قدم اول: مشکل یا هدف را به وضوح تعریف کنید
مشکل یا هدف را به روشنی و به صورت کتبی، در یک برگ کاغذ مشخص کنید و اگر با گروهی کار میکنید، مشکلات و اهدافتان را با در نظر گرفتن عقاید همه اعضای گروه، روی یک کاغذ بنویسید تا جلوی چشمتان باشد و توجه کنید که به این کار تعریف صحیح مسئله میگویند.
در تجارت، تعریف صحیح از مشکل، اغلب راه حل را بدیهی نشان میدهد.
قدم دوم: مشکل دیگر چیست؟
زمانی که مشکل یا هدف اصلی را به درستی تعریف کردید، از خود بپرسید مشکل دیگر چیست؟
مراقب هر مشکلی باشید چرا که فقط یک تعریف برای آن وجود دارد و در این میان، چندین راه حل مختلف مطلوب و سازگار را برای هر مسئله تعریف کنید و اگر نیاز است چندین بار این کار را انجام دهید.
بدترین کاری که میتوانید انجام...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.