نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.

روانشناسی اجتماعی چگونه تنبلی را کنار بگذاریم؟ | روانشناسی اجتماعی

  • نویسنده موضوع Maryam.chitsazii
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 162
  • کاربران تگ شده هیچ

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #1
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] sadaf_che

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #2
بلند شوید و حرکت کنید.
یکی از بهترین راه‌ها برای تغییر رویه به تعویق انداختن کارها، تغییر چشم‌انداز است. به جای نشستن پای کامپیوتر یا تلویزیون در تمام مدت، بلند شوید، چند حرکت کششی انجام دهید، در جا بزنید، ورزش کنید و آنقدر حرکت کنید تا چارچوب ذهنتان تغییر کند.

۲- یادآورهایی را تنظیم کنید.
یادآور روزانه‌ (یا ساعتی) برای کاری که باید انجام دهید یا حداقل برای هدر ندادن وقت تنظیم کنید (مگر آنکه زمان اضافه برای هدر دادن داشته باشید). هم‌چنین می‌توانید یادآورهایی را تنظیم کنید که به شما نقل‌وقول‌های انگیزه‌بخش ارائه دهند.

۳- دوستی انگیزه‌بخش داشته باشید.
هیچ چیز مانند آن نیست که کسی را در کنار خود برای به واقعیت رساندن اهدافتان داشته باشید. اگر شروع به تعویق انداختن کارها کنید، یار...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] sadaf_che

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #3
۶- زود از خواب برخیزید.
بهترین قسمت زود برخاستن، سکوت و آرام بودن آن است. می‌توانید به محض بیدار شدن بر روی چند کار بزرگ تمرکز کنید و مقدار زیادی کار را که در طول روز زمان زیادی می‌برند انجام دهید.

۷- زود بخوابید.
اگر زود نخوابید نمی‌توانید زود از خواب بیدار شوید و کارهایتان را انجام دهید. ما باید تجدید قوا کنیم. خستگی، راهی برای به تعویق انداختن کارهاست.

۸- همزمان همه چیز را تمیز و منظم کنید.
گاهی به هم ریختگی عظیمی را در زندگی می‌بینیم و کاری در مورد آن نمی‌کنیم، آن را به تعویق می‌اندازیم. اگر ۱۵ دقیقه از روز را به تمیز کردن اختصاص دهید (ایمیل، نظافت فیزیکی، وظایف و غیره)، کارهایی کمتری برای انجام باقی می‌ماند.

۹- تلویزیون را حذف کنید.
نشستن پای تلویزیون چیز خوبی نیست (تمام...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] sadaf_che

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #4
11- لیست وظایف را دنبال کنید.
بدون دانستن آنکه باید چه کار کنید، انجام دادن کارها سخت است. با خود لیست انجام وظایف داشته باشید تا بدانید که کار درست را در زمان درست انجام می‌دهید.

۱۲- ایمیل‌ها را چک نکنید.
یکی از بدترین کارها به هنگام انجام "کار”، چک کردن ایمیل است. این کار شما را در حالت "عدم فعالیت” قرار می‌دهد. در عوض، لیست کاری خود را بیرون بیاورید و ابتدا از یک کار بزرگ شروع کنید. چک کردن ایمیل‌ها را به بعد موکول کنید.

۱۳- شبکه‌های اجتماعی را حذف کنید.
فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، هر چیزی. آن‌ها را به کلی خاموش کنید تا بتوانید به تعویق انداختن را شکست دهید. بر کاری که در دست دارید تمرکز کنید.

۱۴- برای خود زمان مشخص کنید.
یک راه مناسب برای انجام کار، تعیین زمان مشخص مثلاً...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] sadaf_che

Maryam.chitsazii

ویراستار انجمن
سطح
14
 
ارسالی‌ها
993
پسندها
5,067
امتیازها
23,673
مدال‌ها
17
  • نویسنده موضوع
  • #5
۱۶- در صورت امکان کارهایی را به صورت خودکار درآورید.
اگر از انجام دادن دستی کارها با کامپیوتر نفرت دارید، هرگاه که توانستید کارها را به شکل خودکار درآورید. این کار باعث می‌شود زمان ذخیره کنید و تمرکز خود را بر موارد مهم‌تر و جالب‌تری بگذارید.

۱۷- ترس خود را بشناسید و با آن روبه‌رو شوید.
در اکثر مواقع، زمانی کاری را به تعویق می‌اندازیم که از آن ترس داریم. سعی کنید ترس خود را پیدا کنید و با آن رو‌به‌رو شوید. سپس می‌توانید کار کردن را شروع کنید.

۱۸- بدانید که هیچ چیز کامل نیست.
اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید مگر آنکه آن کار بطور تمام و کمال انجام شود، باید کره زمین را ترک کنید! هیچ چیز کامل نیست. چیزی واقعی و عالی ایجاد کنید. همین کار به اندازه کافی خوب است.

۱۹- اهداف روزانه تعیین...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] sadaf_che

موضوعات مشابه

عقب
بالا