همانطور كه میدانيد کودکان مانند بزرگسالان نیاز به پذیرفتهشدن دارند. هر کودکی نیازها، خواستهها، آرزوها، احساسات و عقاید متفاوتی دارد که باید به هر یک از اینها توجه شود. تمام پدیدهها محدود، نیازمند و وابستهاند
همانطور كه میدانيد کودکان مانند بزرگسالان نیاز به پذیرفتهشدن دارند. هر کودکی نیازها، خواستهها، آرزوها، احساسات و عقاید متفاوتی دارد که باید به هر یک از اینها توجه شود. تمام پدیدهها محدود، نیازمند و وابستهاند و درجه این نیازها در ظرفیتها متفاوت میشود؛ و هر چه رشد و کمال انسان بیشتر شود، این نیازها کاهش مییابد، ولی این نیازها و غرایز تمامشدنی نیستند. در این میان، کودکان و نوجوانان بیش از بزرگترها نیازمندند و بدون دیگران قادر به رفع نیازهای طبیعی و عاطفی خویش نیستند.
نیازهای کودکان و نوجوانان، تنها در قلمرو نیازهای مادی، همانند غذا، پوشاک و مسکن محدود نمیشود؛ هر یک از نیازهای طبیعی درونی و بیرونی انسان، بخشی از زندگی را در برمی گیرد که کامل کننده نیازهای انسانی است.
از جمله نیازهای روانی که ارتباط نزدیکی با شخصیت بیرونی انسان دارد و تأثیرات آن در رفتار افراد و به خصوص کودکان و نوجوانان ملموس است، نیازهای عاطفی و احساسی و روانی است که در رشد و تعالی جنبههای فیزیکی و روانی وجود انسان بسیار اثربخش است و اگر به آن توجه جدی نشود، ممکن است کودکان و نوجوانان به ناهنجاریهای اجتماعی، افسردگی، خلاء شخصیت، فرار از خانه و ... دچار آیند. چنین فرزندانی، چون زمینههای تربیتی خود را از دست میدهند یا دچار نقصان شخصیت میشوند، به جامعه و نیازهای آموزشی آسیبهایی میرسانند.
همانطور كه میدانيد کودکان مانند بزرگسالان نیاز به پذیرفتهشدن دارند. هر کودکی نیازها، خواستهها، آرزوها، احساسات و عقاید متفاوتی دارد که باید به هر یک از اینها توجه شود. تمام پدیدهها محدود، نیازمند و وابستهاند و درجه این نیازها در ظرفیتها متفاوت میشود؛ و هر چه رشد و کمال انسان بیشتر شود، این نیازها کاهش مییابد، ولی این نیازها و غرایز تمامشدنی نیستند. در این میان، کودکان و نوجوانان بیش از بزرگترها نیازمندند و بدون دیگران قادر به رفع نیازهای طبیعی و عاطفی خویش نیستند.
نیازهای کودکان و نوجوانان، تنها در قلمرو نیازهای مادی، همانند غذا، پوشاک و مسکن محدود نمیشود؛ هر یک از نیازهای طبیعی درونی و بیرونی انسان، بخشی از زندگی را در برمی گیرد که کامل کننده نیازهای انسانی است.
از جمله نیازهای روانی که ارتباط نزدیکی با شخصیت بیرونی انسان دارد و تأثیرات آن در رفتار افراد و به خصوص کودکان و نوجوانان ملموس است، نیازهای عاطفی و احساسی و روانی است که در رشد و تعالی جنبههای فیزیکی و روانی وجود انسان بسیار اثربخش است و اگر به آن توجه جدی نشود، ممکن است کودکان و نوجوانان به ناهنجاریهای اجتماعی، افسردگی، خلاء شخصیت، فرار از خانه و ... دچار آیند. چنین فرزندانی، چون زمینههای تربیتی خود را از دست میدهند یا دچار نقصان شخصیت میشوند، به جامعه و نیازهای آموزشی آسیبهایی میرسانند.