متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

نقد واکنش منتقدان به فیلم Come Play - بیا بازی کن

SHIRIN.SH

مدیر بازنشسته
سطح
48
 
ارسالی‌ها
13,757
پسندها
128,110
امتیازها
96,873
مدال‌ها
36
  • نویسنده موضوع
  • #1
واکنش منتقدان به فیلم Come Play - بیا بازی کن


فیلم درام، فانتزی و ترسناک بیا بازی کن (Come Play) اخیرا در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمده و میانگین نمره متوسطی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کرده است.

فیلم Come Play یا در زبان فارسی «بیا بازی کن» یکی از جدیدترین آثار درام، اسرارآمیز، دلهره‌آور و ترسناک شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) است که به‌دست کارگردان هنرمند و تازه‌کاری به نام جیکوب چیس ساخته شده است. در فیلم بیا بازی کن، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند گیلیان جیکوبز در نقش سارا، جان گالاگر جونیور در نقش مارتی، آزی رابرتسون در نقش اولیور، وینسلو فیگلی در نقش برایان و غیره حضور داشته و به...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : SHIRIN.SH

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,800
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • #2
1608886929108.jpg
فیلم Come Play به عنوان مخلوط جذابی از The Babadook و A Monster Calls به مرز معرفی یک وحشت‌ساز بااستعداد جدید نزدیک می‌شود، اما پیش از عبور از آن، می‌ایستد و در جهت مخالف دور می‌شود.
ژانر وحشت در دهه‌ی اخیر به معرف فیلمسازان تازه‌کار اما هیجان‌انگیز، ساختارشکن و ماهر تبدیل شده است؛ از رابرت اِگرز با «جادوگر» و آری اَستر با «موروثی» گرفته تا جنیفر کنت با «بابادوک» و جوردن پیل با «برو بیرون».؛جدیدترنشان دیو فرانکو با «اجاره‌ای» بود. اما افسوس از اینکه «بیا بازی»، نخستین تجربه‌ی کارگردانی جیکوب چِیس به جمع آنها اضافه نمی‌شود. افسوس به خاطر اینکه «بیا بازی» تا چند قدمی پیوستن به جمع آثار فیلمسازانی که ما را با احاطه‌ی کاملشان بر قواعد ژانر شگفت‌زده می‌کنند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,800
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • #3
1608886978222.jpg
بزرگ‌ترین و شاید تنها نقطه‌ی قوت «بیا بازی» تسلط جیکوب چیس بر اصول خلق ست‌پیس‌های جامپ‌اسکرمحور که فیلم‌های «کانجرینگ»، آنها را دوباره ترند کردند است؛ احتمالا تا حالا فرمولش ناخودآگاه دستتان آمده است؛ سناریوی اکثر آنها با یک سروصدای مرموز شبانه آغاز می‌شود؛ کاراکترها با چراغ‌قوه، شمع یا چوب کبریتی در دست، با ترس و لرز شروع به گشت و گذار در راهروهای تاریک خانه برای یافتن منبع صدا می‌کنند. معمولا در ابتدا منبع ترس قُلابی از آب در می‌آید؛ مثلا چیزی که در تاریکی گوشه‌ی اتاق ایستاده است، در روشنایی یک پالتوی آویزانِ بی‌آزار از آب در می‌آید؛ اما احساس امنیت قربانی زیاد دوام نمی‌آورد. او با یافتن سرنخ‌های مورمورکننده‌ی بیشتری که این‌بار دیگر قابل‌توضیح...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها] SHIRIN.SH

Death Stalker

هنرمند انجمن
سطح
44
 
ارسالی‌ها
5,172
پسندها
155,800
امتیازها
80,673
مدال‌ها
30
  • #4
اینجاست که با دومین مشکل سکانس‌های ترسناک فیلم برمی‌خوریم؛ جان تروبی، نویسنده‌ی کتاب «آناتومی داستان» از سه خصوصیت اساسی برای نوشتن سلسله‌ای از افشاهای درگیرکننده نام می‌برد: نخست اینکه توالی مکاشفات باید منطفی باشند؛ آن‌ها باید به ترتیبی رُخ بدهند که اطلاع پیدا کردنِ قهرمان از آن‌ها با عقل جور در بیاید. دومین خصوصیتِ یک توالی مکاشفاتِ خوب این است که شدتِ تنشِ آن‌ها باید به تدریج افزایش پیدا کند؛ هر افشا باید قوی‌تر از افشای پیش از آن باشد؛ افشاها باید بی‌وقفه در حال صعود کردن و رشدِ درام باشند. هرکدام از آن‌ها طنابِ دور گردنِ قهرمان را تنگ‌تر کرده و دیوارهای محاصره‌‌کننده‌‌اش را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کنند؛ سومین و آخرین خصوصیتِ کلیدی یک توالیِ مکاشفاتِ خوب این است که افشاها باید با...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : Death Stalker
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها] SHIRIN.SH
عقب
بالا