورزش عموما از کتل‌بل، توپ‌های ورزشی، طناب و دستگاه‌ پارویی استفاده می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #8
حرکات روز کراس فیت (WOD)
وب‌سایت رسمی این ورزش، روزانه مجموعه‌ای از حرکات را روی اینترنت منتشر می‌کند که به آنها WOD می‌گویند. گاهی اوقات برای نامگذاری این حرکات از اسم سربازان یا زنان استفاده می‌شود. حرکات WOD هر روز تغییر می‌کنند و اجرای آنها اصلا آسان نیست.

تمرینات کراس فیت را می‌توانید به‌صورت شخصی یا در باشگاه‌های مخصوص این ورزش انجام بدهید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #9
اگر خودتان می‌خواهید که این ورزش را انجام بدهید، باید توانایی‌های بدنی مناسب و همینطور دانشی پایه نسبت به انجام حرکات داشته باشید. حرکات WOD را می‌توان در خانه یا هر باشگاه ورزشی انجام داد. اگر قصد ایجاد یک باشگاه شخصی برای کراس فیت را دارید و می‌خواهید که نحوه‌ی درست انجام حرکات را یاد بگیرید، بهتر است تا نگاهی به ویدئوهای تهیه‌شده در وب‌سایت رسمی کراس فیت بیندازید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M

DIANA.G_M

پرسنل مدیریت
مدیر تالار پزشکی
تاریخ ثبت‌نام
7/27/20
ارسالی‌ها
2,320
پسندها
9,208
امتیازها
31,973
مدال‌ها
4
  • نویسنده موضوع
  • مدیر
  • #10
اگر دوست ندارید که به‌تنهایی کراس فیت کار کنید، می‌توانید به یکی از باشگاه‌های کراس فیت ملحق شوید تا با شور و انگیزه‌ی بیشتری ورزش کنید. باشگاه‌های کراس فیت مانند سایر باشگاه‌های ورزشی نیستند و در آنها شاهد حضور تردمیل یا دستگاه‌های بدنسازی معمولی نخواهید بود. همچنین اعضای باشگاه به‌تنهایی ورزش نمی‌کنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] NAST.G_M
بالا